iemand ervaring met inleiden met ballonkatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door muisje1, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al.
    Heeft iemand ervaring met inleiden met behulp van een ballonkatheter? En hoe is dit verlopen?
    Morgen gaat dit dus bij mij gebeuren. Omdat ik een keizersnede heb gehad bij een vorige bevalling gebruiken ze niet de gel.
    Ik heb nu een hoge (maar stabiele op dit moment 140/90) bloeddruk en ben vandaag exact 38 weken.

2. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mij hebben ze ingeleid met een ballonkatheter met 39 weken omdat ik aan de medicatie zat voor m'n bloeddruk.

Op maandag 3 januari is de ballon bij mij ingebracht....werd daarna aan de monitor gelegd om te kijken hoe de kleine erop reageerde, alles was goed.
    Mocht toen naar m'n kamer (lag met een andere vrouw).
    Heel de maandag nergens last van gehad....ze hebben me 2x aan de monitor gelegd om de kleine in de gaten te houden maar dat was allemaal goed.

Volgende ochtend om 7.00 douche en eff eten...werd om 8.00 naar de verloskamer gebracht en toen ze gingen voelen bleek ik 4cm ontsluiting te hebben:$, heb nergens last van gehad.
    Ze hebben toen m'n vliezen gebroken en ik moest afwachten of m'n ween uit zichzelf zouden komen, dat gebeurde niet dus werd ik aan een infuus gelegd....die is verhoogd tot 4 en toen kreeg ik gelijk behoorlijke ween.
    Die begonnen om 10.30 en mijn dochter is om 16.40 geboren na 40 minuten persen. (snelle bevalling dus al zeg ik het zelf)

Ik heb een spuit in m'n been gekregen omdat ik gelijk behoorlijke ween had, die spuit haalde de scherpe randjes weg.

Veel succes,

Deel Deze Pagina