Hier ook oppervlakkig; groeten, af en toe een praatje en soms een pakketje aannemen, helemaal prima. Aan de ene kant een ouder echtpaar, aan de andere kant een jong gezin.
We hebben een hoekhuis en sinds kort nieuwe buren, ik weet niet wie precies. Een gezin. De vorige buren waren zo gek als een deur. Met de achterburen en die aan de andere kant hebben we oppervlakkig contact. We groeten elkaar en maken regelmatig kort een praatje. Allemaal 60-plussers ofzo.
Ja heel blij mee! En een deur verder hadden ook meteen politie gebeld. Gelukkig geen last meer gehad van hem.
Ik hou onwijs veel van mijn buren ♡♡♡ zijn mijn ouders Die aan de andere kant echt giga op zichzelf, alles altijd potdicht, zitten nooit in de tuin en je kan zelfs niet meer aanbellen haha en als ze aan de deur komen omdat ik zoon daar weg wil halen, doet hij de deur open en sprint naar de woonkamer en sta je maar voor open deur te wachten op je kind. Maar goed, hun zoon zie ik dagelijks en zijn verder prima mensen. Je krijgt er alleen geen hoogte van. We zijn er ook op kraambezoek geweest, werden wij op de ene hoek van de bank gezet met wat snacks en zij namen helemaal niets, zelfs geen drinken. Was echt heel ongemakkelijk om als gast echt helemaal alleen te eten en te drinken terwijl je ook t gesprek probeert gaande te houden Als zoon er speelt ziet hij ze ook niet altijd omdat ze slapen ofzo , krijg ook zeer zelden eten en drinken daar aangeboden
Wonen vrijstaand.. Alle buren(4 huizen) links heel goed contact mee.. (buurt BBQ.. praatjes maken..hulp Naaste buren links ( spelen onze kids samen.. passen we op elkaars kinderen komen bij elkaar op verjaardags visite) Buren rechts hebben zich overal van onttrokken.. Zeggen ook geen gedag oid.. En dat vind ik prima..leven en laten leven..
Aan 1 kant heel aardige buren. Vaak een praatje, maar niet altijd. Enkele keren per jaar komen we bij elkaar over de vloer samen met hun andere buren. We kunnen alles aan ze vragen en andersom ook. Aan de andere kant klagen buren over ons. Ze horen blijkbaar elk geluid en bellen zelfs boos aan als de kinderen af en toe een kwartiertje stoeien. Ze kunnen geen fatsoenlijk gesprek beginnen, direct standje boos. We wonen trouwens in een buurt met heeeeel veel kinderen én we hebben een speeltuin recht voor onze deur. Ik hou niet van dat selectieve geklaag.
Wij wonen vrijstaand en delen de oprit met laat ik zeggen bijzondere mensen. Begin 40 maar ze leven als bejaarden. Toen we hier net woonden al ruzie. Afgelopen weekend was de verjaardag van onze jongste zoon. Zijn er aan de deur geweest dat we een feestje hadden. Toen eigenlijk net iedereen weg wou gaan( kwart voor twaalf) toch weer roepen of we aub onze mond konden houden (hebben echt 1x per jaar een feestje buiten) pff.. andere kant buren is beter, maar ook bijzonder. Leven zonder regels.. kinderen zijn zowat de baas we wonen hier 2,5 jaar in een fijn huis en tuin.. maar vinden dit toch zo jammer. Altijd leuke buren gehad..
Wij hebben aan beide kanten een ouder echtpaar wonen. Aan de ene kant gewoon goed contact en soms een praatje. De andere kant zijn echt tweede ouders voor ons. Hun hebben geen kleinkinderen en zien onze dochter echt als hun kleinkind. Staan altijd voor ons klaar en andersom ook. Mijn man helpt ze met de tuin en bijvoorbeeld de dakgoten. Vorig jaar zijn we zelfs een paar dagen samen op vakantie geweest. Heel bijzonder! Nu zijn ze op vakantie en dan passen we op hun huis, zorgen voor de planten en de post. Eergisteren kreeg ik een appje dat het gezelliger was geweest als we ook op de camping hadden gestaan!
Met de ene kant minder contact. Irriteren ons aan bepaalde ‘leef’geluiden en zij lijken zich aan iets van ons te irriteren maar spreken dit niet uit, terwijl dit wel is afgesproken. andere buren goed contact mee, spreken elkaar meerdere keren per week bij het voorbijgaan en hupsen ook wel eens langs bij elkaar voor een drankje, taartje of bbq. al met al tevreden over de buurt. Geen echt gezeik en geen echte overlast.
met eigenlijk het hele rijtje prima gewoon hallo dag praatje pot en daar blijft t bij. Zit 1 rotte appel tussen dochter van 20 mishandelt haar moeder en vader laat t gebeuren. Politie, handhaving, veilig thuis ze zijn er om de haverklap. Ze zeuren om alles en iedereen en heb pas controle gehad van de gemeente omdat ze hadden geklaagd over ons dit keer. Controle was puur om het af te kunnen sluiten want was niks aan te merken maar ze bellen mailen en schrijven de gemeente plat om iedereen waar ze ook maar het vermoeden van hebben dat ze de politie bellen bij weer een mishandeling.
Is de schuttingbuurman verdwenen dan? Je had toch zo'n vervelende bemoeial naast je? Wij hebben aan 1 kant en mevrouw van in de 80 wonen, horen we nooit, zien we zelden. Aan andere kant echtpaar van begin 70. Met hun wel leuk contact. Kinderen mogen hun rapport enzo laten zien, jongste krijgt altijd wat lekkers daar, buurvrouw diet wel eens kleine verstelklusjes voor ons, man helpt hun wel eens met de computer,wij passen op hun huis als ze op vakantie zijn of overwinteren. Man mocht gisteren hun auto lenen omdat ik in het buitenland zit. Spreken af en toe een borrelavond af maar zij zijn veel drukker dan wij dus dat is niet zo heel vaak.
Onze naaste buurman goed. Als we wat eten over hebben dan brengen we het even langs. Als we elkaar kunnen helpen dan helpen we elkaar. Ook overige buren in de wijk is het contact goed mee, dit zijn vooral mensen die al jaren in de wijk wonen en helpen elkaar als dat nodig is. Er zitten wel een aantal “nieuwe” mensen in de wijk en je merkt dat die er ook niet echt bij passen.
Aan de ene kant mijn ouders, goede band dus Aan de andere kant een koppel met baby, die kennen we nog niet zo goed maar tot nu toe goed contact mee en geen overlast van. We wonen hier nog maar 3 weken dus komt wel. Zo een verademing na ons appartement met luide muziek, agressie, sigaretten en joint-geur! Nog geen seconde die buren gemist
Ene kant niks officieel (hoek) maar praktisch wel, hoogbejaarde man. Heb er niks mee, niks tegen. Links gezin, onze leeftijd, 4 kinderen, gezellig. Niet deur plat lopend, wel praatjes en af en toe koffie. Overkant 2 huizen waar goed contact mee is, net als bij buren links. Derde huis geen contact maar bij noodgeval zou ik de kinderen er wel achter durven laten. Ze ie wel aardig, ook kinderen, maar gewoon ander type. Achterburen meeste last van, dagelijks verschillende keren herrie, om half 9 een bel... jup, de school overigens niet echt last hoor., Nauwelijks problemen en als er wat is reageren ze er gelijk op
Wij wonen hier een jaar. Nog niet echt sprake van een band. Aan beide kanten oudere alleenstaande dame. Allebei heel lief maar ook op zichzelf, net als wij dus perfect voor ons. Andere buren niet direct naast ons gewoon vriendelijk. We groeten elkaar en daar blijft het wel zo’n beetje bij!
Wij groeten ze en met een aantal maken we af en toe een praatje, that’s it. Er zijn wel eens feestjes, harde muziek of veel rokende mensen, dat is niet ideaal, maar zolang het niet dagelijks is ook geen drama.