Aangezien hier vast dames zijn die een buikoperatie hebben ondergaan (bijvoorbeeld keizersnede) stel ik mijn vraag even hier. Hoe lang duurde het dat je weer een beetje de oude was? Twee weken geleden ben ik ‘bevallen’ van een nier. Dit hebben ze via een snede vanaf mijn middenrif naar mijn flank gedaan (ter hoogte mijn heup). Een flinke Jaap van 24 cm. Dat was wel even schrikken toen ik wakker werd. Maar mijn hemel, ik heb nog zo’n pijn. Alsof ik gisteren nog helemaal in elkaar ben getrapt in de buik. Elke beweging, lach, hik, nies, ademhaling, draai ... een snijdende pijn en gevoel alsof ik zo uit elkaar getrokken kan worden. Ik voel ook de onderhuidse hechtingen trekken. Is een einde in zicht? Iemand ervaring of tips?
Ik heb 3 keizersnedes gehad en een operatie aan de galblaas. Bij het weghalen van de galblaas heb ik meer en langer pijn gehad dan van mijn keizersnedes. Ik denk dat het normaal is dat je daar nog een tijdje last van zal hebben.
Bij mijn keizersnede was ik binnen een dag of twee/drie qua pijn eigenlijk weer de oude (was wel ontzettend moe nog, maar de slapeloze nachten hielpen niet mee). Hoewel het onder de noemer 'zware operatie' valt vermoed ik persoonlijk dat het niet te vergelijken is met een echte ingrijpende operatie aan een vitaal orgaan, waarbij je lichaam ook nog met het verlies daarvan moet leren omgaan... Heel veel sterkte met het herstel gewenst.
Ik heb geen KS gehad. Wel om in 1 keer mijn navelbreuk en mijn buikspieren te repareren een operatie met snede van heup tot heup ter hoogte van waar anderen een KS hebben gehad. Ik moest om m’n net gefixte spieren ontzien zes weken in een zgn strandstoel houding in bed liggen. Diep ademhalen en op normaalvolume praten was al afzien. Hoesten en niezen? Ik dacht dat ik dood ging maar het allerergste had ik na drie weken gehad. Tips? Heb je een partner? Laat hem goed voor je zorgen. Het is nou eenmaal kut en je moet er door heen. Dan maar met liefdevol gezette kopjes thee en veel Netflix en Tony Chocolonely , Kussen in je buik duwen als je moet hoesten... of nog beter: niet hoesten. De prikkel om te hoesten kun je als een slokje water niet voldoende is met waterijsjes zoals raketjes doen verminderen. En laat geen grappige mensen langs komen. Mijn nicht kwam na enkele dagen langs.... al al al. Ze is onwijs grappig maar dat deed zo’n pijn Sterkte gewenst.
Een keizersnede is eigenlijk maar een heel kleine snee vaak. Dat heeft me echt verbaasd. Mensen hebben vaak over een vagina van "jeetje, dat daar een heel kind uit kan komen", ik had dat enorm met de buikwond voor een keizersnede. Op zich is het logisch dat je er nog last van hebt. Hebben ze voor de operatie een indicatie gegeven van hoe lang je er last van kon houden? Sterkte iig!
Ik had na de keizersnede nog een week of 3 last van een beurs gevoel in mijn buik, maar geen erge pijn meer na de eerste week. Heb je voldoende pijnstilling?
is dit waarom je bent opgeroepen voor de bedrijfsarts? dan hoef je je echt geen zorgen te maken. zo"n heftige operatie hoef je pas aan de slag als je helemaal hersteld bent ot.. ik heb een laparoscopie gehad waarbij eileiders en een stuk van mn darmen en omringend weefsel weggehaald moest worden. ik heb 3 weken veel pijn gehad en daarna nog 5w rustig opgebouwd met zitten en staan. ik had een enorme bloeduitstorting.. foutje blijkbaar.. dat zorgde voor langdurige pijn. heb je nacontrole? laat het gewoon ook even nakijken.
De wond van de ks was bij maar iets van 10 cm en dan horizontaal. Dat deed goed pijn, dus kan mij voorstellen dat het met 24 cm nog een tijdje langer duurt.
Na mijn buikoperatie 4-5 weken echt veel pijn gehad. Daarna werd het pas minder helaas. Zo'n 30 cm gaat het om. Ik had een handdoek in een kussensloop gewikkeld en drukte ik tegen mijn buik met niesen, hoesten, lachen gaan verzitten. Is namelijk harder dan een kussen.
Iemand in mijn familie denkt erover om anoniem een nier te doneren, en toen is verteld dat je rekening moet houden met een hersteltijd (bedliggen) van 6 weken.
Super bedankt voor de reacties! Ook goede tips.. ik heb mijn kussentje gelijk vervangen voor een handdoek in een kussensloop. Een gouden tip hoor! En mijn man heb ik naar de winkel gestuurd voor raketijsjes!!
Mijn vader is ook een nier kwijt ivm een tumor. Vergis je niet in deze operatie! Het was een heftig herstel. Het heeft wel minstens 3-4 mnd geduurd voordat hij helemaal weer de oude was. Heb je verder geen voorlichting hierover gehad? Mijn vader kreeg een waslijst mee aan regels. Niet tillen enz
Als ik het zo lees ben ik een beetje een mietje maar heb ongeveer 2 weken flinke pijn gehad van mn keizersnede (vooral zenuwpijn). Daarna nog 2 weken het gevoel alsof ik te strak gehecht was. De weken erna nog snel moe en voelde ik het bij onverwachte bewegingen. Denk alleen dat het niet helemaal vergelijkbaar is. Als ik kijk naar hoe klein mn litteken is en over hoeveel cm jij het hebt... Daarnaast hoefde mijn lichaam niet te leren het met een orgaan minder te doen. (Mn oma is geboren met 1 nier dus weet dat je wel met 1 minder kan maar toch...)
Ja super! Ik heb de afgelopen dagen een kriebelhoest. Gek werd ik ervan ... want heel pijnlijk bij het hoesten. Ik had wel al wat siroop en andere hoestdrankjes geprobeerd ... maar ijsjes werken het beste (en lekker ook). Ik zag vandaag dat er een stukje inwendige (oplosbare) hechting, aan een uiteinde van de wond naar buiten steekt. Als ik eraan trek, lijkt het nog stevig vast te zitten. Valt dit touwtje er vanzelf af?
Geweldig hé die ijsjes zijn echt een wondermiddel. Ik liet mijn man vaak rennen In het ziekenhuis kreeg ik ze al van de verpleegster aangereikt. Echt vreselijk als je na een heftige buikoperatie moet niezen. Wanneer heb je nacontrole? Ik heb zo'n stukje door de arts bij een nacontrole laten verwijderen.
Ik heb 2 x een acute buikoperatie gehad en door tijdsnood hebben ze een aardige jaap gemaakt. Deed de eerste week vreselijk veel pijn. Ik kon niet lachen, niezen of hoesten, want dan ging ik door de grond van de pijn. Sommige mensen mochten ook niet op bezoek komen, omdat ik daar altijd zo mee moet lachen. De tweede en derde week waren nog steeds pijnlijk, maar ik kon wel weer iets meer bewegen. Daarna ging het steeds beter, al was het de eerste twee maanden nog wel gevoelig en moest ik rustig aandoen. Hechtingen gingen er na twee weken uit.
Ik heb een keizersnede gehad en heb echt heel lang zo'n stukje oplosbare hechting gehad wat naar buiten stak. Ik geloof dat hij na 6 weken een keer los gelaten is. Eerder sowieso niet. Af en toe zat ik er wel eens aan maar het voelde steeds nog een beetje vast dus ik heb gewoon gewacht tot het er een keer af zou vallen. Sterkte met je herstel!