mocht je iemand in de tent zien staan met witte wegwerpbekers en een fles alcoholische drank die ze in de tent niet hebben, kun je er bijna van uit gaan dat ik het ben
Ohhh, ik kan echt genieten van een door-de-weeks avondje als mijn man weg is en ik heerlijk het huis voor mezelf heb (met m'n twee slapende kindjes natuurlijk) en dan op de bank met m'n dekentje en netflix of m'n telefoon en dan heerlijk wijn drinken. Worden dan ook altijd wel 3-4 glazen. Echt heerlijk! Maar kan ook best een paar dagen zonder alcohol hoor. Bij ons wordt er wel stevig gedronken in de vriendengroep, en we zien elkaar in het weekend vaak. Met daarbij toch wel altijd iemand die nuchter blijft. Is hier op het dorp ook wel normaal, erg gezellig dus... en zou het ook niet anders willen eigenlijk.
dank je! Komt goed, alleen niet vandaag. Kunnen we weer door naar mijn motto (ander topic ) Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat....!!
Mijn man houdt niet van wijn maar ik drink zeker wel wekelijks, avond thuis met vriendinnen, uit eten, verjaardagen en andere feesten en tijdens het stappen. Waarschijnlijk ben ik nu de slechtste moeder op zp, maar bij de laatste 2 opties ben ik ook wel eens wat aangeschoten. (Uiteraard zijn mijn kinderen dan niet in de buurt). En ja, ik kom net ook van een etentje waar ik 4 glazen wijn op heb, maar moet mn eten toch ergens weg mee spoelen.
Ik houd erg van een wijntje. Soms wat teveel. De laatste tijd hebben we erg veel feestjes en het begon mezelf gewoon op te vallen dat ik steeds meer begon te drinken. Doordeweeks drink ik niet maar dat haal ik in het weekend wel in. Een paar weken geleden ben ik enorm van mezelf geschrokken. Was zo dronken dat ik moest spugen en erna wakker werd met mijn kop op de wc-bril en geen idee hoe lang ik daar al lag. De kinderen waren overigens niet thuis (even voor de duidelijkheid). Toen was het voor mij klaar. Ik ben met mezelf een challenge aangegaan. Geen drank tot de kerst. En met de kerst maximaal 3 wijntjes. Wat ik daarna wil gaan volhouden, Max 3 en dan stoppen. Doordeweeks geen druppel. Mijn ouders zijn alcoholisten. Ben als de dood te eindigen als hen. Geen haar op mijn hoofd mijn gezin dat aan te doen.
Dat doe ik ook wel eens. Op maandagochtend 9 uur voelt het voor mij vaak als vrijdagavond 20 uur. Mijn 'werkweek' zit er dan op, ik heb weekend en ik mag bijna naar bed. Ik vind het dan echt lekker om nog een wijntje of een likeurtje te drinken voor ik ga slapen. Verder drink ik één of twee keer per week een glaasje wijn (soms twee) en met een feestje of een avondje met vriendinnen wel eens wat meer.
Precies dit hier. Als ik thuis kom na werk of bij het eten een wijntje vind ik heerlijk. Heb na een dan ook genoeg. Tijdens mn zwangerschap ook geen moeite. Had er ook geen trek in.
Oooooh wat een slechtemoeder ben jij Ik drink op zondagmiddag wel eens een glas wijn in het bijzijn van mijn kind
Dan ben ik ook wel eens een slechte moeder hoor. Laatst bij een etentje bij iedere gang (5-gangen) een bijpassend wijntje. En bij een leeg glas schonken ze ook nog bij. En voor het diner gestart met aperitiefje, bij het kaasplankje nog een sherry. Ik stond wel een beetje op mijn kop toen en dan de oppas nog gaan betalen en proberen compleet nuchter over te komen
Ik drink alleen elke vrijdagavond een of twee glaasjes port of twee glazen wijn. Om de week af te sluiten en het weekend in te luiden. Lekker, met een paar hapjes. Verder drink ik op verjaardagen een paar wijntjes. Mijn man drinkt niet. Hij lust geen alcohol.
Dat had en heb ik dus met etentjes van mijn werk. Een van mijn vorige werkgevers vond het maar raar dat ik niet een paar wijntjes dronk tijdens het etentje. Nee, sorry, ik drink geen drup alcohol als ik moet rijden. Mijn huidige werkgever was ook een beetje verbaasd dat ik niet drink als ik nog moet rijden, maar vind het ook wel een goede instelling. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik, ook al heb ik maar weinig alcohol gehad, ik iemand aanrijd ofzo. Of dat ik mezelf in het ongeluk stort. Hoe gaat het bij de rest hier die wel eens drinkt? Drinken jullie als jullie nog moeten rijden? En als jullie dat niet doen, krijgen jullie dan ook van die vreemde verbaasde blikken?
Ik kan daar heeeeeel boos om worden!! Prima als je jezelf in de ***** rijdt, maar flik dat niet bij een ander. Vroeger dronk ik wel ‘s 1 glaasje ofzo, maar ik neem het risico niet meer.. geen druppel als ik moet rijden! Daar ook totaal geen moeite mee. Om mij heen zie ik het niet zo veel meer gebeuren, iedereen zorgt wel voor een BOB.