Hoe is jouw drinkgedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink jij?

1. Dagelijks

28 stem(men)
    7,2%
  2. Wekelijks

84 stem(men)
    21,6%
  3. Maandelijks

37 stem(men)
    9,5%
  4. Enkele malen per jaar

137 stem(men)
    35,2%
  5. Nooit

103 stem(men)
    26,5%
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Alsof alcohol drinken een norm is geworden en je er alleen dan bij hoort. Ik vind het alleen maar goed als mensen niet drinken. En dat je man dan nee kan blijven zeggen vind ik top!

Ik moet wel zeggen dat ik in mijn studie tijd wel bizar veel gedronken heb en het dus alvast voor de rest van mijn leven recht getrokken heb Haha.

Dat is net zo iets als dat mensen geen geld hebben om eten te kopen, maar wel lekker om de zoveel dagen sigaretten kopen. Sommige prioriteiten snap ik echt totaal niet en daar is wijn kopen er 1 van als je de rest niet kan betalen. Zulke mensen neem ik nooit serieus.

nizzie86 vindt dit leuk.
  2. mamabri

mamabri Niet meer actief

hoeft niet, ik drink ook met regelmaat alcohol, net als jij (of ik ben óók een alcoholist :eek::roflmao:) Gelukkig weet TS beter, haha

Ik drink soms 2 weken niks, en dan 3 avonden achter elkaar 1 a 2 glazen. Of ik drink op een feestje flink door. En dan is dat wel echt sterke drank, likeur en rustig een fles, soms meer. Ik drink ook serieus alles door elkaar. Ik wordt niet dronken, ben ik niet/nauwelijks gevoelig voor. Heb menig weddenschap gewonnen, omdat mannen gewoon niet kunnen geloven dat er vrouwen bestaan die beter kunnen drinken als zijzelf ....:roflmao:

Oke, nu klink ik wel als een alcoholist :eek::D

Blijdorp, Nescio, Nataly1972 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier hetzelfde. Overigens niet uit principe oid, maar ik vind het gewoon niet lekker.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

erg he? hahaha. Ik zie de dames bij mijn post allemaal hun wenkbauwen optrekken :roflmao:

Blijdorp, pietje1987, Boommm en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. mol81

mol81 Niet meer actief

Nooit! En mijn man ook niet. Heerlijk vind ik dat.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou inderdaad... Ik zeg dan meestal tijdens het stappen, dat ik geen drank nodig heb, maar gezellig van mijzelf ben:roflmao:

Bubblez en mamabri vinden dit leuk.
  8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ja, dit. En we hebben bijna elk weekend wel een verjaardag of borrel waar we ook wat drinken. En in de zomer vind ik het ook heerlijk op een terrasje of in de tuin.

Ik mis ook echt wel af en toe een wijntje tijdens de zwangerschappen hoor. Kan prima zonder maar net zoals biefstuk kan ik ook naar dat verlangen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Exact dit. Ik vind het vies dus drink nooit.

10. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Soms 3 avonden achter elkaar een glaasje wijn, soms 3 weken niets , soms 3 glazen wijn op een avond , soms 3 maanden niets en soms een hele fles wijn en een aantal likeurtjes.

Het gevaarlijkste en tegelijk fijne is dat ik mijn altijd aanwezige pijn dan ( na 1 glas) al veeeel minder voel en dat is soms wel erg fijn, dus dat is een reden om sowieso niet dagelijks te drinken maar soms juist wel om net even het randje eraf te halen.

flowertje36 en Louise11110 vinden dit leuk.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Deze poll is in de afgelopen jaren vaker voorbij gekomen en ik vind juist dat op zp maar weinig vrouwen drinken. In mijn omgeving ken ik bijv juist bijna geen mensen die niet drinken (zonder direct alcoholist te zijn!)

Ik zag je topic net en dacht dan ook gelijk oh, maar je zult zien dat je juist veel bijval krijgt haha.

Ik voel me dik alcoholist hier altijd :roflmao:

Blijdorp, Amy32, cowgirl80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    In het weekend en door de week misschien een keer in een restaurantje.

Ben alleen al sinds 2014 non stop zwanger of borstvoeding aan het geven dus heb erg sobere jaren achter de rug :p

Blijdorp en Hopsatee vinden dit leuk.
  13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Op vrijdag en zaterdag 1 drankje, soms een glaasje doordeweeks, maar dat is maar zelden :)

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dit heb ik nu ook. Hier op ZP zijn veel geheelonthouders, en die zie ik maar zelden in mijn omgeving. Ik ken er wel een paar, en ik respecteer hun keuze, maar ze zijn dik in de minderheid. De rest van mijn vrienden/kennissen zijn lichte drinkers, dus voornamelijk in het weekend, en dan met mate.

Blijdorp en Hopsatee vinden dit leuk.
  15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij drinken enkel in gezelschap. Thuis eigenlijk zelden. Als ik op vakantie ben wel vaker maar verder dus zelden.

16. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb in mijn jongere jaren genoeg gedronken voor de rest van mijn leven. Denk dat ik 1 glas wijn heb gedronken de afgelopen 3 jaar.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nooit. 1x een bacardi gedronken, een glas champagne, een slok bier en een keer een slok wijn geprobeerd.. Ik vind er niks bijzonders aan en sommige dagen smerig.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh ja, dat heb ik eigenlijk ook. Ik drink inderdaad alleen in gezelschap. Ik zit niet 's avonds in mijn uppie op de bank met een fles likeur 43 of zo. Want dan vind ik er niks aan. Aan de andere kant kan ik ook rustig met iemand een glas cola drinken en het net zo gezellig hebben trouwens.

Wat ik wel heb is dat ik bijv een aantal drankjes drink, dan ben ik het zat, vind ik het niet meer lekker en dan ga ik over op cola of thee. Willen ze me bijschenken en dan vraag ik of ze een kop thee voor me willen zetten :roflmao:

Mijn optie staat er dus niet bij TS :)

19. rums

rums Niet meer actief

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ach ik doe mn best, en zo moeilijk is het toch niet:p

Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina