Hoe is jouw drinkgedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak drink jij?

1. Dagelijks

28 stem(men)
    7,2%
  2. Wekelijks

84 stem(men)
    21,6%
  3. Maandelijks

37 stem(men)
    9,5%
  4. Enkele malen per jaar

137 stem(men)
    35,2%
  5. Nooit

103 stem(men)
    26,5%
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je begrijpt wel dat je dus een problematische koffiedrinker bent he? Ondervind je er veel psychische schade aan?

Tienn, Brinta, bosi333 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

In drink ook nooit alcohol, hier veel verslavingsproblemen in de familie.

3. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    Hier heb ik altijd drank in huis, whiskey, port, wijn bier, likeur, kruidenbitter, champagne met oud en nieuw.
    En ja soms pak ik het wel ik drink iedere week wel een drankje graag na het sporten op vrijdagavond als we met het team nog even bij elkaar zitten drink ik 1 of 2 biertjes.

Verder is het bij ons op donderdagavond altijd bank hang avondje en soms komt daar een wijntje aan te pas soms ook een watertje of wat fris, eigenlijk is er geen regelmaat in. (gelukkig maar) Mijn man drinkt graag een glas whiskey maar doet een jaar met een fles dus valt wel mee, bier ook we hebben het altijd staan maar absoluut niet dagelijks in gebruik, het is bij ons dus ook niet zo dat het makkelijker gepakt wordt nu het er staat.

4. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik drink denk ik 3 keer in een jaar ofzo. Hou er echt niet van. Enige wat ik lust is Baileys en Advocaat hihi.

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

In het weekend 1 of 2 glaasjes.. En bij feestjes, verjaardagen, uit eten of stappen wel wat meer.. (Mits ik niet hoef te rijden uiteraard.) Verjaardagen dan een glaasje of 3, bij stappen wel meer, maar dat is tegenwoordig zeer sporadisch haha

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De laatste keer dat ik alcohol heb gedronken was 31 december 2016 :D dus bijna een jaar geleden. Ik hou er niet zo van en ook mensen die teveel hebben gedronken vind ik echt niets..

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik drink graag een wijntje als ik uit eten ga of met speciale gelegenheden. Maar soms ook thuis met een lekker kaasje of droge worst erbij in het weekend. In de zomer komt dat wel vaker voor dan in de winter. Dus ik denk dat ik gemiddeld op 4 glaasjes wijn in de maand uit kom.

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik drink ook nooit meer.
    Wel altijd gedaan, totdat het op een gegeven moment teveel werd.
    Toen ben ik wat geminderd. Kort daarna was ik zwanger van de oudste en sindsdien heb ik nooit meer gedronken. Het bevalt me zo wel :)

Ik kan wel genieten van alcoholvrije biertjes of wijntje. Smaakverschil merk ik toch niet meer na 6 jaar :roflmao:
    Mijn man drinkt regelmatig een (speciaal) biertje, wijntje of whisky.
    Naast mezelf ken ik ook maar 2 andere mensen die nooit drinken, rest allemaal wel :o:

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Nou wijn zou voor mij de smaak verpesten aangezien ik dat zoo goor vind. Maar nooit ervaren dat de smaak anders is ofzo. Ga echt geen water drinken als ik uit eten ben, kost een vermogen een glas water.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik heb eigenlijk nooit thuis gedronken, behalve verjaardagen in principe ook nooit alcohol in huis. Vroeger dronk ik wel tijdens het uitgaan wijn of bier (of niets) en nu drink ik eigenlijk alleen een glaasje wijn als ik met vriendinnen uiteten ga.
    Thuis drink ik nooit alcohol, mijn vriend ook niet. Heel soms nemen we met de boodschappen wel eens een fles dropshot mee, dat vinden we beide lekker, maar dat is misschien eens per kwartaal.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Alle normen vliegen me hier om de oren. Op Nederlandse sites zoals alcoholdebaas.nl en jellinek.nl staat dat helemaal geen alcohol het beste is (duh) en mocht je toch graag drinken, dan niet meer dan 1 glas per dag. Dus 2 dagen in de week niet drinken, geldt niet meer. Advies vd Gezondheidsraad is in 2015 al gewijzigd. Het drinken van ±1 glas per dag kan zelfs de kans op sommige chronische ziekten verkleinen. Daarentegen wordt de kans op borstkanker wel al verhoogd bij 1 glas per dag.

Ik drink trouwens graag dagelijks een wijntje. In de familiekring en vrienden drinkt iedereen wel flink.

Boommm vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik drink vrijwel geen alcohol, met Oud en Nieuw soms wel 1 glaasje.

13. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik drink heel zelden, misschien 3x per jaar een rood wijntje. Vind er eigenlijk gewoon niks aan en kan er inmiddels ook niet zo goed meer tegen.

Ben ook altijd verbaasd hoeveel mijn vriendinnen wegdrinken... die delen zo 4 flessen wijn met zn 3eno_O

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sinds ik een kind heb, drink ik amper meer.
    Geen behoefte naar.

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Geen behoefte meer aan wijn/bier/etc, dat snap ik niet.
    Ik drink geen wijn omdat ik alcohol wil. Ik drink wijn omdat ik het heel lekker vind. Als er geen alcohol in had gezeten had ik niet meer of minder wijn gedronken dan nu.

Voor mij heeft het ook niks met gezelligheid of ontspanning te maken. Ik kan net zo goed ontspannend met een kop thee of gezellog koffie drinken met vriendinnen. Daar heb ik echt geen alcohol of wijn voor nodig.

Maar wijn vind ik gewoon lekker. Dus drink ik bijna elke dag wel een glas wijn. Net zoals ik bijna elke dag thee drink. En koffie.

16. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik drink nu vanwege de zwangerschap uiteraard niet, vorige zwangerschap natuurlijk ook niet. Tijdens de borstvoedingsperiode ook geen alcohol gedronken en daarna ook nog een tijdje niet.
    Vind het niet heel bijzonder.

Maar straks na de zwangerschap en borstvoeding zou ik gerust een keer als het gezellig is of als ik uit eten ben een wijntje drinken.

Heb wel op nooit gestemd, maar had ook best op enkele keren per jaar kunnen stemmen. Het komt gewoon niet vaak voor dat ik alcoholische dranken drink, maar ben geen geheelonthouder.

17. tuc

tuc Niet meer actief

ik vind frisdrank echt niks als ik lekker uit eten ben.
    Ben sowieso niet verzot op fris, drink het zelden.

MMarianne en Boommm vinden dit leuk.
  18. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Het valt mij trouwens wel op dat de generatie van mijn ouders meer drinkt dan dat ik in mijn omgeving zie.

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    uhm zo ongeveer 2 keer per jaar; een wijntje met kerst en een wijntje met oud en nieuw haha :D

vroeger was t wel anders hoor, dan met uitgaan zo 7 wijntjes op een avond
    maar heb er nooit moeite mee gehad om niet te drinken of helemaal niet meer te drinken ofzo..

op een gegeven moment kreeg ik medicijnen waarbij ik niet kon drinken want daar werd ik gewoon hondsberoerd van. die heb ik bijna een jaar geslikt. dus tja.
    inmiddels na zoveel jaren zo weinig drinken loop ik al haast achterstevoren na 2 wijntjes ;) haha:roflmao:

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Dan heb je ook nog water uiteraard.. Dat drink ik, want wijn vind ik echt zo vies. Krijg ik gewoon niet weg.

Deel Deze Pagina