Hoe is jouw man met jullie kind(eren)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loesie1982, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn man is ook een super papa! Voordat ons mannetje er was maakte hij onsneefje vaak al helemaal gek en dat doet hij nu met zoonlief ook.
    Lekker wild stoeien, op het bed gooien, verstoppen onder de dekens. Op zondag samen Ajax kijken. Na een dag werken gaat hij na het eten vaak even met hem naar de speeltuin en hij kan niet wachten tot hij hier gaat lopen en hij hem kan leren voetballen.
    Maar lekker rustig kan hij ook zijn, voor het slapen gaan bij papa op schoot en dan wrijft hij lekker over zijn buikje.
    Hij hoeft maar vanuit zijn ooghoeken naar de kleine te lachen en de kleine ligt helemaal in een deuk. En natuurlijk knuffelen, knuffelen, knuffelen!

Ik ben ook lekker gestoord op bepaalde momenten. Dan sta ik achtelijke dansjes te doen en verzin ik rare liedjes.

En 's avonds na de werkdag doen we altijd met z'n drieën knuffelen.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De allerbeste!

Ik vermoed dat hij aan het compenseren is met zijn eigen jeugd, komt zelf uit een gezin wat nogal gereserveerd is en waar weinig ruimte was voor het bespreken van gevoelens.

Hij heeft in ieder geval meer geduld dan ik heb ;)

Hij doet alles voor de meiden!
    Ze mogen hem voor alles wakker maken. Heeft de oudste in bed geplast, gaat hij haar lekker wassen terwijl ik haar bed verschoon. Heeft de jongste alles onder gespuugd, staat ie met 1 hand de kleine te troosten en met de andere hand haar bedje te verschonen.
    Is altijd in de weer met kleien, kleuren, voetballen, etc etc.
    Gaat koekjes bakken, pannekoeken bakken, stoeien, voetballen, wandelen.

Verteld ze dat papa en mama altijd bij ze zijn, dat ze boos mogen zijn, verdrietig mogen zijn, mogen huilen. Dat, als ze gek aan het doen zijn, papa ze nooit zal laten vallen.
    Doet ze in bad, verschoont ze, maakt billen schoon, kamt haren en kan zelfs sinds kort staartjes maken ;)

Luister ook regelmatig even stiekem mee met de babyfoon, heerlijk om te horen hoe hij van z'n meiden geniet.

Ook is ie eerlijk als ie zegt dat ie de baby periode niks vind en dat ie het nu echt leuk begint te vinden met de jonste en niet kan wachten totdat ie ook gek met haar kan doen.
    Hij is zelfs degene die graag nog een 3de zou willen en dan het liefst nog een meid erbij :D

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier is manlief helemaal gek met laetitia. als hij zn gekke bui heeft dan gaat hij rustig bij dr in het badje buiten zitten als het mooi weer is of gaat lopen stoeien met dr op bed. of gaat met dr gooien omhoog zeg maar vind ze geweldg..

maar hij kan ook heel rustig zijn.. Lekker boodschapjes met dr doen of gewoon ff gaan wandelen.. of met blokken spelen..

wil ik wat veranderen? nee want ghij is zoals hij is en dat is perfect voor mij!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het echt heerlijk om het van een afstandje te bekijken...

Heel gek, maar toen ik hem voor het eerst zag, wist ik ook meteen dat hij de papa zou worden van mijn kindjes...

Zal het hem straks eerst eens vertellen hoe leuk hij met de kinderen is!

5. Chai

Chai Niet meer actief

De papa van mijn dochter is echt verliefd op haar sinds ze geboren is.
    Wat ik vooral lief vind is dat als hij haar oppakt hij altijd met haar voor de spiegel gaat staan kijken.
    En hij houd altijd hele gesprekken met haar.
    Soms als ik nog even in bed blijf liggen en hij haar verzorgt ga ik gewoon lekker liggen luisteren naar die twee samen, zo lieeef.
    Hij laat wel al over zich heen lopen, hahaha.
    Mijn dochter is nogal een bijdehante tante (ja nu al).
    En ze wil alleen van mij de fles maar niet van papa want die stopt natuurlijk gelijk zodra ze even zuur kijkt, haha..
    Dus ik moet haar echt elke voeding geven dat is wel minder.
    Hij vind het ook geen probleem om babyspulletjes zoals Pampers en al die dingen te halen voor haar, ik vind dat zo lief.

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Papa, ga je mee loungen??? (dochterlief, bijna 3). Tuurlijk gaat papa mee! Lekker samen even liggen en hangen op de loungebank. De tijger spelen en daarna nog even voetballen. Hij is hartstikke gek met haar en is heel actief met haar, meer dan ik. Ik ben meer van het samen puzzelen, boodschapje doen en papa neemt het sportieve onderdeel op zich. Alhoewel loungen natuurlijk weer niet echt sportief is:)

O, ja! Elke week samen verse bloemen halen. En die zijn dan niet voor mama, nee 'van papa en mij......'

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Heerlijk jullie verhalen!!!

Ben vandaag erg druk geweest, ga nu zo slapen, maar zal morgen even bijlezen!!!!

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn man is helemaal gek met onze kleine meid, hij is zo trots.
    Vaak ligt hij heerlijk met haar te knuffelen en dan zie ik de trots van zijn gezicht afstralen, heerlijk om te zien.
    Ze is nu flink verkouden en dat vind hij zo zielig dat hij constant in de weer is met doekjes om haar neusje schoon te houden enzo hihi.

Wat kan een man verranderen als hij papa word. :)

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier ook een superlieve papa. Hij is ook een type van beide; kan heel rustig met zoonlief knuffelen en rustig spelen. Ander moment is hij zo enorm druk! Vriend heeft wel ADHD (vroeger erger dan tegenwoordig). Hij kan er alleen echt niet tegen sls zoonlief een baaldag heeft.

Ook ik heb reuma (fybromyalgie). Hier neemt vriendlief het nauwelijks over. Misschien dat hij het door zijn ADHD niet begrijpt? Op "slechte dagen" moet ik er echt soms om smeken. Maar dat ben ik van hem gewend.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Hier een heel lieve papa! Altijd lekker spelen met de kids, doet net zoveel de verzorging als ik. Komt hij thuis na een dag werken, gaat hij naar het eten met ze voetballen of naar de speeltuin. 's nachts gaat hij er net zo goed uit en hij gaat vaak 's ochtends met ze naar beneden. Hij is superlief voor ze!

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier ook zo'n 'gekke' lieve papa :)
    Alleen doet hij hier ook gek als Jayden net heeft gegeten.. *fail*

Maar hier ook, zingen, dansen *soms staan we met zn 3en te dansen hahaha, of meer wiebelen want dansen kan Jayden nog niet*.
    Verhaaltjes voorlezen, lekker kroelen.
    Echt vertederend om te zien hihi.

Vandaag is het papa dag en Jayden is wat ziekjes dus kreeg vanochtend een foto van mn mannen in het grote bed.
    Hij had de grootste lol, doet je goed als mama om zoiets te zien.

12. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Hier ook een lieve papa. Niks is hem te veel,hij knuffelt,hij praat,hij troost...en zelfs de poepluiers verschonen. (wat eigenlijk helemaal niks voor hem is!)
    Hij is veel thuis,en heeft als ik werk zijn papa-dagen.
    Hij is echt superlief voor ons ventje!

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Wat leuk om te lezen allemaal!

Het is idd heel grappig om te zien wat kinderen met vaders doen!

Als manlief hier bijv een beetje chagerijnig is, dan moppert hij tegen mij en met S.iem zit hij dan te donderjagen en knuffelen!
    Ik zei laatst al: waarom kun je wel lief doen tegen je zoon en niet tegen mij:D!
    Antwoord, mijn zoon zeurt niet zo, haha! Daar moest ik dan wel weer om lachen!

Hij heeft de laatste dagen nogal pech met luiers verschonen. Steeds als hij het doet heeft S.iem gepoept en omdat hij volgens mij nog meer tandjes krijgt, is het nogal dun en zit S.iem heeeeeeeeeeeeeeeeelemaal onder! En hij doet het allemaal, maar dan hoor je hem boven 'mopperen'...haha! Zo leuk!

Ik zal trouwens het verhaaltje eens voorlezen van de papa die altijd met zijn kindje een bloemetje meeneemt! Kijken of hij de hint snapt!;)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man is zelf nog regelmatig kind, hahaha. Dan heb ik er ineens 3 die heel raar staan te dansen in de woonkamer.

15. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik vind mijn man een geweldige vader! Hij is zo lief voor haar en draait zijn hand niet om voor verzorgtaken, zoals luiers, flesjes en badjes. Dat laatste vind ik overigens meer dan normaal ( dat we dat allebei doen he). Hij is stapel op haar en zegt geregeld dat hij niet snapt dat sommige mannen het eerste jaar niet zo leuk vinden. Onze dochter is nog erg jong, maar als ik weleens om mij heen kijk, mag ik echt in mijn handjes knijpen met zo'n man! Sowieso!

16. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan inderdaad ook helemaal vertederd en vol trots naar mijn man kijken.
    Hij is zo lief, leuk en schattig met ons meisje!
    Dan liggen ze samen op de bank te krioelen of zijn ze heerlijk aan het spelen.
    Ook kan hij heel leuk een boekje voorlezen en dan kruipt ze zowat in hem !
    Nu is ze twee en dat is ook weer leuk, samen voetballen en lego bouwen! Dan zit ik gewoon weleens te kijken naar die twee! Genieten!

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook zo'n leuk papa!! Wist van tevoren niet goed hoe hij zou zijn als vader (moet je natuurlijk altijd eerst ervaren)....
    Met papa is het altijd lekker gek doen, samen op pad gaan, maar ook badderen, luiers verschonen, naar bed brengen, eten geven etc!! Ook lezen ze samen boekjes, zingen ze liedjes en kunnen ze lekker knuffelen.....
    Hij heeft zelfs al snel na haar geboorte besloten om 1 dag in de week vrij te nemen als papadag!

Deel Deze Pagina