Hoe is jouw misselijkheid opgehouden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EdN, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik van begin tot eind misselijk geweest, inclusief niet kunnen eten, overgeven en alle leuke dingen die er bij horen. Ik vond het echt een hel. Maar ik ben er toch weer ingetrapt ;) en nu alweer bijna 17 weken zwanger, en ook al weer een flinke tijd doodziek. Ik ben er maar weer vanuit gegaan dat het weer de hele zwangerschap zou gaan duren. Maar de laatste dagen lijk ik me een klein beetje beter te voelen. Nog wel misselijk, maar niet meer constant overgeven, dus dat scheelt al aanzienlijk. Nu begin ik dus ook voorzichtig opeens te hopen dat het misschien wel gewoon weg gaat!

Gewoon, zodat ik een beetje een idee heb hoe dit normaal gesproken verloopt, voor degenen die ook flink ziek zijn geweest: hoe is bij jou de misselijkheid weg gegaan? Van de een op de andere dag? Langzaamaan steeds iets minder erg? En wanneer ging het beter? En was je daarna helemaal niet misselijk meer, of gewoon minder erg? Ik ben heel benieuwd!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste met 9 weken zo opeens weg

Bij de tweede werd het minder vanaf 16 weken en was weg bij 18 weken

Bij deze ... Leek iets minder te worden vanaf 21 weken maar vanaf 24 weken weer elke dag aan het spugen minimaal 15 keer per dag

Ik ga er nu ook maar vanuit dat het tot aan de bevalling duurt

3. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Ik merk dat het nu beter gaat, de eerste weken heel moeten overgeven maar nu alleen nog kokhalzen.
    Ik had er wel wat voor gekregen, emesafene, misschien dat dat ook mee heeft gewerkt!

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik was bij mijn 2e iedere dag misselijk tot kotsmisselijk vanaf 3 weken tot de bevalling. Rusten en eten was het belangrijkste wat ik kon doen om het draaglijk te houden. Vanaf 18 wkn volledig ziektewet, werken was echt teveel.

Nu bij de 3e hyperemesis gravidarum gehad, heel erg ziek, veel spugen, nauwelijks eten... (meteen volledig in ziektewet)
    De eerste 18 wkn waren echt afzien, daarna ging het iets beter. Kon met name weer meer/beter eten en drinken, waardoor uitdroging niet meer op de loer lag. Spugen werd ook geleidelijk wat minder en ik kreeg momenten dat ik zowaar weer wat energie had en mezelf weer een beetje goed voelde! Deze 'honeymoon' zoals ik 'm altijd noem duurde ongeveer 3-4 weken en daarna werd het geleidelijk weer slechter. Weer sneller spugen, meer misselijk, meer in bed liggen. Heb de rest van zwangerschap beroerd op de bank en in bed doorgebracht, met ups en downs, afhankelijk van hoeveel drukte ik om me heen had. Na bevalling nog 1 dag misselijk geweest en toen voelde ik me als herboren! (heeeeeeeeeerlijke kraamtijd!!)

Heel veel sterkte, hopelijk vergaat het jou beter!

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Eigenlijk van de een op de andere dag. Eerst met een week of 12, maar toen kwam het na een week toch weer. Toen met week 14 of zo, was het ineens over.Daarna alleen ergens in week 29 nog 1x boven de bak gehangen.

Nu had ik het ook niet zo extreem hoor. 's Ochtends als ik mijn bakje vla op had, dan kwam die er binnen een half uur weer uit. En daarna had ik dan meestal geen last meer voor de rest van de dag.
    Alleen toen ik net begon met spugen, toen was het meerdere keren per dag. Maar al gauw zakte dat af naar 1x, met uitzonderingen.

Sterkte met de misselijkheid!

Deel Deze Pagina