De ex van mijn man heeft besloten de kids weg te houden omdat minder alimentatie betalen dan zij wil zolang de rechtszaak nog niet geweest is. Ze speelt het behoorlijk hard, zet de kinderen tegen ons op en beweerd zelfs dat mijn man ze zou slaan en dat ze ze daardoor niet meer naar ons laat gaan. Iets wat volstrekt gelogen is, mijn man is een hele lieve en goede papa! Uiteraard zit mijn man behoorlijk in de put. Hebben meer mensen hier dit meegemaakt en hoe gingen jullie hiermee om?
bah vrouwen die de kinderen tegen de mannen opzetten. weet niet of het op papier staat dat zij zulke dingen zegt? dan moet je naar de advocaat gaan. en hier tegen aan gaan staat er iets op papier? een omgansregeling heeft hij het gezag? als hij het gezag heeft is zij strafbaar
owh en vooral niet haar zin gaan geven alle mails bewaren dit is voor jullie voordeel en een omgansregling eisen op paier
Och wat erg zeg !!! Bah! En wat zielig voor de kinderen. Het blijkt wel weer dat veel moeders alimentatie zien als kijk en luister geld m.b.t. de kinderen. Wij (ex van mijn vriend is ook zo een (h)ex) maken dit al 2 jaar lang mee. In het begin, de eerste periode dat mevr. besloot de kinderen weg te houden, was mijn vriend hartstikke kwaad en wist zich af en toe geen raad met zijn emoties. Nu 2 jaar later en ik denk zo'n 5 zaken ongv. verder, welke wij overigens alle 5 hebben gewonnen en de 6e in aantocht, hebben wij ons er bij neergelegd dat dit aanhoudt tot beide kinderen 18 (of danwel de leeftijd waarop zij zelfstandig gaan beslissen of zij wel of niet naar papa willen) zijn. Wij genieten van de weekenden dat zij beide hier zijn, echter weten wij dat wanneer de (h)ex een verkeerde bui heeft of er ook maar een drol dwars zit, wij dit moeten bezuren hun een paar weken of maanden niet zien en wanneer madame op haar vinger is getikt door een rechter en/of politie dan zien wij hun weer. Wat ons vooral heeft "geholpen" is geduld. Haar eerste inzet was hij betaald geen alimentatie dus heeft geen recht op de kinderen, er is geen rechter die hier aan toe geeft. Geduld is echt de "key" in dit soort situatie, tevens absoluut niet toegeven aan rare of niet haalbare eisen e.d. zij gaat hier anders "naar leven" en weet dat zij jullie dus op die manier in de tang heeft. Heeeeel veeeel succes en geduld gewenst !!!!!! Volhouden voor de kinderen en hun vooral niet te veel betrekken bij de gehele gang van zaken.
Oh wat ontzettend naar! Ik kan me alleen maar aansluiten bij Onje.. Geduld, geduld, geduld. En vooral proberen om haar negatieve houding niet over te nemen. Naar de kinderen toe NOOIT haar slecht maken, daar maak je het de kinderen alleen nog maar moeilijker mee. Uiteindelijk werkt het ook bij de rechter in je voordeel als je kan laten zien dat je in dit soort gedrag niet meegaat, dat je zelf redelijk blijft (niet schelden, niet verwijten) en daadwerkelijk probeert om te blijven praten. Als er een omgangsregeling is, kan je aangifte doen als ze de kinderen niet meegeeft. En dat kan je élke keer doen. De politie is verplicht om je aangifte op te nemen. Ook dan, redelijk blijven. Niet schelden, dreigen, ... Maar gewoon heel sec, opkomen voor het recht van je partner om zijn kinderen te zien.
Kan een politie daar wat aan doen dan? Ook hier hetzelfde verhaal, alleen dan andersom. Mijn ex (vader dus in dit geval) houd mijn dochter ook van me weg, en ik krijg haar niet meer te zien. (met mazzel 1x in de maand, maar heb haar nu al 3 maand nie gezien) Hebben gewoon omgangsregeling, maar komt ex niet na. Wist niet dat je daar mee naar politie kon dan.
Jazeker hier kan je absoluut aangifte tegen doen ! De politie kan hier echter nogal eens moeilijk over doen. Maar zij zijn volgens artikel 279 verplicht jouw aangifte op te nemen. Zij gebruiken vaak de smoes dat je voor dit soor geschillen naar de rechter moet. Echter wanneer de regeling op papier staat en 1 van de partijen komt deze niet na, dan doe je aangifte van de strafrechterlijke kant van de zaak, de civiele kant gaat via de rechter. Verder staat er veel info en kan je praten met lotgenoten op index
Ah oke dan, dan ga ik me daar eens in verdiepen hoe of wat. Want vind gewoon dat ik recht op mijn dochtertje heb. Bedankt voor de info en de link! Ik ga eens kijken!
hoi ik ken hier nu niet veel van maar wat ik hier een rare zin vind is 'hij betaald geen alementatie dus geen recht op kids' geen enekele rechter gaat hiermee akkoord. sorry maar ik vind als je kids wilt, dat je er ook voor moet betalen. het kan toch nietd at een man rechten heeft maar geen plichten. dus ze wel mogen zien maar mee betalen voor hun onderhoud moet dan niet????? of snap ik die zin niet goed????? mijn ex heeft haar niet erkend , betaald niets, en ziet haar ook niet en ja sorry de dag dat hij van idee veranderd en haar wil zien gaat hij ook betalen. ik lig nu voor tweede keer met haar in ziekenhuis en ik betaal alles alleen. dus sorry je hebt rechten maar in mijn ogen ook wel plichten gr
Ik ben het ermee eens dat ouders uiteraard mee moeten betalen aan de verzorging van hun kind. Maar dan moet het wel kúnnen Wij kunnen ook best iets betalen en doen dat dus ook, maar niet zoveel als de moeder nodig vind. Dus zal ze haar levensstijl moeten aanpassen. Dat doen wij ook om het mogelijk te maken om alimentatie te kunnen betalen. Overigens vind ik wel dat moeders nogal snel bleren dat 'de plicht van de vader' betekend dat er betaald moet worden....volgens mij heeft een vader nog wel meer plichten zoals goed voor zijn kind zorgen, het liefde geven en er altijd voor zijn kind zijn. En in mijn ogen is dat belangrijker dan geld. Helaas denken de meeste moeders daar anders over, en houden ze vaders bij hun kind weg omdat ze niet genoeg geld zien. Heel erg vind ik dat! En in mijn ogen is het mishandeling om je kind een goede vader te ontzeggen omdat die helaas niet genoeg geld heeft om grof te kunnen betalen.
hoi, nee vind niet dat een mama te veel moet vragen maar bv 100 euro vind ik weinig. dit betekent papa 100 mama100 kindergeld 80 volgens mij kost een kind meer as 280 euro per maand. alle mijn dochter toch. en ik ken veel papa's die maar 100 of nog minder betalen en dit te veel vinden. en ja een papa moet mee kunnen opvoeden enzo , ook gelijk in maar vind zowel het geld als zorgen voor als liefde als verantwoordelijkheid even belangrijk. zonder geld geen eten, geen warmte, geen verzorging = geen kind gr
Mijn dochter kost ons bij lange na geen 280 per maand! Zonder de kinderopvang meegerekend dan, maar die heeft mijn mans ex niet omdat ze amper werkt. Tja, dochterlief loopt in tweedehandskleding en dure uitstapjes maken we niet, ik vind die dingen ook niet nodig. Als ze maar warm en netjes (en dat kan tweedehands ook heel goed) gekleed zijn en elke avond een gezonde maaltijd hebben.
mijn dochter haar dieetpoedermelk kost me per maand al 150 daarbij de pampers dan haar medicatie 2 ziekenhuisopames en dan elke week KA sja mijn kost dus wel meer uistapjes nog niet kunnen doen , ze heeft nieuwe kleren ( c en a , zeeman) en tweedehandskleren
Dieetvoeding krijg je vergoed toch? En verder ben jij niet bepaald gemiddeld qua kosten dan, dus daar moet je naar een ander toe dan niet mee gaan lopen rekenen.... Onze dochter kost ons ook echt geen 280 euro per maand hoor.... TS: wat ik zou doen, is een rechtszaak aanspannen om de omgangsregeling weer op gang te krijgen. @Onje: in jullie geval zou ik bij de rechter om toewijzing van de kids vragen. Niks niet elke keer een zaak als de omgansgregeling door moeder weer gefrustreerd wordt. Zij heeft daarmee nu al wel lang en breed bewezen dat ze hier niet mee om kan gaan, dus mij lijkt dat die kids lekker bij jullie zouden moeten wonen dan....
ik ben van belgie en ik krijg niets terug van dieetvoeding of medicatie. ik moet alles zelf betalen. en medicatie neemt ze ook vrij veel, nu ligt ze weer in zh , wil niet meer eten. dus hier lopen de kosten voor haar toch wel op hoor. krijgen jullie in nederland dus dieetvoeding terug???? nu ik wet ook dat het goedkoper is bij jullie want ze nam eerst de omneoa en dat kost hier 20 euro en iem van dit forum vertelde me maar 14 bij jullie. en de voeding die ze nu neemt is 22 euro voor een pot gr
ik lees niet anders dan dat er wel allimentatie betaald wordt, terwijl er nog geen rechtzaak geweest is en er dus geen bedrag bepaald is. misschien mis ik iets, maar dat hoor ik dan graag. wat de hoogte van het betaalde is, staat er niet bij. Dus om nou bij voorbaat al te roepen dat 'de man moet betalen', vind ik erg raar. We weten toch niet of hij absurd weinig of absurd veel betaald en wat de moeder een reeel bedrag vindt?! echter weet ik wel dat geld en opvoeding gescheiden dienen te worden. Dat moeders het niet eens is met het bedrag (waar wettelijk nog geen uitspraak over gedaan is), betekend niet automatisch dat de vader zijn kind dan niet meer mag zien. Dat gaat toch echt nergens over. het komt op mij over alsof je teveel vaart op je eigen emotie en ervaring. die komen echter niet overeen met die van de TS, dus niet echte een juiste vergelijking lijkt me. Ik kan me er trouwens bij aansluiten dat ook mijn kinderen geen 280 euro per maand kosten. Dan waren we inmiddels failliet met drie koters en een vierde op komst. ik heb uiteraard geen idee hoe het in belgie geregeld is, maar in nederland valt dieetvoeding voor kinderen vaak onder de verzekering en ziekenhuisbezoeken zeker, met aftrek van eigen risico (weet eigenlijk niet eens of de kinderen die hebben, maar dat is te overzien). Verder kennen wij nog kinderbijslag, dat betaald wordt aan de ouder die de kinderen het meest in huis heeft. @TS, ik denk inderdaad dat geduld het juiste woord is hier, alhoewel ik mezelf op zou vreten als er zoiets zou gebeuren. probeer er boven te staan, wees de wijzere, en ga niet mee in het moddergooien. Maak verder van alles een soort dagboek, des te meer heb je straks in handen voor de rechter. Heel veel succes. ik vind dat ieder kind recht heeft op beide ouders in zo'n situatie en dat ouders nooit het recht hebben hun eigen woede te botvieren op hun kinderen.
Kinderen hebben geen eigen risico in Nederland. Worden de ziekenhuiskosten in België niet vergoed joh? Wat raar.
De ex van mijn vriend heeft zijn kids een keer 10 maand en x 6 maand weggehouden, ondanks dat hij gewoon zijn plicht nakwam, hij betaalde zelfs 150 euro per kind meer dan bepaald was ddoor de rechter! Op dat moment had ik nog geen relatie met hem, maar hij heeft via een rechtzaak een dwangsom afgedwongen. Elke x als zij de bezoekregeling niet nakomt kost het haar 5000 per kind. Houdt wel in, dat ze zieke kids gerust mee stuurt, zonder waarschuwing. Inmiddels ben ik 1,5 jaar samen met me vriend en ik zeg er meteen wat van tegenover haar. Ik heb haar al paar x gezegd, als ze echt ziek zijn bel ons dan op, wellicht kunnen we het weekend verplaatsen, maar nee hoor zij stuurt ze elke keer weer ziek mee. Dus zitten wel consequenties aan vast. Uiteraarrd genieten wij ook van hun al zijn ze ziek, maar toch is het voor de kids niet fijn. Ik zou zeggen probeer eens via de rechter een dwangsom af te dwingen, bij mijn vriend werkte het. Inmiddels krijgen we ze nu we samenwonen elke x wanneer ze van haar kids afwil. Wat wij uiteraard wel ontzettend gezellig vinden....