Hebben jullie ook last van exen die alimentatie eisen? hier dus wel sinds wij samenwonen wil zijn ex alimentatie. worden jullie nu ook verplicht(meer) te werken?
wij hebben het op dit moment niet heel breed dus een x bedrag aan alimentatie komt niet goed uit. daarnaast heb ik nog geen baan beetje rot allemaal
Dan zou ik je advocaat er eens kritisch naar laten kijken.... Hier geen gezeur, ex van man wil pertinent geen alimentatie, zelfs niet voor de kids. Ze zit met nogal wat wrok naar manlief.... Wij kopen regelmatig nieuwe jassen of schoenen, als we constateren dat datgene wat ze hebben, niet voldoet. Als we dat vooraf aanbieden, wordt dat geweigerd, dus we doen het gewoon als we dat nodig vinden en dan ziet ze maar wat ze ermee doet. Moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat we geen alimentatie hoeven betalen, want het is allemaal duur zat en wij zwemmen nu al niet in het geld. En zij wilde destijds zelf zo graag scheiden, dus vind het ook wel haar verantwoordelijkheid... Mijn man kreeg destijds wel een aanslag voor alimentatie, toen zij nog een bijstandsuitkering ontving, maar aangezien dat bedrag (bruto uitkering) nog net iets hoger was dan hij netto verdiende, werd hij daar uiteraard voor vrijgesteld.
er word er al vanuit gegaan dat ik werk en wij dan de kosten samen kunnen delen? met andere woorden ik mag zelf niet de keuze te maken om niet of weinig te werken
dan moet ik ook boven de bijstandnivo verdienen mochten de woonkosten worden gehalveeerd ik verdien misschien straks 100 euro netto per maand. maar is het ook zo dat wij als "stiefmoeders" kunnen worden verplicht om meer te werken? ik bedoel het zijn onze kinderen toch niet? vind het een beetje krom . wij zijn btw niet getrouwd oid
Nee omdat hij daar eerst geen draagkracht voor had, nu dan wel dus. ze krijgen wel kleding van ons hoor een een klein bedrag per maand, maar die allimitatiebedragen zijn zo hoog en aangezien het niet naar de kinderen gaat maar alleen naar madam zelf gun ik haar niet
Als hij nu wel draagkracht heeft dan vind ik het niet meer als normaal, dat hij naar alle redelijkheid voor zijn eigen kinderen gaat betalen. Lijkt me dat jij toch ook alimentie voor je eigen kindjes krijgt? En je kunt denken die ex maakt het geld op ..maar zij kan nu denken hij heeft nu ook weer een vrouw in huis met kindjes dus laat hem nu ook voor zijn eigen kindjes betalen.
Wij hebben er nu geen "last" meer van, omdat stiefje inmiddels voor zichzelf kan zorgen Maar hier er verder niet echt veel gezeur over gehad. Zij wilde weg en heeft alleen kinderalimentatie ontvangen totdat stiefje de deur uit ging (ging rond dr 18e samenwonen) In eerste instantie altijd een vast bedrag wat niet werd geïndexeerd. Daarna ging ze scheiden van haar 2e man en kwam ze in de bijstand. Op de een of andere manier heeft ze het toen zo kunnen draaien/regelen dat mijn inkomen niet werd meegenomen mbt draagkracht (en ik had toen echt wel een goed inkomen ) We hebben het toen zo gedaan, dat wanneer ze grote/dure dingen nodig had, dat wij dat dan voor stiefje kochten als zij iets dergelijks aangaf. Toen stiefje later naar het VO ging, is het bedrag wel geïndexeerd en werd er ook jaarlijks geïndexeerd. Terwijl vriendlief er toen eigenlijk al jaren "onderuit" had gekund omdat hij maar een kleine uitkering had... maar dat heeft hij nooit gewild omwille van zijn dochter.
ik schat hoog in dat je er zelf niet mee te maken heeft en zelf ook geen samengesteld gezin hebt? dan is het natuurlijk anders en makelijker denken dan in welke situatie ik nu zit. wat ik probeer aan te geven is dat wij het zelf ook net redden en dat ik het niet eerlijk vind dat ik voor haar kinderen meer moet gaan werken het zijn mijn kinderen immers niet en het is ook niet dat hij helemaal niks voor zijn kinderen betaald zoals ik ook al aangaf. en nee ik krijg geen alimentatie voor mijn kids
Het verbaasd mij soms wel dat sommigen vinden dat alimentatie niet hoeft omdat het inkomen laag is. Wij betalen hier 565 euro kinderalimentatie (2 kinderen) per maand. Dat is voor ons een flinke smak geld, maar het zijn wel ook zijn kinderen. Dus wij vinden het terecht dat dat gewoon betaald en geindexeerd wordt. Verder zijn dan alle kosten voor zijn ex. Dus ook schoolgeld etc. Met almentatie wordt rekening gehouden met dat soort kosten. Daarom lijkt het alimentatiebedrag in eerste instantie vaak te hoog. Maar later worden de kosten hoger. Als een ex verstandig is zet ze dus ook wat geld apart voor studiekosten. We hopen dus dat zijn ex dat ook doet. Voor ons geeft het een geruststellend gevoel dat we nu weten hoeveel lasten we hebben en niet voor onvoorziene kosten komen re staan omdat een ex vind dat er iets nodig is. Want dan zou ik me toch elke keer afvragen of dat ook wel echt zo is. In de beginsituatie kwam ze nog wel eens met opdrachten als: breng jij ze dit weekend even naar de kapper? Dan stuurde mijn vriend haar wel een sms met de kosten. Dat gaf ze dan ook wel terug. Inmiddels is haar duidelijk dat we dat soort dingen niet meer doen op onze kosten en gelukkig accepteert zij de situatie ook zoals het is. Het enige wat we extra betalen is de gitaarles voor hun zoon. Wij hebben hem zelf de gitaar gegeven voor zijn verjaardag, uit eigen initiatief. Omdat we wisten dat hij dat graag wilde. We vinden dan niet dat we haar met de ksten van de les op kunnen zadelen. Wel super fijn, een samengestelde gezinnen topic!
jeetje wat een bedrag Milla Rose. Ben het wel eens met je stukje hoor natuurlijk hoort een vader ook beitedragen naar zijn kinderen. als het dan ook daadwerkelijk naar de kinderen gaat.. maar wat ik me dus afvraag is of het mij ook kan worden verplicht om meer te werken? aangeizen het mijn kinderen niet zijn.
In je verhaal vertel je zelf dat jullie weleens kleren geven...en ik vraag net of je vriend alimentatie betaald en je antwoord is nee. Je verteld zelf dat hij eerst geen draagkracht had maar nu wel... Zijn ex kan herziening aanvragen en daar word gewoon eerlijk gekeken naar de draagkracht. En hebben jullie dat niet dan word je daarvan vrijgesproken. En je had het wel verkeerd in geschat bij ons zijn nog veel meer kinderen in het spel.
owh ok nou vertel eens in het andere topic hoeveel kids jullie hebben ben benieuwd. Ik vind het wel respect hebben hoor dat sommigen er wel goed vinden dat ex een veel te hoog (in mijn ogen) alimentatie bedrag krijgt. In ons geval weten wij zeker dat het niet naar de kinderen gaat maar naar haar zelf. Ik bedoel de kinderen krijgen nu ook gewoon te eten, madam heeft zelf ook een vriend die boodschappen haalt met andere woorden die heeft het een stuk ruimer dan wij. En ik zou het gewoon niet eerlijk vinden dat ik meer moet gaan werken om mijn vriend zijn draagkracht te verhogen. En ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik denk niet dat dat kan. Je zou het eens op internet op kunnen zoeken. Heb daar voorheen ook veel info gevonden zoals dit: Wat veel mensen niet weten is dat je kinderalimentatie kunt aftrekken van de belasting. Je vult dan in: de zorg voor kinderen onder de 27 jaar die niet thuis wonen en waarvoor geen kinderbijslag wordt ontvangen. Vanaf een bepaald bedrag aan alimentatie kun je per kwartaal een bedrag aftrekken. Heb je dit nog nooit gedaan kun je het met terugwerkende kracht over 3 jaar terug vragen. Gewoon even een briefje tikken aan de belastingdienst. Heb eventueel wel een voorbeeldbrief. Bij ons is dat bedrag honderden euros per jaar dat we terug krijgen in mei, dus enorm de moeite waard!
als ik op internet lees krijg ik verschillende informatie, dus ik weet het niet meer idd weet ik vanaf 136 per maand kun je aftrekken idd