Ik ben al bij mijn vriend vanaf mn 16e (vandaag precies 10 jaar trouwens) en in onze verkeringstijd ging het geweldig, lekker winkelen met mn schoonmoeder en ik kwam daar ook veel over de vloer. In de eerste tijd dat wij samenwoonden ging het ook prima, maar... toen kregen wij onze dochter. Met verjaardagen, vieringen zoals sint en kerst en vakantie was het voor mn schoonzus (dochter van hun heel moeilijk om rekening met ons te houden, terwijl wij dat ook 5 jaar met haar gedaan hebben toen zij nog de enige met kinderen was. Daarin hebben mijn schoonouders ons best laten vallen vind ik en vriendlief ook, dus het is enigzins bekoeld. Verder geen ruzie ofzo.
Ik vind mijn schoonouders echt schatten van mensen, ze staan altijd voor ons klaar, en passen regelmatig op. Maar om de band nou goed te noemen... Nee dat niet. Ik vind het prima om daar heen te gaan maar na 1,5 uur ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Het zijn gewoon een heel ander type mens als dat ik ben gewend.
Ik lees best vaak dat het contact helemaal verbroken wordt.. Ik snap niet dat ouders het zo ver laten komen.. Hier is het contact met mijn schoonouders goed.. Sinds Esmee er is , is het eigenlijk alleen maar beter geworden. We moesten allemaal even zoeken naar onze " plek" mijn schoonmoeder is nogal dominant En ik ben nogal een stresskip dus beiden iets moeten inleveren en nu gaat het super.. Regelmatig bieden ze aan om Esmee eens een nachtje te logeren te nemen zodat wij ook wat leuks samen kunnen doen ( op hun kosten..) Als er iets is zal ik eerder naar mijn schoonouders gaan dan naar mijn ouders. Die praten je naar de mond.. Mijn schoonouders geven hun ongezoute mening en dat is prettig.
Mijn schoonvader probeer ik zoveel mogelijk te ontwijken. en smoeder gaat wel, als ik haar maar niet te vaak zie, anders ga ik me irriteren aan haar. Probeer het contact wel goed te houden, vooral voor Levi omdat ik geen contact meer heb met mijn ouders.
Ik en de kinderen hebben het contact een paar jaar geleden met mn schoonmoeder verbroken, dus daar is geen band mee. Gelukkig is ze gescheiden van mn schoonvader, en met hem hebben we een normale goede band.
met mijn schoonvader heb ik een hele goed band. Heb mijn vader pas 3 jaar geleden leren kennen en dat is niet zo goed bevallen. Kan met mijn schoonvader over alles praten en zeker veel met hem lachen. Met mijn schoonmoeder had ik ook een hele goede band. Helaas is zij vorig jaar overleden en ik mis haar nog elke dag. De band met mijn echte moeder is niet zo sterk en op bepaalde momenten heb ik echt heel erg de behoefte aan een gesprek met mijn schoonmoeder.
Het heeft hele diepe dalen gekend, en nog steeds niet is het niet goed. Gelukkig wonen wij nu 200 km bij ze vandaan. Mijn schoonpa is oké, zolang hij maar kan voetballen en zijn biertje kan drinken. Mijn schoonloeder... tsjah... ik ben autistisch, contact gestoord, heb borderline, ik mishandel mijn man en onze hond * proest * Nou ja, dat ze zulke dingen verzint zegt al genoeg dacht ik. Koekoek.
Momenteel erg goed! Ze wonen erg dicht naast ons, wel gezegd... erg zit een weg tussen. Ik kan zo bij ze naar binnen kijken! Er zijn momenten, dat ik haar de nek om kan draaien, maar dat komt omdat hun gewoon hele andere leefgewoontes hebben als ik. Het zijn woonwagen bewoners en die hebben nou eenmaal een andere manier van leven, daar heb ik in het begin best moeite mee gehad, maar ik ben gelukkig niet op mijn mondje gevallen en ga ook wel eens kei hard tegen haar in! Gelukkig kan ze dit erg waarderen, want zo is ze zelf ook. We zeggen altijd, dat het een mix is van ma flodder en ma tokkie! Ach, t is een leuk mens met haar nukken, maar dat heb ik ook! Mijn schoonpa is top! Leuke vent, houdt zich een beetje op de achtergrond en vind alles wel prima.
Wij hebben gewoon goed contact, maar een band met ze heb ik niet. Mijn schoonouders zijn heel anders dan ik ben, prima hoor... maar het is niet zo dat ik er dolgraag heen ga of met mijn schoonmoeder ga winkelen of zo. Voor ons zoontje ga ik er regelmatig mee langs. Oppassen willen ze heel graag, maar pech voor hen want mijn eigen ouders kunnen eigenlijk altijd als het nodig is .
Erg goed! Een welverdiende 2e familie. Ze zijn totaal anders als ons, wij zijn heel vrij en echte wereldreizigers, mn schoonfamilie is erg gereformeerd en zijn nog nooit buiten NL geweest maar we hebben van beide kanten geaccepteerd dat we anders zijn en zijn eerlijk tegen elkaar, laten elkaar in hun waarde en kunnen goed met elkaar overweg! Zelfde voor mn man; die kan ook heel goed met mijn ouders & broer overweg. Ik zou echt mn schoonzussen bv niet meer kunnen missen hoor!
Hier absoluut geen slechte band, maar we zijn ook niet hecht met elkaar. Er is altijd een bepaalde reserve in onze relatie geweest en het contact verloopt meestal via mijn vriend. Hij is enig kind en ik heb altijd sterk het gevoel gehad dat ze het wel leuk vinden dat hij een vriendin heeft, maar dat ze hem het liefst helemaal voor zichzelf hadden gehouden Zonder dat er enige vijandigheid bestaat en we op zich goed met elkaar omgaan, liggen we elkaar tegelijkertijd niet zo.
Mijn schoonouders zijn zo ongeveer de liefste mensen die ik ken. Ik kom er heel graag en ga er ook gerust in mijn eentje heen. Ben daar meer thuis dan bij mijn eigen ouders. De band met mijn ouders is dan ook niet om over naar huis te schrijven
Mwoah een beetje op en af. Zo ben ik de lievelings- schoondochter (ze hebben er ook maar één) en zo lig ik weer geheel uit de gratie haha. Mijn schoonmoeder is een lief mens hoor echt, maar ze praat echt teveel, en dan vooral dingen waar ik echt niks mee kan of heel anders over denk. Dus wat zij zegt gaat meestal het ene oor in en het andere eruit. Op die manier gaat het redelijk. Jammer genoeg kan mijn man geen enkele kritiek op zijn mammie ontvangen, dus ook dat botst nog weleens.