herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door ace, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ace

ace Nieuw lid

22 okt 2007
    2
    0
    0
    hallo,
    wat betreft miskramen heb ik helaas al veel ervaring.en ik dacht ook na de eerste van nou die hebben we gehad dus nu gaat het goed maar steeds niet elke keer een echo dan kon je het zien en klopte het hartje en daarna waren we het weer kwijt.
    ik heb er inmiddels al 8 gehad,en de moed zakt me aardig in de schoenen,maar ik kan het gewoon nog niet opgeven,de leeftijden varieren van 6 weken tot 11 weken(vastgestelde leeftijd van het vruchtje)
    de ene heftiger dan de andere,behalve chromosomen test hebben we alles getest en alles was goed mijn partner heeft al twee kinderen uit zijn eerste huwelijk dus we hadden het helemaal niet verwacht.zo zie je maar weer dat zegt dus niets.
    nu zijn we eigenlijk op een tweesprong het ene is stoppen dat scheelt ook een hoop stress verdriet en spanning en het andere is doorgaan op de hoop dat het toch nog zal lukken,en mischien toch dat chromosomen onderzoek doen.
    maar er komt meestal niets uit en als er iets uitkomt kunnen ze het niet veranderen,ik ben alleen wel nieuwschierig wat dat i.v.f met pdg is
    kan iemand mij daar meer over vertellen,en zijn er mischien nog meer vrouwen die ook zoveel miskramen hebben gehan en toch nog een gezond kindje hebben gehad dat zou ik wel graag willen weten
    nou dit was het even voor nu ik ben het in ieder geval even kwijt wel lekker
    groetjes ace :(:

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi ace, ik heb geen ervaring met vruchtbaarheidsbehandelingen maar wil je in ieder geval veel sterkte wensen, ik bewonder je moed.
    Verder betwijfel ik dat je ivf zal nodig hebben omdat je vruchtbaar bent en wel zwanger kunt worden... Misschien is het meer een vitaminepreparaat dat je kan helpen om het vruchtje te behouden.
    Veel sterkte en succes!

3. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Hoi Ace,

Ik zou je sowieso aanraden om het chromosomenonderzoek te doen ook al komt er vaak niets uit, maar 8 x is wel erg veel en zoals mano zegt misschien is het wel heel makkelijk te verhelpen. Ik wil nu ook dat onderzoek ook al heb ik maar 2 mk gehad. Ik wil toch graag weten hoe dat kan anders blijf ik misschien proberen terwijl het geen zin heeft. Ik zou het echt doen. Het geeft je gewoon wat meer zekerheid en misschien wel minder ellende en gaat het de volgende keer wel goed. Daarnaast weet ik niet wat pdg precies is. Heel veel sterkte en succes. Ik zou in ieder geval niet stoppen met proberen want het lukt jullie wel maar ergens zit er een kink in de kabel. Wat ik wel vreemd vind is dat jullie dit onderzoek uberhaupt nog niet gehad hebben. Nogmaals succes en sterkte.

xxx Joyce

4. treintje

treintje Lid

30 sep 2007
    10
    0
    0
    Hoi Ace,

Ik zit op 3 miskramen. Wij hebben het chromosoomonderzoek direct na de derde miskraam in laten zetten. We wachten nog op de uitstlag.

IVF met PDG mag enkel in Maastricht (en geloof ik in Utrecht en Groningen onder leiding v Maastricht) gedaan worden. Er is geloof ik een wachtlijst van 2 jaar. Er worden een aantal embryos 'gemaakt' buiten het lichaam en het embryo wat genetisch OK is wordt teruggeplaatst. De slagingskans is even groot als bij IVF (ongeveer 20%)

Als je geen chromosomale afwijking hebt, wordt PDG niet gedaan, daarom moet je eerst die genetische test doen. De uitslag hiervan duurt 3 maanden.

Ik kan me wel voorstellen hoor dat je niet op zo'n test zit te wachten.

Ikzelf wil het graag weten. We zijn onderhand ook behoorlijk verdrietig dat het niet wil lukken. Ik kan me indenken hoe verdrieting jij wel niet moet zijn na 8 keer deze ellende. Ik hoop dat je gauw een keer goed nieuws krijgt. Heel veel sterkte.

Groetjes van treintje

5. Beata

Beata Actief lid

11 sep 2007
    118
    0
    0
    utrecht
  6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Ace,

vervelend van je MKen.
    Ik wil je graag mijn verhaal vertellen als je dat wilt, want ik weet inmiddels alles van IVF met PGD.
    En er is geen wachtlijst van 2 jaar. ;)
    Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes Hope

7. ace

ace Nieuw lid

22 okt 2007
    2
    0
    0
    dank jullie wel
    voor de reacties,mischien isdie capsule idd wel wat,ik heb nml zelf het idee dat ik wat te weinig vrouwelijke hormonen aanmaak,als ik zwanger ben en dat was ook al de eerste keer zie ik nml helemaal geen roze wolk en voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger,behalve dan dat mijn borsten gelijk beginnen te groeien en te jeuken, we denken nog na over dat chromosomen onderzoek als ze met ivf nou meerdere eitjes kunnen bevruchten en uitzoeken of ze wat mankeren scheelt het mischien wat zwangerschappen en tijd natuurlijk. verder wil ik jullie ook sterkte wensen de hoeveelheid mk doet niets af aan het verdriet al is het er maar een.

8. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hoi Ace,

ook wij hebben een miskraam gekregen, eigenlijk 2, maar de 2e was ik maar 4dgn. Wij hebben ons bloed laten testen voor de chromosomentest en wachten op de uitslag. Wij kunnen wel zwanger raken, alles ziet er goed uit bij mij, maar op 1 of andere manier blijft het vruchtje niet zitten. Vandaar ook de chromosoomtest, misschien dat het daar al mis gaat. Mijn moeder heeft 5 miskramen gehad, zij kon niet op een normale manier jongetjes dragen, toen ze zwanger was van mijn broer heeft ze al die maanden op bed gelegen en mannelijke hormonen toegediend gekregen. Ik heb een gezonde broer. Hierna ben ik dus nog geboren en ik heb nog een oudere zus. Dus hoever je de moed ook in de schoenen zakt, de dag kan aanbreken dat je toch het wonder krijgt waar je al zolang op hoopt! Ik heb na mijn miskraam een vrouwtje gesproken die 11 keer een miskraam had gehad en de 12e keer een mooie gezonde dochter heeft gekregen! Zo kan het dus ook.....
    Ik kan verder alleen maar schrijven dat je je gevoel moet volgen!

Liefs Vera

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi ace

Wij hebben alle testen laten doen en er is niks uit gekomen..
    fijn maar ook helaas want we weten nog geen oorzaak voor de 18! mk`s

zo lang jij het geestelijk en lichamelijk aan kan zou ik zeggen...niet opgeven!

na lang wachten en bijna 10 jr verdriet hebben wij namelijk 2 wondertjes 1 van 6 jaar en een 2de wondertje van bijna 4 mnd!

als je iets wil vragen of iets je mag me altijd pb-en!

Deel Deze Pagina