Hoe is jullie inleiding bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by Que, May 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik wordt 17 mei ingeleid. Nu wil ik graag jullie verhaal/ervaring hierover horen. Dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. Ook wil ik graag weten wanneer je je ruggeprik gehad hebt....... Alles wat je er over weet hoor ik graag. En o ja ook de horror dingen mogen jullie schrijven hoor. ;)

Alvast bedankt!!!!!!

Groetjes Que

2. jammetje

jammetje Actief lid

May 5, 2010
    216
    0
    0
    ik ben twee keer ingeleid, de eerste keer kreeg ik een vetertje met gel om mijn baarmoeder mond om die weker te maken. Het voordeel van zo'n vetertje is dat ze deze weer kunnen verwijderen als je er te heftig op reageerd. En dat deed ik dus ik kreeg er weeen op toen hebben ze hem eruit gehaald en toen is de bevalling verder spontaan opgang gekomen dus geen infuus gehad.
    tweede keer heb ik gewone gel gekregen maar dat deed niet veel. Later hebben ze mijn vliezen gebroken en toen kreeg ik een weeen storm dat was niet prettig de bevalling heeft 2,5 uur geduurd was te snel eerste bevalling was 10 uur, vond ik veel prettiger. Ik heb beide keren geen infuus met weeenopwekkers nodig gehad. Ze beginnen eerst altijd met gel en vliezen doorprikken. veel succes

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    1e inleiding:
    gel gekregen (had nog geen ontsluiting), geen weeen, nog een keer gel (14.00uur), toen wel weeen, s avonds pethedine prik gehad reageerde ik allergisch op, vliezen spontaan gebroken, toen werd t meteen heel erg pijnlijk, na x aantal uur remifentanilpomp gehad (hielp niks voor mijn gevoel, ben delen van de bevalling kwijt hierdoor) en wee-opwekkers (zoonlief vond t niet heel prettig meer), uiteindelijk 45 min zelf geperst, lukte niet en hartslag van zoonlief zakte steeds verder weg (was de gehele bevalling eigenlijk al te 'vlak').
    toen knip, vacuum (3x), duwen op buik en persen: voila mijn zoontje geboren...
    Duurde in totaal (dus vanaf de eerste keer gel): woensdagochtend 9.00uur en zoonlief is donderdagochtend om 9.08uur geboren..

2e inleiding:
    gel, meteen weeen maar geen ontsluiting, door de weeen geen 2e keer gel (was nu al pijnlijk genoeg). S avonds geen ontlsuiting. Slaapmedicatie en een ontspanner gehad.
    smorgens 2 cm ontsluiting, vliezen kunstmatig gebroken, lichaam pakte de bevalling niet op dus aan de wee-opwekkers, 3/4 uur daarna om pijnstilling gevraagd (ik ging zowat 'out' van de pijn...). Arts wilde wederom die pomp doen, ik niet dus een ruggenprik gevraagd.. Na een uur zat die erin (wachten op de anesthesist), toen binnen 2 uur volledige ontsluiting.
    Ruggenprik uit en wee-opwekkers omhoog, toen kwamen de persweeen op gang, na een half uurtje sterk genoeg en toen 12 min persen en daar was onze dochter (zonder kleerscheuren eraf gekomen).
    Dit verhaal duurde van donderdagochtend 9.00uur tot vrijdag 17.49uur.

Beide keren geen positieve ervaring helaas...

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn vliezen braken op dinsdagmiddag, maar gebeurde weinig. Wel lichte weeën die niks deden. Omdat het vruchtwater een beetje een dubieus kleurtje had, werd besloten om in te leiden.
    Op woensdagmiddag een lading gel. Hierdoor werden de weeën wel wat sterker. Omdat ik al weeën had, geen 2e keer gel gehad die dag om te voorkomen dat ik sterke weeën kreeg die weinig deden. 's Avonds een pethadineprik gehad om te kunnen slapen.

Donderdagochtend was het 3/4 verstreken en kreeg ik een 2e lading gel. Weeën weer wat heviger. Dus die dag weer geen 2e lading. Was dus afwachten of ik de volgende dag genoeg ontsluiting zou hebben. Daarom geen 2e keer pethadineprik gehad, omdat de kans aanwezig was dat ik nog een dag moest wachten en ik de prik dan nog kon krijgen (je mag maar 2x een pethadineprik).

Vrijdagochtend net genoeg ontsluiting en aan infuus gelegd met weeënopwekkers (rond half 10 geloof ik). Tegen half 1 kreeg ik echt heftige weeën en heb voor een ruggenprik gevraagd (was doodmoe en kon het mentaal gewoon niet meer aan om die weeën op te vangen). Een uur later kreeg ik mijn ruggenprik. Wat een verademing.

Toen ik op 5cm ontsluiting zat, hebben zijn mijn vliezen doorgeprikt (ze waren bovenin gebroken). Blijkbaar kreeg ik toen een weeënstorm en ging in 3 kwartier naar volledige ontsluiting. Maar dat wisten we pas nadat ik een hogere dosering pijnstilling had gekregen. Dus toen wachten totdat het uitgewerkt was om te mogen gaan persen.

Duurde in totaal van gebroken vliezen tot geboorte van dinsdagmiddag tot vrijdagavond (78 uur en 3 kwartier).

5. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maandag 25 januari gemeld in het ZH. Pilletje gekregen en dat nog 3x die dag. Daarna nachtje geslapen. Sóchtends CTG en toen konden ze mijn vliezen breken. Gelijk daarna infuus met wee opwekkers en mijn ruggeprik waar ik om had gevraagd. Ik was om 10.10 volledig aangesloten. Heb van mn weeen niks gevoeld. Om 12.00 had ik 5 cm ontsluiting en om 12.10 10 cm. Toen kreeg ik persdrang. Ruggeprik ging uit. Even flink pijn gehad en om 12.23 is Dominic geboren.
    Wereld bevalling. Ruggeprik is het geweldigste wat er is. Was totaal niet uitgeput. Tuurlijk wel moe van de inspanning en een flink portie spierpijn de dag erna.
    Zou het morgen zo weer doen in tegenstelling tot mijn eerste (natuurlijke) bevalling.

6. Que

Que Niet meer actief

Maakt niet uit hoor. Ik wil alles horen. Je hebt wel 2 langdurige bevallingen gehad pff.

Maar wat houd pethedine prik in??

7. Que

Que Niet meer actief

Jeetje 78 uur :$:$.

Ik hoop dat het bij mij niet zo lang gaat duren ;).
    Waarom moest je wachten tot de dosering pijnstilling was uitgewerkt voor je mag persen??

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik moest wachten tot ik weer weeën voelde en dus ook persdrang. Met als gevolg dat ik dus om de minuut een perswee had waar ik minimaal 7 keer in kon persen (een uur lang). Heb het verhaal een beetje in een notendop geplaatst hier, want het hele verhaal is nog langer haha.
    Er zijn volgens mij ook ziekenhuizen/gynaecologen die toch laten persen ondanks verdoving, maar dat weet ik niet zeker.

En tja bijna 79 uur is niet leuk, maar denk dat het wel uitzondering is. Ik had weeën die niks deden en na de gel maar weinig deden. Waarschijnlijk is mijn lijf gewoon echt nog niet klaar geweest om te bevallen.

En pethadine kun je vergelijken met morfine. Je wordt er heerlijk soezerig van en neemt de pijn af waardoor je lekker kan ontspannen en dus nog redelijk fatsoenlijk kan slapen.

Het klinkt echt als een drama bevalling (was op dat moment ook echt niet leuk natuurlijk), maar als het moest, zou ik het zo weer doen ;).

9. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik wordt morgen ingeleid, dus mijn verhaal hoor je nog wel ;)

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Met 37 weken is het inleiden begonnen met 38 weken en 3 dagen is ze ter wereld gekomen

23 april eerste gel 24 april tweede gel
    26 april derde gel 27 april vierde gel 28 april vijfde gel
    29 april homeopatische bolletjes 30 april 1 dag naar huis
    1 mei weeenopwek infuus 2 mei zesde gel savonds zevende gel
    3 mei is ons meisje geboren...

De eerste twee gellen waren 1 mg.
    De rest van de gellen 2 mg en de laatste 1mg.
    Weeenopwek infuus was standje olifant. Maar niks sloeg aan, zou 3 mei naar mogen als mij bloeddruk stabiel bleef.
    Maar de laatste gel heeft de boel toch in werking gezet, uiteindelijk was ons meisje na 9 uur en 17 minuten op de wereld waarvan 4 uurtjes maar echt goed wetend dat ze kwam..

Veel succes..

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben ook ingeleid.
    en ik vond het heel fijn.

met 38 en 2 dagen moest ik om 8 uur in het ziekenhuis zijn.
    ivm met drukte lag ik pas om kwart voor 10 op de verloskamers.
    ze hebben toen gelijk mijn vliezen aangeprikt.
    want ik had 1 cm ontsluiting en mijn bm was verweekt.
    om 11 uur aan het infuus.
    weeen waren al begonnen met het prikken van de vliezen.
    Ik heb geen ruggeprik gehad.
    had wel veel pijn en toen ben ik eerst even gaan douchen.
    heb later een infuus met pijn bestrijding gekregen.
    om kwart over 2 3 cm ontsluiting.
    om half 3 persdrang.
    om kwart over 3 kwam eindelijk de vk kijken en toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en mijn dochter al voor een gedeelte eruit te hebben geperst.
    om 15.42 was ze geboren. wel met knip omdat ik te moe was en de persweeen wegvielen omdat ik dus al zo lang persdrang had.
    maar daar heb ik niets van gevoeld.
    zou zo weer een inleiding willen hoor geen probleem.
    alleen de zorg naderhand met BV enzo vond ik wel slecht maar dat kwam vooral omdat het zo druk was.

12. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    hele andere vraag,

waarom erden jullie ingeleid als het vruchtwater er nog niet was? medische reden of hebben jullie erom gevraagd?

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ik ben ingeleid omdat ik haar al vanaf 29 weken niet voelde, mijn bloeddruk te hoog was, en ze een groeiachterstand had van 4 weken, die tijdens de twee weken opname en inleiding terug gebracht is naar 2 weken..

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Beide keren ivm pre-eclampsie..
    Eerste met 39.4 week
    Tweede met 38.1 week

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier werd ik ingeleid ivm ernstige nierstuwing.
    maar dan alleen als mijn baarmoeder verweekt was.
    toen dat het geval bleek met 38 weken mocht ik zelf een dag kiezen waarop ik ingeleid wilde worden.
    dus de volgende dag stond ik op de stoep.

16. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ik wordt ingeleidt ivm zware bekkeninstabiliteit.

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    wel allemaal dus niet leuke redenen.

ik hoopte dat je erom kon vragen ;)

18. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    #18 stef25, May 9, 2010
    Last edited: May 9, 2010
    Hier exact hetzelfde. Mijn inleiding werd op vrijdag besproken en maandag mocht ik mij melden.
    Toen de pilletjes hun werk nog niet deden bleef ik daar een nachtje slapen en kreeg ik nierstuwing in mn andere nier.De volgende dag is mijn zoontje gelukkig heel snel geboren en toen was de pijn weg.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik werd ingeleid ivm 42 weken zwanger.
    Ik had al wel zwakke weeen en mijn vliezen werden doorgeprikt en daarna aan het infuus. Meteen helse weeen die niet te harden waren.
    Ik moest aan de ctg blijven, dus kon ook niet prettig bewegen.

Toen ruggenprik, die deed het niet. Na 2 uu opnieuw en toen werkte het wel. Kreeg daarna vreselijke rillingen, hoge koorts en veel overgeven. Bij volledige ontsluiting ging de prik eruit maar kreeg geen persweeen.
    Het persen deed me vreselijk veel pijn in mn benen (ook bijwerking van de ruggenprik) en het eindigde in een vacuumpomp.

Anyway, ik heb echt zin om nog een keer te bevallen ;)

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik ben ook 2x ingeleid.

de eerste keer na 2 dagen gebroken vliezen.
    Had 3 cm ontsluiting, mocht dus meteen aan het infuus, zes uurtjes later had ik volledige ontsluiting.
    Ik kreeg geen persweeën en heb 1x geperst zonder wee, daarna ging de hartslag omlaag en hebben ze hem met de vacuümpomp eruit getrokken.
    Niet als negatief ervaren ofzo.

de 2e keer ben ik ingeleid bij 41.1 week, omdat we een grote baby zouden krijgen.
    Gemeld in het ziekenhuis, klein beetje ontsluiting, dus meteen aan het infuus, nadat ze de vliezen gebroken hadden. Kreeg ook tabletten (zetpillen) om de boel weker te laten worden.
    Weer ongeveer 6 uur aan het infuus gelegen en daarna 2x geperst.

enige nadeel (maar ik weet dus niet beter) is dat je best aan bed gebonden bent. Je zit vast aan een infuus en op het hoofdje van de baby maken ze ook iets vast wat de hartslag meet en er zit nog iets in, dat de kracht van de weeën meet.

VEEL SUCCES

Share This Page