Dillema wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy1983, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    #1 Snoopy1983, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt: 9 jun 2011
    Ik zit ergens mee. Mijn schoonmoeder (schat van een mens dus nee geen schoonmoedertopic:p) heeft vorige week diarree gehad maar is begin mei ook in Duitsland geweest;) (Berlijn). Nu was het ook anders als een buikgriepje leek wel want het was best heftig en duurde even. Ze is er ook voor bij de ha geweest en even daarna ging het gelukkig beter.
    Nu mijn dillema:) Ze past om de week op vrijdag op en mrg is dat dus.Ik zit er mee in mn maag dat het misschien wel de beruchte EHEC bacterie is omdat ze daar toch geweest is. Maar daar komen we niet meer achter natuurlijk. Ze voelt zich alweer een paar dagen helemaal goed hoor dat wel, maar juist omdat het voor jonge kinderen gevaarlijk is ben ik er best bang voor. En lees overal dat mensen nog weken besmettelijk zijn.Normaal laat ik me niet zo gek maken door dit soort dingen ik bedoel ze kan overal wel ziek worden. Maar mn dochtertje is nu ook flink verkouden en ze is 2 weken geleden in contact geweest met een vriendinnetje met waterpokken dus de kans bestaat ook nog dat die er gaan komen.

Wil gewoon even horen wat jullie zouden doen, stel ik me aan of begrijpen jullie mijn twijfel?:) Mn man vindt het ook lastig.

Ga haar sowieso nog even bellen hoor en vertellen wat me dwars zit maar ze is zo gek op haar dat ik al weet dat ze zegt het gaat alweer prima hoor!

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    36x gelezen maar niemand die wil zeggen of ik me aanstel of dat ze het ook niet zouden doen?:p

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ik zal absoluut niet zeggen dat jij je aansteld!

Maar ik zelf zou ze gewoon op laten passen, maar wel vragen of ze echt even extra op hygiene let. Natuurlijk is het vanzelfsprekend dat ze daarop let, maar zou toch nog even aangeven dat ik nu extra opletten prettig zou vinden.

Succes met het maken van jullie keus, denk dat je gewoon moet doen wat jij en jouw man vinden dat het beste is.

Liefs Hanneke.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maar als het over is dan is het over of in dit geval niet? Lijkt me dat je schoonmoeder de wc enzo goed schoon gemaakt heeft, weet ook niet of Lieke al naar de wc gaat. Mij lijkt het dat oma morgen wel weer kan oppassen.

5. me83

me83 Niet meer actief

idd vragen of ze vaker dan normaal handen wast ed.. en geldt dan ook voor je kleintje.. niet hoesten int gezicht dat soort dingen wat je normaal bij griepepidemieen ook moet doen.. volgens mij kan het verder niet veel kwaad meer.. tis meer dat je bacillen verspreid voor je zelf ziek word dan erna. vraag anders zelf wat ze vind .. als ze zich helemaal goed voelt is het dus al uit haar systeem en kan het volgens mij niet veel kwaad... als je nog twijfelt.. bel je ha even en vraag wat hij/zij vind

succes

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie eerlijke reacties daar heb ik wat aan:)

Ik bel idd sowieso even en kijk wat zij ervan vindt, en vraag haar dan of ze in ieder geval goed op hygiene wil letten idd;)

@Yolanthe, tsja je zou zeggen van wel he maar ik lees dus overal dat mensen met die bacterie de bacterie ook nog weken bij zich dragen dus vandaar;)

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

maar je moet toch iets gegeten hebben. het is toch een bacterie en geen virus? je kunt toch alleen virussen doorgeven? dat kun je dan toch niet doorgeven aan een ander.

waarom bel je niet even de huisarts of de ggd.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Bacterien kunnen ook besmettelijk zijn

'EHEC-bacterie is erg besmettelijk' - RTL Nieuws.nl

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm tja ik zou ook twijfelen denk ik
    maar.. als niet-mama in dit geval...
    zijn volgens mij voornamelijk mensen besmet die in hamburg zijn geweest.. en berlijn ligt zelfs niet eens in de buurt van hamburg.
    dus dat klinkt dan toch wel relatief veilig?

maar ik zou wel even goed letten op de hygiene inderdaad
    ook bij een gewoon buikgriepje kun je dat zo overdragen en ziek is nooit leuk.
    overigens vang je ehec ook af door gewoon heel goed op je hygiene te letten.. dus als je je schoonmoeder daarvan kunt overtuigen moet het gewoon goed gaan.

10. Saskia78

@blup: google eens op "bacteriesprongen"
    interessant leesvoer :)

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw

Thx voor je antwoord! Ja idd Berlijn is een stuk er vandaan gelukkig;) Ik zal haar idd vragen extra op hygiene te letten en idd buikgriep is ook niet leuk (zegt iemand met een fobie voor overgeven;)) maar wist ik zkr dat het dat was was ik toch een stuk geruster:)

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ga ik morgen eens doen.(de links doorlezen)zo te zien heb ik iets gemist op school.

13. Saskia78

Mja ik weet niet of ik in geval van anne net zo objectief zou kunnen kijken.. Dus snap helemaal wat je bedoelt :)

Deel Deze Pagina