Hoe is jullie man met de kleine?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat wordt idd straks steeds beter! Hier ging dat ook zo en kwam het meeste op mij neer maar hij is echt hartstikke gek met haar.
    Collega van hem was hier gisteren en hij heeft het dagelijks op z'n werk over haar haha.
    Maar hier gaan ze dus ook dingen samen nu doen. Motor schoonmaken, konijnenhok uitmesten, boodschapje doen, bij opa en oma op visite, etc.
    Herken het idd wel dat hij wel een doel moet hebben en hij kan niet zo goed thuiszitten. Hij moest er ook erg aan wennen om haar mee te nemen als hij ergens heen wilde.
    Spelen binnen is wisselend maar ze vermaakt zich ook prima zelf. Ik help haar ook vaak even op gang of ze keutelt zelf wat rond. Maar soms gaat hij ook samen met haar kleien of een tekening maken, blokjes bouwen, etc.
    Denk dat we binnenkort ook wat meer typisch jongensspeelgoed aanschaffen haha, mijn man vindt dat erg leuk en zag dat dochter er bij de oppas ook graag mee speelde.
    Hij doet haar hier s avonds standaard in badje of wassen en in pyjama, hebben ze een hoop lol samen en daarna gaan ze tv kijken of filmpje op de laptop.
    Pannenkoeken bakken of cupcakes als ik aan het werk ben in het weekend doen ze ook samen. Dus het komt echt wel goed!
    Ben benieuwd hoe het straks gaat met een baby erbij, zal voor m'n man ook weer erg wennen zijn. Denk dat hij weer blij is als de kleine 1 is haha. Ik denk dat ik het dan ook wat beter moet sturen, hier is het automatisch wat gegroeid door de borstvoeding en ik minder werk dat ik het meeste doe. Mijn man moet ook duidelijk hebben wat van hem verwacht wordt en ik vind het soms wat lastig dingen uit handen te geven. Samen moet je er dan je weg in vinden.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ben ik nou echt de enige die het volkomen normaal vind dat je een baby van 4 mnd na zo'n 10 min. weer in de box/bed/wipper of gewoon bij je maar dan rustig enz. legt. Wel genoeg inspanning lijkt me.

Als de kleine een jaar is is dat heel anders. Ik heb echt geen half uur qua spelen bezig geweest met mijn mini baby van 4 mnd.
    dus ja ik vind het volkomen normaal en natuurlijk gaat hij vanzelf meer met de kleine doen

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Herkenbaar hoor maar draai het eens om..

we kunnen erg veel van onze mannen leren..
    - ze laten gerust hun kindje even op een voeding wachten.. (kan echt geen kwaad en wie weet is het eigenlijk ook best goed zo op z'n tijd)
    - laten de kinderen veel meer zelf spelen (prima lijkt mij.. zeker in afwisseling met mama)
    - blijven hun eigen ding doen (kunnen we veel van leren toch??)
    - zijn ruwer in de omgang (even omhoog gooien, stoeien).. helemaal goed, dat hebben kinderen OOK nodig

Mannen zijn gewoon anders en gaan anders met hun kinderen om. Dat kómt niet goed, want het IS al goed. Ze doen het gewoon anders en laat ze. Zolang ze goed participeren in het geheel, kunnen verzorgen en zorgen dan moet er JUIST verschil zijn!

4. Dana

Dana Niet meer actief

Oh ja herkenbaar, mijn man zegt ook eerlijk dat hij niet echt wist wat hij met onze dochter moest toen ze baby was en hij vindt het nu steeds leuker worden. Dit zie ik ook aan hem en ook aan mijn dochter, ze zijn echt gek op elkaar en nu eist ze haar aandacht ook wel op natuurlijk :D

Ik weet zeker dat het goed gaat komen bij jullie!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hij is fantastisch met haar, maar ik merk idd ook dat hij soms niet weet wat hij kan of moet doen. Hij zingt veel tegen haar, danst de hele kamer door, kletst tegen d'r, en zij kletst terug. Maar als ze vervolgens moe begint te worden, herkent hij dat niet echt. En ook het echte verzorgen (verschonen, in bad doen etc) vindt hij niet veel, hij wil echt spelen met haar (en nu gaat hij soms iets te lang door en mag ik haar daarna in slaap wiegen ;) ).

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Je hebt gelijk :D, komt misschien ook wel omdat mijn moeder dit vorige week ineens zei tegen me. Het 'viel haar op' dat mijn man ons manneke zo snel weer in de box legde en zo weinig met hem deed (was toen hij uit zijn werk kwam)....
    Zij is nu nl 2 dagen per week aan het oppassen bij ons thuis omdat ik tijdelijk 5 dagen moet re-integreren en blijft ook slapen. Die opmerking heeft me denk ik onzeker gemaakt. Zij is nl super druk nu met hem en de hele dag in de weer...en zij kan hem juist niet zo lang alleen laten spelen. ;)

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Dochter is een echt papa's kindje.. zegt genoeg denk ik? ;)

Het zijn echt 4 handen op 1 buik die twee.. al vanaf de geboorte is papa gek op zijn kleine meisje..
    Qua verzorging doet hij ook heel veel, in bad doen, samen douchen, eten geven etc..

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!

helemaal mee eens.

mijn man kon er in het begin ook niet veel mee maar nu zijn ze bijv samen om boodschappen :D hardstikke leuk en mijn dochter vind het geweldig om met hem op stap te gaan...

dat je man het anders doet dan je moeder wil niet zeggen dat je man het fout doet of je moeder het goed...

9. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Is jouw man wel eens alleen met jullie zoontje? Mijn vriend is super met mijn zoontje, hij heeft meer geduld dan ik ;) maar hij is ook veel alleen met hem en kan dan voor hem zorgen op zijn manier zonder dat ik over zijn schouder meekijk of me ermee ga bemoeien...

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Mijn vriend is helemaal gek op ons zoontje en ook een hele actieve papa. Ik ben overdag alleen met de kleine dus ik speel natuurlijk meer met hem, maar als hij thuis is het 50/50. Ik geef borstvoeding dus daarin kan hij niet echt in bijdragen, maar hij maakt wel bijna elke avond eten.
    Hij zingt echt zoveel liedjes voor de kleine en knuffelen veel. Ik hoor ook altijd van mensen dat hij zo een leuke papa is. :D

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn man is niet veel alleen met ons zoontje. alleen als ik 's avonds een keer weg moet of zo. Dan geeft hij de laatste fles en brengt hij hem naar bed. Mijn man werkt 5 dagen, is om kwart over 7 weg en rond half 6 thuis. Dus door de weeks ziet hij Lucas sowieso niet zo veel.
    Hij is verder hartstikke lief en leuk met hem hoor, maar bijv alleen met hem naar de winkel heeft hij nog nooit gedaan.

komt denk ik ook omdat ik dat nu overdag veel doe als ik thuis ben, dan loop ik met de kinderwagen naar de supermarkt. Dus dan zijn de booschappen al gedaan.
    Vandaag zijn we samen naar de winkel gegaan en gaan wandelen.
    Misschien moet ik ook leren om meer uit handen te geven en niet alles te snel zelf willen doen. Dan vind mijn man het ook wel makkelijk, want ik doe het toch wel....

12. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ongeveer 60/40 qua verzorging hier... Maarrrrrrrrrrrr...

Enorm papa's kindje hier!! Vanaf dag 1 al, haha. Ze vindt mij heel leuk, maar papa is fantastisch. Hij doet niet veel andere dingen met haar dan ik, maar op de een of andere manier krijgt hij grotere glimlachjes, harder schatergelach en gebrabbel. Ze kijkt hem ook altijd aan alsof ze verliefd op 'em is. ;)

Echt tegek en ik vind het ook heel belangrijk. Elke keer als ik hun samen zie spelen word ik helemaal ik helemaal roezelig, hihi.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn man is de liefste en meest toegwijde vader die er maar is. Hij heeft ook iedere week een papadag.

Mijn jongste is helemaal verliefd op hem, heerlijk!

Hij neemt ze mee naar de speeltuin en maakt iedere dag tijd voor ze.

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Pappa doet alles hier!

Verzorging van onze kleine, boodschappen, koken
    en dan is hij ook nog eens de allerliefste voor haar en voor mij!

Het enige wat hij niet doet is de BV, maar doordat hij zoveel andere dingen wel doet,
    maakt hij het mogelijk dat ik FT kan kolven voor haar!

Het leukste vind ik hoeveel lol ze samen hebben :D!

Het is echt lachen met pappa en rustig bij mamma ;)!

Ohw, wat ben ik blij met de pappa van mijn meissie!

15. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Heel herkenbaar dit!! hahaha!
    Het is maar net wat voor blik je naar de situatie kijkt....
    Oma's kunnen ook in ons geval moeilijk onze kleine zelf laten spelen.
    En dat terwijl ze die ruimte wel nodig heeft!
    Dus wat dat betreft zou ik me niet teveel zorgen maken als je moeder dit heeft gezegd ;)!
    Probeer gewoon je eigen weg te volgen en te doen wat voor jullie goed voelt!

GRTZ.

16. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Mijn vriend doet alles, ook spelen met de kleine op zijn speelmat als ik er niet ben. Hij is een stuk groter dan ik dus hij kan er niet bij gaan liggen zoals ik meestal doe, maar op zijn manier speelt ie zeker met de kleine. Verschonen, knuffelen, troosten, eten geven als ik moet kolven, alles doet hij goed en vooral graag. We geven dan ook altijd samen een badje, mijn vriend houdt ons zoontje bijvoorbeeld graag vast in bad.

Belangrijkst is vooral hoe gek ons zoontje op zijn papa is. Ik kan dan wel aan de box staan, als papa voorbij loopt dan heeft de kleine alleen maar ogen voor hem :)

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier sluit ik me bij aan.........alleen gaat M. altijd met mij in.bad
    verder doet papa vanaf dag 1 super veel

als ik ben werken in het weekend wandelen ze ook wat af samen :)

Deel Deze Pagina