nou inderdaad zoals ik een aantal reacties eerder precies zo zei... Kom op zeg, verschonen die hap ik heb in genoeg dingen ook wel eens geen zin hoor
Hier ook een superpapa... Al is dat na de zoveelste nacht dat hij er 4-6x uit moet wel even wat minder... Ik hoor Jelle vaak niet, en nu ik lichter slaap door de zwagerschap hoor ik hem wel, maar 9 van de 10 keer staat papa al klaar om eruit te gaan... Mijn man heeft ook regelmatig ene papadag en gaat dan meestal met Jelle wel ergens naartoe, al is het maar ergens wat spullen ophalen voor de zaak... En maar showen met Jelle... En er is niks zo mooi om te zien als je zoon op de slee op het ijs, met papa die de slee trekt en Jelle die steeds roept: "Hiiii papa" (Lieve papa) Ik vraag me dan serieus af wie het meeste plezier heeft... Papa, mama of Jelle... *smelt* Zonder gekheid, mijn man is blij dat Jelle nu wat groter is, zodat hij ook wat dingen kan den met Jelle en hij ook reactie terug krijgt. Mijn man is vanaf dag 1 echt een superpapa geweest, maar zegt ook eerlijk dat hij er het eerste half jaar niet zoveel aan vind...
Richard en zijn meisjes.... tja dat is 1. Hij heeft de eerste vieze appelstroop achtige luiers van beide meiden verschoont. En doet eigenlijk net zoveel als ik met de meiden. Gaat elke avond in bad of onder de douche met een van de meiden, op zijn vrije dag (1x in de wk) gaan we of met z'n allen of hij met een van de 2 naar de dierentuin, zwemmen, kinderboerderij of zoiets. Maar gewoon ook de simpele dingen zoals heerlijk op bed kroelen met onze jongste dochter of urenlang samen met onze oudste dochter met de megablocks spelen (mamma is hert na 3 kwartier wel zat maar bij pappa niet hihihi)
Hier ook een super lieve papa van nu 2 kindjes. Ik ga er uit voor de jongste omdat ik BV geef, Maar als onze dochter s'nachts wakker wordt dan gaat hij er uit en hij gaat elke zaterdag met haar zwemmen. Gaat geregeld met de kids onder de douche of doet haar in bad.
Mijn vriend heeft totaal geen moeite met de verzorging van Yelena. Hij is geen meisjes gewend, komt zelf uit een jongensgezin, maar hij doet het goed. Hij is van nature heel zacht en zorgzaam. Hij is wel slordig. Ik kijk er ook niet meer van op als ik overal in huis lege flessen zonder doppen zie en als ik ineens merk dat Yelena haar romper niet dicht is, of haar truitje zit achterstevoren en een enkele keer laat hij haar onbewaakt even op de bank liggen om iets te pakken.....Met de ontwikkeling en het bepalen van haar dagprogramma bemoeit hij zich eigenlijk niet, dat doe ik allemaal en hij 'schikt' zich daar in. Gaat als vanzelf. Soms heeft ie wel een optie en daar hebben we het dan wel over. Ik zie hem heel erg genieten van zijn kind; hij danst altijd met haar, speelt met haar, troost haar, maakt praatjes, zingt liedjes, trekt gekke bekken....is leuk om te zien maar het verbaasd me niets want hij heeft dat gewoon in zich Een poos terug, zo lief.....er was iets op tv over Chineze weesmeisjes. Ouders die geen meisje willen, brengen hun kindje naar zo'n weeshuis en daar liggen die kleine baby'tjes met z'n allen in een bedje met een deken over hun hoofd in de hoop dat ze doodgaan. Ze liggen daar naakt in hun eigen urine....mijn vriend begon toen echt te huilen en nog steeds krijgt ie het moeilijk als we het erover hebben. Daarin kon ik merken hoeveel ie van z'n kleintje houdt.
Hier ook een superpapa verzorging doet hij alleen in geval van nood, omdat hij gewoon heel veel weg is voor zijn werk, en hij hoeft er snacht ook niet uit van mij. Maar als het moet doet hij het met zoveel handigheid Maar hij speelt met ze, en gaat met de oudste zitten verven en tekenen gaat met ze op schoot zitten als ze niet lekker zijn. Hij is echt geweldig als vader... En hij houdt intens veel van zijn meiden!
Hier ook een super papa! Marcel doet alles voor mij en zn kleine meid. Verschonen, badderen douchen en spelen, hij doet alles! In het begin moest ie er echt aan wennen en ging het met een slakkengangetje (ik ben gewend het snel te doen, werk op en kdv) maar hij pakte wel alles meteen aan. Regelmatig poepte ze snachts alles eronder net als hij had aangeboden om haar te verschonen, haha! Soms werd het hem te veel en wist hij even niet hoe hij het moest hebben. Dus dan moest ik even bijspringen. Maar zo aandoenlijk om te zien! Mijn man werkt in ploegendienst, dus hij is veel thuis. Ideaal, zo ziet Jara haar papa vaak en wij hoeven relatief weinig oppas te hebben!
Een poos terug, zo lief.....er was iets op tv over Chineze weesmeisjes. Ouders die geen meisje willen, brengen hun kindje naar zo'n weeshuis en daar liggen die kleine baby'tjes met z'n allen in een bedje met een deken over hun hoofd in de hoop dat ze doodgaan. Ze liggen daar naakt in hun eigen urine....mijn vriend begon toen echt te huilen en nog steeds krijgt ie het moeilijk als we het erover hebben. Daarin kon ik merken hoeveel ie van z'n kleintje houdt.[/quote] @ molloncollie jeetje wat een verhaal.... gatver ! en het ging alleen om meisjes die ze niet wouden hebben ....? gruwelijk ! ja wat is de wereld dan hard he .. ?!
mijn vriend is ook een hele lieve papa en noa is ook echt gek op dr vader...als hij al naar dr kijkt of lacht dat grijnst ze al van oor tot oor...qua verzorging doet hij wat minder maar volgens mij is dat veel bij mannen het geval...hij is ook superongerust en rent ook bij ieder geluidje het liefst naar boven als ze slaapt...
Hier ook een echte superpapa ! En dat terwijl hij maar 19 jaar is en nog studeert... vanaf dat de baby geboren is heeft hij alles zelf gedaan, de kraamverzorgster heeft Tygo geen één keer verschoond! Volgens de verloskundige en kraamverzorgster is hij gewoon een oer-papa het zit gewoon in hem gebakken... Ik ben supertrots op mijn man, omdat hij 19 is, moest hij binnen de 9 maanden zwangerschap opeens heel volwassen worden; daar werd hij toch door de situati door gedwongen, want tjah hij u in november papa worden... En een echte papa is hij, als hij thuis komt zijn de poepluiers voor hem... Afgelopen donderdag had hij een presentatie op school en ik was met Tygo erheen gegaan... reken maar dat hij trots geshowed heeft met "Zijn Zoon"
En waarom is dat een zwak excuus? Dat vind jij misschien maar ik vind dat als je samen kinderen heb dat je dan als vader zijn best een luier kan verschonen.Mannen stellen zich gewoon wat kan er nou toch gebeuren als je een luier verschoond?. En nee ik vind een poepluier ook niet lekker ruiken maar ik vind wel dat het een verzorgende taak is voor papa en voor mama.Het is tenslotte zijn eigen kind waarom is het dan vies? Maar ik dwing hem niet hoor , hij moet het ook zelf weten maar ik verwacht wel van hem als ik een keertje weg ben en hij heeft gepoept dat mijn vriend hem dan wel verschoont.
Ooohhh sorry Lotte82 ik heb je helemaal verkeerd begrepen ik dacht namelijk dat je het een zwak excuus vond omdat ik benoemde dat het typisch weer mannen zijn. Ik heb je verhaal dus niet goed begrepen maar alsik teruglees begrijp ik wat je bedoeld. Pfff zal we door de griep komen dat ik zo'n sufferd ben
Mijn vriend doet het echt super goed en is ineens een echte papa. Is zo leuk om te zien hoe hij met zijn kleine ventje omgaat! Een paar jaar terug had niemand gedacht dat hij vader zou worden want hij was daar nog helemaal niet mee bezig. Sinds mijn nichtje geboren is (is nu 1,5 jaar oud) is hij helemaal omgeslagen en wel zo gek met mijn nichie en nu ook met ons zoontje van 2,5 maand. Vind het alleen wel erg jammer dat hij fulltime werkt en daardoor ons knullie zo weinig ziet. Maarja is helaas niet anders.
Mijn man is ook echt de meest geweldige vader die ik kan bedenken voor Lena Sinds ik positief had getest had ie het over 'jullie', hij heeft negen maanden lang met zijn hand op mijn buik gezeten, was in het begin veeeel beter met babydingen (badjes en luiers en kleertjes) dan ik en papa is helemaal 'het' voor Lena. Hij vindt het ook super om met haar in de douche te gaan en mooi aan te kleden (bij mij is het vooral wat lekker voor haar zit, als hij haar aankleedt heeft ze een maillot, een jurkje, schoentjes en alles aan... ) Echt de allerbeste papa <3333
Zucht... Wat ben ik jaloers als ik al die mooie verhalen lees hier. Mijn ex-vriend ging heel enthousiast van start toen ik voor het eerst positief testte, maar al snel zakte het enthousiasme af... Tijdens de zwangerschap bar weinig interesse (Wel mee naar de flos, maar geen interesse in spulletjes kopen/geld uit te geven), tijdens de bevalling het gevoel gehad dat ik het net zo goed alleen had kunnen doen... En ook toen Duke er eenmaal was; Hij was vreselijk trots, dat was heus te zien... Maar daar hield het dan ook wel mee op. Nagenoeg de hele kraamweek heeft hij op bed gelegen als de kraamhulp er was, luiers verschonen was geen enkel probleem maar wel op de momenten dat het hem uitkomt ('Ja even spelletje afmaken, dan kom ik'), nachten deed/doe ik allemaal in mijn eentje ('Ja want ik word gewoon niet wakker')... In de 1e 6 weken van Duke's leventje heeft hij misschien 20luiers verschoond & hem 4x in badje gedaan... ALS hij met hem bezig is/was, is hij wel lief hoor... Maar ongeduldig, en vind zichzelf vaak belangrijker. Inmiddels uit elkaar, maar ik had het dolgraag gezien zoals velen kindjes hierboven mij het getroffen hebben... Een leuke, lieve enthousiaste papa voor Duke.