Hier op het moment fikse buikgriep al vanaf zondagnacht! Al 3 dagen echt helemaal niks gegeten en drinken gaat met pijn en moeite. Vanmiddag bij de huisarts geweest en die zij dat er van uitdroging geen sprake is, niet eten is niet zo erg als ze maar drinkt, we moesten maar proberen haar kippenbouillon te geven want daar zou ze zienderogen van opknappen! Gelijk gekocht natuurlijk plus een spuitje erbij voor als ze echt niet wou want dan moet het maar onder dwang! 2 spuitjes in haar mond gespoten en dat was het, verder wilde ze niks. Mijn vriend heeft middagdiensten dus alleen krijg ik het niet voor elkaar want ze wringt zich in allerlei bochten zodat ze maar niets binnenkrijgt, je kan praten als brugman van daar word je beter van maar nee ze weigert alles pertinent! Ik word er horendol van en het put me giga uit, al die strijd om haar beter te krijgen en niets helpt, bij haar is nee een definitieve nee! Hoe regeren jullie kinderen als ze ziek zijn?
Hier hebben we ook een keer gehad dat ze niks meer wilde eten en drinken. Eten is geen probleem, maar ze moeten toch wel ongeveer een halve liter water binnenkrijgen. Op dit soort momenten "verwen" ik het kind maar. Vraag wat ze graag willen drinken en geef ze dat dan. Dan maar ongezond of iets wat we anders liever niet geven, drinken is nu belangrijker. Ook ijsjes geven zodat ze wat vocht binnenkrijgen wil nog wel eens helpen. Dwingen zou ik niet doen, hierdoor kun je juist veroorzaken dat ze zich er nog mee tegen gaan verzetten of zelfs bang worden om te drinken, maar voor sommige kinderen werkt het juist wel weer erg goed, dus dat ik uitproberen.
Ja ik krijg nu ook een klein beetje het gevoel dat we te hard proberen om er wat drinken in te krijgen en dat ze zoiets heeft van en nu drink ik helemaal niet meer, misschien moeten we dat wel een beetje loslaten
volgens mij heeft bijna iedereen Geen zin in eten en drinjen als je ziek bent Als je koorts hebt en moet spugen en niet lekker in orde bent wil je gewoon even helemaal niets Mijn zoon is niet vaak ziek en moet eigenlijk nooit spugen weleens koorts en als hij koorts heeft is het vooral met eten en drinken slecht en huilen in de nacht maar overdag verder redelijk te pas Onze dochter is vaak cerkouden moet regelmatig spugen en heeft regelmatig koorts, zij is ook echt heel jammerig en huilt en hangt de hele dag ook in de nacht Ook Zij wil dan niet eten en drinken Wij dwingen ze niet ... Om toch wat binnen te krijgen mogen de bijv een ijsje of vla of een danoontje als ze daar wel zin in hebben Ook soep uit zon zakkie ( opkikker) vinden ze lekker om op te lepelen voelt lekker warm in de buik
Wij proberen ook niet te dwingen maar ze weigert pertinent alles en dan krijgt ze dus helemaal niks binnen! Hier is het zo dat ze vaak vraagt om dingen bijv. Mama mag ik een flesje melk, maak je het en dan is het neeeeeee, mama mag ik een boterham met tijgervlokken, dan maak je het en is het neeeeeee enz..enz...
Wat ook nog een tip is, werkte bij mijn dochtertje ook geweldig goed. Is haar zelf laten drinken uit het spuitje. Laat haar ranja opzuigen met het spuitje en laat het haar zelf uit het spuitje drinken. Vond ze hier zo geweldig om te doen dat ze zelfs het spuitje met antibiotica moeiteloos innam om daarna dit te mogen doen. Werkt vast niet bij ieder kind, maar het op een leuke speelse manier aanbieden maakt het vaak wat aantrekkelijker.
We hebben echt een supermakkelijk en lief kind normaal gesproken maar als mevrouw ziek is is er geen land mee te bezeilen en gooit ze de komt in de krib
Hier eet en drinkt ze ook weinig als ze ziek is, vooral eten bijna niet. Wat hier goed werkt is van dat knijpfruit, dat leg ik dan in de koelkast en dan is het lekker koel en verzachtend voor zere keeltjes. En daar zit ook veel vocht in. Beterschap!
Knijpfruit vind ze heerlijk maar nu niet, lijkt wel of ik als enige een kind heb die pertinent alles weigert wat ze normaal heel lekker vind pfffff
hier eten en drinken ze ook amper dan. Zoon mag het 2 dagen uitzingen op "wat"drinken, vaak is hij er dan alweer en gaat hij weer drinken. Dochter maar 1 dagje, ik dwing niet maar blijf er dan gewoon bij zitten , tv aan en probeer op die manier fles/tuitbeker gedachtenloos naar het mondje te laten gaan.. bij Colin helpt zelf met het spuitje laten spuiten ook.
Net op doctersadvies de soep met het spuitje naar binnen geschoven en binnen de kortste keren kwam alles er weer uit inclusief de 2 knijpfruit en melk van vanmorgen, het eerste wat ze sinds zondag had gegeten, dus nu helemaal weer terug bij af Ik ga verder vandaag ook niet meer zeuren dat ze moet drinken want het werkt totaal averechts!
Tijdens ziek zijn (afhankelijk van wat hij heeft) weigert zoon ook om te eten en drinken. Voor hem is zowel niet eten als niet drinken slecht, want hij mag niet vasten. Ik bied dan ook heel vaak op een dag zijn beker drinken aan. Meestal neemt hij dan 1 klein slokje en dan is het klaar. Ik bied minsten ieder half uur drinken aan. Wat bij hem soms ook helpt is om te zeggen dat hij van de dokter moet drinken. Succes en beterschap voor je meisje.
ik zou het inderdaad maar gewoon laten voor wat et is, ze is niet uitgedroogd zei de dokter en zelf eet en drink je ook niet als je ziek bent ... tenminste ik niet wat hier weleens helpt is cola geven... verantwoord nee... maar ze krijgen het toch niet zo vaak, dus "stiekem" een slok cola drinken vinden ze nog leuk ook nog. en cola helpt ook voor de misselijkheid !
We hebben cola geprobeerd maar toen zei ze neeeee dat mag nietZo jammer dat alles wat ze vanmorgen heeft gehad erna weer uit is en hoop echt niet dat het zover komt dat ze nog in het ziekenhuis terecht komt