Hoe is jullie rolverdeling?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij zorgen samen voor ons inkomen. Qua huishouden en kind doen we het 50/50. Mijn man neemt nu meer taken op zich door de zwangerschap.

2. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Hij haalt boodschappen en doet de klusjes in huis.
    Ik doe alles huishoudelijk van koken tot de was, schoonmaken etc..

Ik vind het niet ouderwets, ik vind het prima zo.
    Heb zoiezo liever niet dat hij zich met het huishouden bemoeit.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    man werkt en ik ben thuis bij onze dochter , en ja daardoor ben ik ook degene die het huishouden doet en de boodschappen.
    dus hier vrij traditioneel

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Man werkt 80 uur per week, doet op zondag meehelpen met het huishouden.

Ik werk 24 uur, zorg sowieso alle doordeweekse dagen buiten m'n werkdagen voor Sem, ik doe het huishouden, koken, wassen etc.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij zorgen allebei voor onze toekomst samen, en voor onszelf. Wij werken dus allebei voltijds, zodat we ook als het samen toch niet zou lukken niet in de problemen komen.

Ik ken vanuit mijn beroep immers de situatie van vrouwen die huismoeder waren en dan op latere leeftijd plots alleen komen te staan... Ik weet wat het gemiddelde pensioen in zo'n geval is en ik wil echt niet in die situatie verzeild geraken. Niet voor mezelf, en niet voor mijn kinderen.

Ook qua zorg voor onze dochter en huishouden verdelen we alles min of meer gelijk. Ik doe wat meer in het huishouden, maar vriend kan dan weer makkelijker inspringen in geval van een zieke dochter.

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn man brengt geld in het laatje, en ik speel de gelukkige huisvrouw.

7. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Mijn man brengt meeste geld binnen, werkt 36u en onregelmatig, verdient stuk meer. Na mijn verlof ben ik 24 uur gaan werken (sinds deze maand), daarvoor werkte ik 32 uur.

Ik moet bekennen dat ik een WAARDELOZE huisvrouw ben. Ik wil wel, maar kan het gewoon niet. Ik 'zie' niet wat er gebeuren moet, maak er zelf een bende van haha. Ik doe wel de was, meestal koken, stofzuigen, deel boodschappen en op mijn vrije dagen onze dochter verzorgen. Als ik is onze dochter overdag bij mijn man en als hij moet werken komen opa's en oma's hem aflossen tot ik weer thuis ben.

Toen ik weer begon met werken zei mijn man wel "pff kon je maar altijd thuis blijven". Zou ik ook wel willen opzich, maar helaas wordt het wat krap (niet onmogelijk, maar dan moeten we goed op het geld letten). Aan de andere kant vind ik werken ook wel weer fijn..

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Vriend is kostwinnaar. Ik werk 20 uur per week. Ik doe het meeste in het huishouden, maar VL stofzuigt en dweilt. Ook zorgt hij voor de tuin. Ik kook door de week en hij in het weekend. Als we straks een kindje hebben zal ik het meeste voor hem/haar zorgen, omdat vl weg is van 6.15 tot 17.45. In het weekend zullen we de zorg verdelen.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief:
    klusjes in huis
    badkamer grote schoonmaakbeurt
    tuin

ik
    boodschappen
    strijken en wassen draaien
    rest in huis

kids doen we samen

10. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    We werken allebei 40 uur, hij verdiend het meest.
    Hij kookt, ik ruim af. Ik doe bijna al het poetswerk zelf, hij stoft alleen de kamer af en stofzuigt hier. Was doe ik. Hond uitlaten doet hij het meest.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hij werkt fulltime, ik werk parttime.
    Ik doe het huishouden, koken en klagen dat hij me wel eens ergens mee mag helpen. :D

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Altijd 50/50 geweest: beide fulltime en beide het huishouden. Al doe ik iets meer omdat ik wat meer zie haha. (maar geef mijn man dan wel aan wat hij kan doen en dat doet hij meestal wel;)

zometeen weer 50/50 beide parttime en beide het huishouden :)

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het niet ouderwets als de man kostwinner is en de vrouw thuis blijft bij de evt. kinderen, als het financieel kan waarom niet.

Mijn man werkt fulltime en ik werk parttime (7,5-10,5u. p.w.)
    Mijn man zorgt 3 á 4 keer per week (of meer) voor het avondeten, afwas doet hij meestal en kattenbak verschonen.
    Ik zorg voor het schoonhouden van het huis, was sorteren en wasmachine aanzetten en strijk.
    Samen stofzuigen, was ophangen, opvouwen en tuin onderhoud.
    Boodschappen doe ik meestal alleen met de kinderen als hij op bed ligt (nachtdienst)

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend is 65-80% afgekeurd en is thuisblijfpapa. Ik verdien de kost met 32 uur werk en neem 4 uur ouderschapsverlof
    Hij zorgt voor de kids, honden, tuin en grootste deel van de huishouding. Ik doe de strijk en bewater de bloemen. Boodschappen wordt tegenwoordig redelijk verdeeld ik denk zo 60-40 (ik hij)

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Kost"winnaar" nog wel :D :D sorry kon het niet laten :)

Ik ben nu " even thuis " net klaar met studie

Maar ik liep 3 dagen stage plus 1 dag school ( en vaak nog 1 dag studie)

Vriend kostwinner , ik doe alles thuis .. En vond ik behoorlijk zwaar !!!

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Haha foutje bedankt. Kostwinner dus:p

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hihihi ik vond m wel grappig :D

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn man werkt 32 uur in de week en ik werk niet
    Ik stofzuig stof af dweil de keuken en woonkamer en de was opvouwen en in de kast ruimen, koken en de kleine boodschappen

Hij doet de ramen de was aan zetten en ophangen de grote boodschappen en de keuken schoonmaken wanneer ik klaar ben met koken, ook zet hij spul in de vaatwasser en ruimt het weer weg

De wc doen we eigenlijk wisselend gaat een beetje op een manier van " ik ga de wc schoonmaken oh dat hoeft niet hoor dat heb ik vandaag al gedaan " dus dat is automatisch een beetje wisselend,

De badkamer mogen de kinderen doen, vinden ze geweldig lekker de tegels soppen in hun blote billen met spons en de schuim weg spoelen :D

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier doen we veel samen, ondanks dat ik thuis ben.
    Hij is 9 van de 10x om 14.00 thuis, zijn dag begint dan wel om 04.00. Een enkele keer werkt hij een avond of een nachtdienst, maar meestal dus om 14.00 al thuis. Dan helpt hij me met alles. De kinderen, het huishouden.. Geen echte rolverdeling dus, we kijken wat er gedaan moet worden en verdelen het ter plekke.

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

Goed voor elkaar! Jaloers.

Zodra ik werk komt er bij ons een schoonmaker dat weet ik wel.

Als ik niks doe gebeurt er niks hier. En ik vind het best zwaar drie dagen werken , dan nog 2 kleintjes , alle boodschappen , koken , wc's , badkamer , wassen , strijken , bedden ..

Pfff af en toe word ik gillend gek

Deel Deze Pagina