Hoe is jullie rolverdeling?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je begrijpt me verkeerd denk ik. Misschien de verkeerde benaming. Maar volgens mij ben je allereerst thuisblijfmoeder om voor je kind te zorgen? En komt het huishouden op een tweede plek? Of begrijp ik het dan verkeerd?

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn man hoeft het echt niet te wagen om mij op te laten draaien voor zijn troep/bende...
    Ik doe een hele hoop hier in huis in de uren dat hij er niet is, maar als hij er wel is is hij toch echt verantwoordelijk voor zijn eigen bende.
    Het is niet zo dat hij, omdat hij zoveel werkt, niks meer hoeft te doen. Dat zou wel erg zijn ...

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik dus niet, even voor de duidelijkheid. Was geen aanval.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is toch ook een volwassen kerel;) zijn geen kleine kinderen. Dat ik het huishouden doe betekent niet dat ik zijn rotzooi opruim.... Dat kan hij zelf heel erg goed idd:D hun bordjes opruimen en kleren in de was doen enz enz moeten zelfs mijn kinderen van 3 en 5 jaar.;)

Arya nee je kwam anders over idd...

5. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Hier is manlief alleen in het weekend thuis, ik ben thuisblijfmama. Hij zorgt idd voor het inkomen, ik voor de rest. Huishouden ben ik geen ster in, ik zie het ook vaak echt niet. In het weekend is het echt papa-tijd, dan kom ik ook aan dingen toe, die doordeweeks vaak niet lukken. De tijden dat onze kleine op bed ligt, doe ik het huishouden, anders is er geen beginnen aan..

6. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja sorry, was niet de bedoeling. En ik bedoelde ik ben geen thuisblijfmoeder, niet ik ben geen huissloof, dat kon je ook nog lezen ;) en heb zeker niet bedoeld te zeggen dat jij er een was, dat weet ik helemaal niet.

Lastig dat typen, komt toch anders over dan je denkt vaak!

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Kan gebeuren ;)
    En idd ben ik ook niet:D

8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Mijn man werkt full-time en kostwinner, ik werk 2 dagen. Verder ben ik lekker aan het moederen en doe ik het huishouden. Redelijk ouderwets dus. Maar we vinden het beiden prima!

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arme man, krijgt ie niet eens zijn pantoffels en een krantje aangereikt als ie thuiskomt? :D

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Manlief werkt fulltime, ik werk parttime (3 dagen p.w.). Huishoudelijke taken doe ik voornamelijk. Mijn man houdt de administratie bij en doet de klusjes in huis ;).

Maar helemaal niets mis met een traditionele rolverdeling vind ik! En ook niet ouderwets. Ik vind het prettig om financieel wat ruimer in ons jasje te zitten, maar ben soms ook wel eens 'jaloers' (te groot woord) op thuisblijfmoeders omdat zij altijd bij hun kind(jes) kunnen zijn.

11. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Vriend verdient meer dan ik maar toch delen we netjes de vaste lasten en de huur 50/50. Hij legt alleen een beetje extra bij op de spaarrekening en de boodschappenrekening. Vind ik fijner zo. Ook maak ik schoon en kookt hij. Komt mooi uit want dan doen we beide waar we goed in zijn haha.

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben wij ook, waarom een klusje doen wat je vreselijk vindt terwijl de ander het niet zo erg vindt? Ik stofzuig dus nooit. Hij hoeft geen was op te hangen en te vouwen.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Schandalig he:D

14. soeza

soeza Niet meer actief

Ik ben bang dat ik nu een heleboel dames jaloers ga maken haha

taakverdeling bij ons (man werkt 40 ik 24)

Zowel huishouden als kinderen doen we 50/50, hebben niet bepaalde taken, maar doen eigenlijk alles samen....

en de strijk doet mijn schoonmoeder :D

15. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou! :D

16. KimK

KimK Niet meer actief

Prima dat jij je hele huishouden erbij doet ik heb daar geen zin én tijd voor! Ik vind respect hebben niet afhangen van het huishouden whaha sorry. Hoe ondankbaar is het huishouden?! Niet mijn ding daarom hebben we heerlijk een huishoudster..... Mijn man kan nog steeds wat dingen in huis doen naast zijn baan, why not? Alsof ik de hele dag op de bank hang zeker....

17. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het is hier niet helemaal in balans, maar dat hoort er nu eenmaal bij in onze situatie. Man en ik verdienen evenveel, maar ik werk slechts 28 uur en hij 40+. Ik heb een baan bij de overheid en hier is alles netjes geregeld en hij heeft zijn eigen bedrijf waarvoor hij altijd beschikbaar moet zijn. Hij bouwt nu ook geen pensioen op en is niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Omdat ik minder uren maak, doe ik automatisch meer in het huishouden en ben ik bijna altijd in de weer met ons kind. Ik ben ook degene die oppas regelt en ZL van het kinderdagverblijft haalt en brengt, omdat ik degene ben met een auto.

Soms heb ik er wel eens de balen van en denk ik: "GA TOCH GEWOON VOOR EEN BAAS WERKEN!" Want hij krijgt regelmatig banen aangeboden, ook voor vaste aanstellingen en een salaris waaraan hij meer overhoudt dan hij nu doet. Dat zou mij ook een hoop rust geven, omdat hij dan meer tijd overhoudt en ik automatisch wat lastenverlichting heb.

Maar mijn man wil nu eenmaal zélf een baas zijn. Dat is zijn grote droom. En hij is ervan overtuigd dat hij ooit heel rijk wordt :) Dus dan gaan we hier nog maar even mee door... Stand by your man!

18. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Je hebt groot gelijk, sorry hoor, maar als wij het geld hadden, had ik precies dezelfde keuze gemaakt, heerlijk!

En dat houd niet in dat ik NIETS meer zou doen in het huishouden, maar gewoon de leuke dingen.. koken, de was, en de extra dingen (voorraadkast uitruimen, koelkast grondig reinigen e.d.) De rest van de tijd lekker aan de kinderen besteden. *Droom, droom. :)

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier werkt man fulltime.. nou ja, hij werkt 32 uur (parttime dus) maar heeft gemiddeld 15 uur aan huiswerk pw.

Ik werk 18 uur over 2 dagen verdeeld, en eigenlijk doe ik meestal alles in het huishouden (hij sporadisch) maar hij doet alle klusjes (en dat zijn er nog al wat) en de tuin e.d. Koken meestal ik, maar hij ook wel min. 1 keer per week.

Vind het prima zo, zolang het zo goed gaat, blijven we het zo doen. Als ik eventueel thuis kom te zitten, laten we het ook zo. Man vind zo nu en dan koken leuk en die klusjes zijn gewoonweg niet aan mij besteed :D

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

ik vind het absoluut niet nodig dat mijn man dingen in het huishouden moet gaan doen die ik overdag gewoon kan doen. Alsof hij daar op zit te wachten als hij thuis komt na 10 uur werken... ik vind dat ook niet echt respectvol. En ik heb genoeg te doen met 5 kinderen maar heb heus wel tijd voor mn huishouding. Ik maak er tijd voor. Natuurlijk zou ik liever ook wel eens iets anders willen doen maar eerst het huishouden af denk ik dan. Of het nou ondankbaar is of niet. Er lijkt soms nooit een eind aan te komen met zoveel kinderen in zo'n kast...
    Ik denk er dus heel anders over...

Deel Deze Pagina