Ik reageerde op dit stukje van jou... Oorspronkelijk geplaatst door KimK Ik begrijp, en dat is mijn mening hoor, niet dat zoveel vrouwen dit accepteren? Ik mag overigens van geluk spreken want mijn schoonmoeder heeft echt fantastisch werk afgeleverd met mijn man maar dan nog. Als hij niks in huis zou doen zou hij echt een trap onder zijn hol krijgen ook al ben ik tbm! Ik ga mijn zoon ook echt opvoeden dat ie eens de stofzuiger pakt, vind ik echt niks mis mee als ze eens een keer wat in huis doen als ze ouder zijn! Kwestie van verbeter de wereld, begin bij jezelf ! Ik hoop dat mijn toekomstige schoondochter(of zoon natuurlijk) dan ook net zo blij is met mijn opvoeding als ik ben met die van mijn schoonmoeder! Ik vindt dat jij doet alsof mijn man geen respect heeft voor mij omdat ik vindt dat als hij heel de dag werkt hij geen huishouden meer hoeft te doen. Vandaar mijn opmerking over respect wel of niet ... Verder ben ik het helemaal eens met Sannebc
Mijn man werkt full-time in zijn eigen bedrijf, dus eigenlijk altijd wel wat te doen. Ik werk 24 uur per week en doe automatisch meer in het huishouden. Mijn man springt soms wel bij met wat kleine taken en doet het onderhoud van ons huis.
Ja daar verschillen we dan over.... Ik ben thuisblijfmoeder zodat mijn kinderen niet naar de opvang hoeven, niet om het huishouden te doen... Ik heb een huishoudster die het huishouden doet, stofzuigen/dweilen doe ik elke dag en dan vind ik t wel goed geweest. Ieder zijn ding toch? Mijn man zeurt nooit als hij eens iets moet doen maargoed het is nou echt niet dat hij de was ofzo moet doen .
En waar zeg ik precies in dit stuk dat je man geen respect voor je heeft?! Puur dat IK het niet zou accepteren als hij niks in huis doet....
Nee direct niet maar dat wij het maar gewoon accepteren vindt jij dom toch ? Zo vatte ik het op. Terwijl het hier totaal geen kwestie iv van accepteren hoor...
De hele dag zp-en uiteraard .... Zoals ik al zei kook ik vrij uitgebreid en bak ik veel. Daarnaast hebben mijn vriendinnen allemaal een andere dag van de week vrij dus elke middag (ma - don) heb ik wel een vriendin (met kids) hier of gaan we de stad in... Ook wel 2-3 x pw buiten de deur lunchen dus ja dan ben je ook al weer snel 2-3 uur verder.... Laten we het erop houden dat ik een leuk sociaal leven heb.... En de kinderen vinden het natuurlijk erg leuk om met de andere kindjes te spelen, kids zijn allemaal in de leeftijd 1-3. En mijn man werkt trouwens nu maar 4 dagen dus die 4 dagen zijn snel gevuld....
Dom? Ik vind het GEK, maar als jij er gelukkig mee bent: ga je gang! Ik noem niemand dom die twist geef jij er persoonlijk aan...
Huishouding is blijkbaar jou ding niet. Je vindt het ondankbaar werk, zoals je zelf zegt. En daarom heb je er waarschijnlijk niet zoveel zin om tijd in te steken. Ik ben ook thuisblijfmoeder voor mijn kinderen en mijn huishouding. Om lekker te koken en te bakken. Met een sociaal leven met vriendinnen. Het kan dus wel allemaal met elkaar gecombineerd worden. Maar ik vind het een beetje vreemd om de keuzes van een ander gek te vinden omdat jij er gewoonweg niet zoveel zin in hebt. Ik geniet van een schoon en opgeruimd huis en daardoor is huishoudelijk werk ook niet zo erg. Ik heb een tijd een huishoudster gehad maar ik doe het liever zelf. Prima, maar dan ga ik niet zeggen dat ik het gek vind dat jij er wel 1 hebt. Heerlijk joh, geniet er van!
Ik heb niet alles gelezen maar ik zou best wel een huishoudster willen hebben hoor. Hier is daar echt geen geld voor maar anders: tja als je daar blij van wordt, waarom niet? En dat iemand dan de hele dag bij de kinderen is en dus amper huishouden doet, is toch relaxt. Extra veel tijd voor leuke dingen in het leven. We zijn ondertussen met zijn allen ook wel erg gewend geraakt aan altijd bezig moeten zijn. Ieder zijn ding he..!
mijn man werkt 5 soms 6 dagen in de week ik werk 10 uurtjes per week ik doe het huishouden, koken etc boodschappen doen we samen
Manlief is de kostwinner, heeft eigen bedrijf. ik werk 16 uur op de zaak, doe het huishouden en zorg voor de Kids. Tja vreselijk ouderwets zijn wij dan denk ik..
Ja zo komt het wel over... Maar goed idd ieder het zijne... Ik heb alles ... Leuk sociaal leven, doe mijn eigen huishouden en heb mijn kids en mijn man. Het gaat er tenslotte gewoon om dat je gelukkig bent en dat is iedereen op zijn eigen manier.
En iemand die zelf zijn/haar huishouden niet doet, heeft niet alles? Vreemde opmerking. Wel eens met je laatste zin, ieder z'n manier.
Ik ben de zuster in een leer pakje en hij de politieagent... Grapje hoor! Ik doe denk ik zo'n 80% in huis, hij lapt de ramen en is goed in dweilen zonder strepen. We werken allebei fulltime, dus het is passen en meten qua tijd. Het loopt goed dus ik klaag niet.
Ik werk zo'n 20u per week en manlief 40+. Ik doe dus eigenlijk alles, behalve koken. Dat kan hij veel beter Als manlief moe is en geen zin heeft om te koken dan flans ik iets simpels in elkaar.
Je voelt je wel heel erg aangevallen.... Misschien toch niet blij met "alles"? Anyway ik ben een beetje klaar met deze nutteloze discussie waarbij jij steeds mijn woorden verdraait dus ik reageer niet meer op je
Hier volgens de normen super super traditioneel. Mijn man werkt 50 uur per week en het enige huishoudelijke doet is soms een afwasje als hij op tijd thuis is. Ik ben tbm en regel het complete huishouden, financien en de verzorging van de kinderen. Ik sta sochtends heel vroeg met hem op en maak een lekkere trommel voor hem klaar (om maar een voorbeeld te geven) Wij zijn heel erg gelukkig met deze situatie en voor ons gezin werkt dit als een trein. Wat ik wel apart vind is dat ik regelmatig vrouwen hoor klagen dat ze een soort moederrol vervullen en dat de man gewoon niet mee wil helpen en "het niet ziet" Dat is hier absollut niet aan de orde, al doet mijn man waarschijnlijk minder in het huishouden. Ik dat gevoel nooit en gelukkig maar brrrrr
Ik werk 24uur en neem daarnaast de zorg van kids en huishouden op me en probeer ook nog eens een studie te volgen. Man werk gemiddeld 60uur per week! Hij doet niet veel in het huishouden en dat vind ik niet nodig. Ik heb liever dat hij zich helemaal op de kinderen kan richten in zijn vrije uurtjes.