Ik werk gemiddeld 24 uur per week daarnaast heb ik grotendeels zorg voor de kinderen (ook wanneer ik aan het werk ben) en het grootste gedeelte van het huishouden. Mijn vriend werkt gemiddeld 50 uur per week. Wanneer hij thuis is helpt hij met de zorg van de kinderen totdat ze naar bed gaan. Verder kookt en stofzuigd hij bijna iedere dag, laat 1 x per dag de hond uit en brengt de vuilniszakken naar de container. Voor ons is het prima geregeld op deze manier.
Helemaal mee eens. Ik hoor vaak om me heen dat van (fulltime) werkende mannen wordt gewacht dat ze ook hun steentje bijdragen in het huishouden, zelfs als de vrouw gewoon thuis is, maar ik zou dan veel liever hebben dat hij meer tijd met de kinderen doorbrengt! Hier gaat het zo: Ik doe het meeste in het huishouden maar er zijn ook klusjes die mijn man moet doen, m.n door mijn allergieën: alles wat met tuin te maken heeft (of, als ik me op dat moment heel erg voel, dingen als afstoffen en stofzuigen). Kleding verstellen doet hij ook indien nodig en dan nog eens de 'mannenklusjes' zoals lampen vervangen e.d. Ook doet hij de boodschappen. Eigenlijk best veel bedenk ik me haha. En hij doet erg veel qua verzorging van de kinderen.
Momenteel....Mijn man werkt zo'n 50 uur in de week. Doet de vaat en stofzuigt af en toe. En doet alle 'mannen' klusjes. we hebben 1x in de week een poets in huis. Mijn moeder verzorgt mijn dochter en ik zit/lig op de bank. speel af en toe met dochter. En leg haar op bed.
Manlief werkt hier gemiddeld 45 uur. En ik werkte 24 uur en deed meerendeel het huishouden wat ik normaal vind zit zelf nu momenteel in de ww ziekte wet. We doen nu wat meer samen het huishouden tijdelijk. Manlief heeft wel zijn vaste taken Klikt buiten zetten bijv en s morgens de vaatwasser leegruimen dat zijn eigenlijk de vaste taken voor hem rest doe ik.
Mijn man werkt meer dan fulltime en ik ben werkloos sinds mijn zwangerschap. Ik doe eigenlijk alles, behalve klussen en zo. Ook toen ik nog werkte was het zo, maar anders komt er niks van terecht.
Ik denk niet dat je het leven van het gemiddelde gezin kunt vergelijken met jouw situatie. Een man die maar 4 dagen werkt, jij die niet werkt, geld voor een huishoudster én om meerdere keren per week erop uit te trekken en te gaan lunchen... Daar kunnen de meesten (ik toch) alleen maar van dromen. Ik ben heel blij dat het voor jou zo vlot loopt, maar ik denk dat je toch niet mag vergeten wat een uitzonderlijke situatie dat is als je je mengt in een topic als dit.
Hier best traditioneel denk ik, mijn man werkt en ik ben thuis met de kinderen. Ik doe dus ook het hele huishouden, wat ik ook normaal vind, maar mijn man helpt wel veel. Hij wil dit ook zelf. Hij verzorgd de kinderen dan ook met mij mee, in bad doen, doen we samen savonds. Of ben ik soms boven de kinderen in bad het doen en dan doet hij de vaatwasser. Ik zocht een baan, maar kan echt niks vinden. We hebben nu afgesproken om te wachten tot de kinderen naar school zijn. Want ik wil niks missen, vind het erg als ze naar school gaan voor het eerst en ik moet werken. Natuurlijk moeten sommige dit echt en hebben geen andere keus. Maar we komen rond op mijn man zijn loon, dus ik wil nu nog even wachten. De kinderen vinden het ook fijn dat ik er altijd ben. Toen mijn beide zoons elke dag thuis waren, en nog te klein waren voor de peuter, gym etc, vond ik het wel wat saai. Elke dag hetzelfde, geen contact etc. Maar ik draai nu mee in het ritme van de ouders, maandag vrij, dinsdag psz, woensdag gym, donderdag psz, vrijdag psz. Hierdoor heb ik meer te doen en vind het echt leuk voor hem om hem zo te zien genieten. Ik krijg daar ook steeds meer contact met andere ouders. Mijn jongste gaat in Oktober naar de psz en de ouders in December naar school, dus dan zal het ook wel heel anders worden. Daardoor wil ik nu ook niet werken, omdat deze periode al zo spannend is voor ze, feestdagen ertussen ook. Dus dan wil ik er zijn voor ze.
Hoe herkenbaar!!! Al zijn wij een aantal stappen verder, ik werk inmiddels in de zaak voor 3x 6 uur (onder schooltijd). En mijn man doet 80% op de zaak (en de andere 8 man) en ik 20% en thuis is het andersom (ik 80% en hij 20%) Verder regel ik alles wat betreft de kids.
Man werk, doet werk waardoor hij ook wel eens overver is en laat thuis of vroeg weg. Als hij thuis is wil hij het liefst gewoon lekker zitten en wat rusten. Vind ik prima, ik doe verder het huishouden. En het de meeste zorg voor onze dochter. Mijn man helpt wel in weekend soms mee, soms kookt hij of in het weekend lekkere broodjes maken, want dat vind hij leuk. Ik vind het belangrijker dat hij tijd met onze dochter doorbrengt als hij thuis is.
Hmm ja dat is misschien wel zo.... Ik gaf gewoon antwoord op de vraag... Ik ben hier niet om jaloezie of iets dergelijks op te wekken maar ik besef me goed dat wij het heel goed hebben....
Geen idee hoe wij het gaan doen. Waarschijnlijk blijf ik wel thuis totdat de kindjes (die we nog niet hebben) naar school gaan. Als dat financieel haalbaar is natuurlijk
Man werkt 40 uur, ik 18 uur. In oktober ga ik voor mezelf beginnen, dus weet nog niet op hoeveel uur ik dan uit ga komen. Ik werk avonden en op zaterdag. Ik doe het huishouden, manlief helpt altijd mee als hij thuis is. Hij hoeft niet te poetsen of stofzuigen want dat doe ik overdag. Hij ruimt 's avonds wel de troep mee op, kookt af en toe en neemt de verzorging van de kids op zich. Hij kan ook flink wat troep laten slingeren zonder het op te ruimen, dat pik ik meestal maar gewoon, kleine moeite voor mij om het op te ruimen. Het is echt een lieverd en ik heb veel geluk met deze man. Verder zijn wij beide niet zo geschikt voor het huishouden, we zorgen dat het netjes is meaar verder vinden wij het belangrijker om te genieten van de kinderen en van elkaar. Verder vind ik niet dat als je als moeder veel thuis bent, dat je automatisch ook verantwoordelijk bent voor het huishouden. Uiteraard vind ik wel dat je meer kunt doen op het moment dat je thuis bent. Als de man thuis is, kan hij ook gewoon mee helpen met bepaalde huishoudelijke klusjes en de kinderen. Traditioneel en ouderwets vind ik het, als je als vrouw zijnde thuis bent, de man werkt, en als manlief 's avonds thuis komt en op zijn wenken wordt bediend. Vrouw zorgt alleen voor de kinderen en het huishouden en de man brengt het brood op de plank.
Vriend werkt doordeweeks en is op maandag en vrijdag vroeg thuis. Ik werk nu niet (verlof ) maar dalijk 4 dagen en 1 dag studie. Qua huishouden is het zo dat ik vaak de afwas en de was doe en ik kook (en doe bijna altijd boodschappen). Op maandag doen we samen grote boodschappen zoals drinken en voorraadkast aanvulling. Ik zorg voor onze zoon, ik doe de fles van 7uur ochtends en zorg tot 20.0 voor m. Mn vriend is om 20uur thuis en doet dan die fles en luier. Savonds spelen we samen met zoontje en leggen we m samen op bed/douchen hem. In het weekend doen we waar we zin in hebben. Ben ik erg moe dan doet vriend het, heeft vriend echt geen zin dan doe ik het. Mijn vriend is wel meer van het schoonmaken en opruimen dan ik en hij pakt vaker een stofzuiger of doekje en ruimt ook meer op
Mijn man verdient het geld, en ik geef het uit. Mijn man werkt 45 uur per week (volgens contract, maar meestal is het meer). Ik werk 16 uur per week, meestal avond of nachtdiensten. Ondanks dat mijn man zo veel werkt is hij niet te beroerd om in huis mee te helpen. Hij is gek op koken, dus meestal kookt hij. Dochter naar bed brengen doen we meestal om en om. Nu ik vrijwel niets meer kan door de bekken instabiliteit, doet hij een groot gedeelte van het huishouden erbij. Maar dit is best pittig, dus mijn moeder en schoonmoeder komen gelukkig ook vaak helpen.
Hier ook lekker traditioneel. Mijn man heeft ook een eigen zaak en werkt veel. Ik zorg voor de kleine en voor het huishouden. Ons zoontje gaat gelukkig laat slapen (rond 21.15), zodat papa en zoon veel tijd samen hebben. Die tijd is kostbaar, dus belangrijk. Dat is dan samen een filmpje van Dirk Scheele kijken, eten, spelen en naar bed brengen. Ik verwacht dan niet dat mijn man gaat stofzuigen in die tijd. Verder vind ik het persoonlijk heerlijk om mijn man te verwennen. Ik weet dat hij er van geniet, dat zijn glas drinken gebracht wordt enz. Hij werkt zó hard voor zijn gezin, dat mag wel beloond worden. Gelukkig is dit allemaal gecombineerd met een liefdevolle relatie, ik krijg dus ook regelmatig mijn glaasje drinken... En als het moet, laat mijn man al zijn werk vallen en helpt hij mij met de zorg voor de kleine en het huishouden. Vrij logisch lijkt me ook.
Ik ben kostwinnaar in huis en doe ook alles in huis. Nou ja....... mijn man kookt. Verder eigenlijk niet heel veel. Maar ik werk 50 uur per week thuis en kan tussendoor nog wel eens wat doen.
Mijn vriend werkt fulltime en ik werk parttime (24 uur) Het grootste deel van het huishouden neem ik op me maar dat komt natuurlijk ook omdat ik wekelijks 3 dagen werk en er 4 vij ben (incl. weekend) De dagen dat ik thuis ben vind ik het logisch dat ik voor het huishouden zorg, hij werkt vaak tot laat en is dan rond 21 uur thuis, dan wil je toch niet dat hij nog een afwas moet gaan doen? 'sWeekends pakken we het wel samen aan, zijn we ook snel klaar en kunnen we met onze zoon wat leuks gaan doen.
Mijn man werkt bijna 50uur per week en ik ga vanaf eind augustus na ruim 15 maanden weer 25uur per week werken en heb er onwijs veel zin in! Wij doen gezamelijk het huishouden,net hoe het uitkomt en dat geld voor alles,wassen,koken boodschappen doen etc etc... Onze 3 kindjes komen hier niks tekort! Ook niet kwa aandacht,ik ben blij met ons gezinsleven zoals het is op dit moment!