Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje over de voedingsschema. Wij hebben een mannetje van bijna 3 maanden en weegt iets meer dan 5 kilo. Nu vroeg ik me af wat voor drink schema jullie hebben. Dit omdat ik even niet meer weet of ik nou teveel geef. Wij hebben een hongerig mannetje en drinkt dan ook al forte. Hij krijgt om 2100 uur zijn laatste fles van 180 cc en slaapt dan door tot 0600 uur. Dit is ons schema: 0600 165 cc 1000 150 cc 1300 150 cc 1600 150 cc 1900 150 cc 2100 180 cc Is dit volgens jullie goed of geef ik hem dan te veel. Nu vertelde iemand mij dat ik ook best de ochtendfles kan vervangen door een rijstebloem papfles of uit een bord. Maar is dit niet wat vroeg. Alvast bedankt voor jullie reacties
Je geeft nu 945. En de max bij 5 kilo is 900. Nou is hij misschien iets zwaarder, dus je zit dan net binnen de grens. Rijstebloem kun je beter niet gebruiken voor de 4 maanden. Dat valt onder bijvoeding, en is soms wel zwaar voor die jonge darmpjes. Wat kan helpen is nutriton (=johannesbroodpitmeel). Dit verdikt de voeding ook. Daardoor moeten ze harder zuigen aan de fles en zijn ze eerder voldaan. Dan kun je misschien toe met een fles minder.. Dat hielp bij mijn jochie, en mijn neefje ook.
Mijn zoontje heeft ook altijd meer voeding gehad dan wat bij zijn gewicht paste, deden ze bij het CB nooit moeilijk over (als het maar onder de liter bleef) Zou ook nu nog niet met rijstebloem starten Johannesbroodpitmeel verzadigt niet meer (geen calorieen), maar zorgt er idd wel voor dat hij langzamer drinkt. Zou gewoon geven waar hij om vraagt. En anders even overleggen met CB.
Mijn mannen zijn van 27-09-2010 en wegen net 5 kg en dit is hun schema: 07.00 - 165cc 11.00 - 165cc 15.00 - 165cc 19.00 - 165cc 23.00 - 165cc Ik wilde ze van 6 voedingen naar 5 brengen maar dat lukte eerst echt niet... Heb ze een dagje zelf laten komen en de heertjes zaten ineens op 5 voedingen haha en als ze aangeven dat ze na hun fles nog niet genoeg hebben maar ik 30cc bij maar dit komt hooguit 1x op een dag voor als het al voorkomt haha