He meiden! Sinds eind maart ben ik gestopt met de pil, en zijn we druk aan de klus voor een eerste beeb Nu hebben mijn vriend en ik afgesproken om het voor ons zelf te houden. Vandaag was ik bij een vriendin een theetje drinken. Zij is pas bevallen van haar eerste. Ik kan me dan soms zó moeilijk inhouden en wil ik het liefst vertellen dat ik ook gestopt ben!! Maar mijn afspraak met vl staat en daar ga ik me ook aan houden Maar hebben jullie hier ook wel eens last van? Of heb je je mond wel eens voorbij gepraat? Gewoon even benieuwd of ik de enige ben die het soms lastig vind om d'r mond te houden
Wij hebben het ook nog aan niemand verteld. Dit hebben we zo met elkaar afgesproken. Ik zou het ook niet fijn vinden om steeds de vraag te krijgen of het al gelukt is . Maar het is inderdaad moeilijk om je mond te houden
Vervelend he! Haha Die vriendin waar ik vanmiddag was zei: "Ik heb het idee dat je stiekem allang bent gestopt met de pil, maar dat je het niet vertelt " En daar zit ik dan.. "Nee joh! Was het maar zo!"
Ik vond het ook moeilijk en als iemand het echt aan me vroeg heb ik het gewoon maar gezegd. Toen ik vorig jaar zwanger was heb ik ook mijn mond voorbij gepraat, aangezien iedereen om mij heen het over baby's had/heeft. Is toen mis gegaan, maar daardoor is het nu dus voor goede vrienden geen geheim meer waarmee we bezig zijn en krijgen we soms vragen.
Toen ik vorig jaar mei stopte met de pil hebben we het meteen aan mn ouders, schoonouders en broers en zussen verteld. Mijn beste vriendin heb ik ook snel daarna verteld Ik vind het fijn om er over te kunnen praten. En nu we alweer een tijd in de MMM zitten alleen nóg maar fijner. Misschien toch maar even met je vriend overleggen wat hij ervan vindt als je het aan 1 vriendin vertelt?
Iedereen weet het, ik maak er geen geheim van. Het is niet meer leuk of spannend, vind het dus heel fijn dat mensen van de MMM weten bij ons.
Ik heb het echt niet voor me kunnen houden met als gevolg dat vriendinnen me elke keer nieuwsgierig aankeken als ik fris nam ipv wijn. En bij vriendlief op z'n werk vragen ze ongeveer elke week wel of hij al raak geschoten heeft. Heel irritant! Als ik terug kon in de tijd had ik het voor me gehouden
Ik kan heel goed met mondhouden, manlief ook we hebben besloten om het in de directe vriendenkring te vertellen en hun echt verboden om er ook maar iets over te zeggen op verjaardagen BELOOOOOOOOOOOOOOOFD riepen ze. Staan we op een verjaardag... 50 man sterk. Schreeuwt opeens me vriendin: NEEEEEEEEE JE MAG GEEN LEVERWORST STRAKS BEN JE ZWANGER ! Waarop een andere vriend van ons zegt, Zwanger? Dan weet jij meer dan Snoe&Chy (ff schuilnaam) zelf! Die denken nog helemaal niet aan kinderen... Thnx dear friend om ons te redden (die wist overigens ook dat we druk bezig zijn met knuffelen)...
Jaa!! Dit heb ik ook... Op m'n werk ook bijna m'n mond voorbij gepraat... Aangezien ik nu ik ben gestopt met pil overal om moet huilen! Zo gek... Nog nooit gehad.. Ben nu 3 weken van de pil af.. En ben nog volop bezig met ontpillen... Begon vanmiddag zomaar te huilen toen mijn collega aan het vertellen was dat de broek die ze zo graag wilde was uitverkocht! Hahah Maar wij vinden het wel heel speciaal dat we nu samen een 'geheim' hebben.. We lijken wel weer een stel verliefde pubers! Haha Heerlijk trouwens om het hier wel gewoon te vertellen!
Een Collega(en gelijk een vriendin) van me weet het...mede omdat zij ook gestopt is net de pil...en ja, dan is het lastig je mond te houden. Ik heb haar wel gezegd haar mond te houden op het werk! Van het weekend heb ik het ook aan mn ouders verteld...ik kon het gewoon niet meer voor me houden. Ik WIL er gewoon over praten en niet steeds doen alsof ik van niks weet. Gelukkig zei mn moeder:" wees gerust, ik ga je niet steeds aan zitten staren hoor" verder weet niemand het...
+1 Hahah het voelt heel 'kinderachtig' om samen een geheimpje te hebben! Maar ook wel weer heel speciaal.. Ik vertelde het mijn vriend vanavond, en hij zei: "Ach, als je het vertellen wil, dan vertel je het gewoon." Maar toen ik zei: "Nee, we hebben afgesproken om het tussen ons te houden." zei hij: "Ja, dat vond ik stiekem eigenlijk ook "
Dit dus! En dan wil ik niet eens aan mijn moeder/zusje denken die dan om de haverklap vragen of het al raak is of me van die 'veelbetekenende blikken' geven. Ik ga in januari stoppen met de pil (bijnaaaaa!!!) en ik heb met manlief afgesproken dan niemand het mag weten.
We hebben afgesproken om ons mond te houden, omdat mijn ouders en schoonouders al jaren echt zeuren om een kleinkind. Ik wil er gewoon niet teveel druk op en als ze het zouden weten zou ik wekelijks de vraag krijgen en daar zit ik niet op te wachten. Alleen mijn beste vriendin weet het. Een van de redenen dat ik op dit forum zit is, zodat ik er toch lekker over mag hebben. Ontlast mijn vriend ook wel een beetje. Haha.
Ik maak geen geheimen, iedereen die ik zowat ken weet het. Dit komt ook wel door m'n ziekenhuis bezoeken in augustus...
Mijn moeder weet het en mijn beste vriendin. Verder niemand. Ik vertel het zelf niet, maar als mensen het mij vragen dan geef ik eerlijk antwoord. Mijn moeder en vriendin hebben het gevraagd en daarom weten ze het, de rest vermoed alleen dingen geloof ik maar ze hebben het niet gevraagd, dus dan vertel ik het ook niet...
Mijn ouders en schoonmoeder weten het, en 2 vriendinnen van mij. Ik geloof dat vriendlief tegen 1 vriend terloops had verteld over de echo en pcos. Wel fijn om met bepaalde mensen het erover te kunnen hebben.
Een aantal mensen weten dat ik van de pil af ben, onder het mom, kijken wat het met mijn gewicht en puistjes doet. Het lijkt erop dat ze erin trappen, want krijg nog weinig vragen. En het lijkt mij dat mensen het toch wel een beetje zouden weten,aangezien we bijna een half jaar zijn getrouwd, ach ik vind het wel lekker rustig zo
Haha, is inderdaad heel moeilijk! Ik had het aan mijn moeder en beste vriendin verteld. Het voelde goed en ze vroegen er ook niet steeds naar, dus ben heel blij dat ik dat heb gedaan.
Ik maak er inmiddels geen geheim meer van. Als je in de MMM zit dan is het ook fijn om erover te praten. Ik zou ook niet weten hoe ik het geheim moet houden, zoveel ziekenhuisbezoekjes op irritante tijden. In het begin wel geheim gehouden hoor maar nu dus niet meer.
Mijn schoonzussen weten het dat we binnenkort met de pil stoppen. Ik vervloek mezelf dat ik het verteld heb OP het moment zelf was ik zou blij dat ik er met iemand over kon praten.... maar ik zie er nu al tegenop, al die vragen en blikken. Zit er ook mee in dat ze het zullen verder vertellen naar anderen. Heb toen niet gezegd dat ze hun mond moesten houden & het is nu al 1-2 maand geleden en ik wil het onderwerp niet meer op tafel gooien in de hoop dat ze het gewoon 'vergeten'? Ik zal proberen voortaan het met een list te verbergen 'financieel te moeilijk wegens huwelijk, huis gekocht, ... even wachten en op adem komen eerst'