Hoi, Binnenkort familieweekend in Rotterdam dit jaar. Een van mijn zussen organiseert het en die wou met de kleintjes naar het Plaswijckpark. Ik had er nog nooit van gehoord. Via de site word ik niet veel wijzer. Is het leuk? Wat kan je er allemaal doen? Is het goed geschikt voor peuters? Hoe lang moet je er ongeveer voor uittrekken? Kan je er ook iets binnen doen? Bedankt!
Ben er vorig jaar geweest met zus en twee neefjes (7 en 9 jaar oud). Het is er best leuk, maar ik vind het wel een park voor mooi weer. Er is een leuk waterpark (heel klein laagje water) met een bouwwerk waar op allerlei manieren water uit komt, er is ook een groot verkeerspark waar de kids met een skelter rond kunnen rijden, en een klein baantje voor de kleintjes, er zijn wat dieren die je kunt bekijken een kabelbaan waar de kids in kunnen, waterfietsen, een grote glijbaan waar in een bootje vanaf gegaan kan worden en een grote speeltuin. Verder weet ik het niet zo goed, aangezien wij veel in het waterpark en het verkeerspark zijn geweest. Ik geloof dat alles buiten is...kan mij niet herinneren dat er ook iets binnen was. Geschikt voor peuters? Tja, ik vond het een park dat meer geschikt was voor kinderen vanaf een jaar of zes. Maar dat is mijn beleving.
Persoonlijk vind ik het echt een leuk park voor kinderen voor weinig geld! Inderdaad wel een park voor met mooi weer aangezien er binnen niets te doen is. Mijn voorganger heeft eigenlijk zo'n beetje alles al verteld wat er te doen is. Er is ook nog een treintje waarmee je rond kan, een rondvaartboot en volgens mij is er binnen wel een springkussen. Verder heb je er een kinderboerderij en wat "dierentuin dieren" zoals otters, aapjes, lama, struisvogel. Mijn zoontje van 2,5 vind het er hartstikke leuk! En als het dus echt mooi weer is geen zwembroekje/handdoek vergeten voor de kinderen voor bij het waterspeel gedeelte.
Woon er dichtbij en heb kindjes in de leeftijd van 1 tot 3. En ben er echt over te spreken. Voor de entree prijs mag je overal gratis in! Zowel het treintje, katapult bootje en waterfietsen als de rondvaartboort en nog wel meer. Kan mij niet herrineren dat ik ooit ergens apart voor heb hoeven betalen behalve van die karretjes zoals bij de supermarkt. Helemaal leuk! Het is idd wel ene must vind ik persoonlijk dat het mooi weer, zeker als je van ver komt. Ik ben zo weer thuis, dus ook als het slechter weer is geen probleem. Je hebt idd een waterpark helemaal geweldig voor die kids! En leuke verkeerstuin zoals al verteld is voor de wat oudere kindjes, en centraal is er dan een stukje afgezet voor de wat jongere kindjes met motoren erin, erg leuk! Grote speeltuin met verschillende glijbanen groot en klein, schommels, springkussen, draaimolen, kabelbaan. Echt zeker de moeite waard om naar toe te gaan!
Top park. Onze dochter van 3 vind het reuze leuk daar. Voor peuters is het water gedeelte, de dieren, springkussen, draaimolen, speeltoestellen erg leuk. Voor sommige dingen zal hij/ zij te klein zijn. Maar er blijft genoeg leuks over om te doen voor ze.
Er is trouwens ook een soort van binnenruimte, met 3 delen. Niet heel bijzonder, maar wel fijn als er een klein buitje is bijv. En een leuk apenklimgedeelte, niet heel groot dus stel je er niet teveel bij voor dat klimgedeelte. Maar leuk en verassend, en vooral niet verwacht. Kunnen de kids via netten over een soort balkonnetje en weer de netten af, hahahaha.
Als het mooi weer is is het super leuk Er is een klein binnenspeelding, maar daar zijn wij nog nooit in geweest.
@Beingmommý; Wat leuk, ik woon ook op loopafstand, met kinderen tussen de 1 en 3! Ook mijn oudste vindt het hartstikke leuk, ook al zijn een paar dingen nog te hoog gegrepen voor haar (en het is niet zo'n held). De jongste vindt vooral de ballenbak en babyschommel leuk. Wel een park voor mooi weer, en de kinderen kunnen zich er waarschijnlijk heel de dag wel vermaken.
Ja hier vinden de kids het ook harstikke leuk ! Alleen idd wel met mooi weer, dan is het echt leuk. Hier kids van bijna 2 en 4 jaar.
Bedankt voor jullie reacties! Klinkt als een leuk park op een mooie zonnige dag! Familiedag vindt plaats in de herfstvakantie, dus dan is het misschien beter om iets (gedeeltelijk) binnen te zoeken. Moeilijk hoor, want wat is nu een leuk binneniets voor van die kleintjes?
Ik ging er vroeger altijd al naar toe hihi, leuk om te horen dat het er nog steeds is Ik vond het toen iig al super.
Hahah wat toevallig! Misschien zie je me nog wel eens voorbij schuiven bij de AHxl. Als je twee jongetjes om me heen ziet banjeren en soms weg ziet rennen, then you know it's me hahahahha.
Mijn ouders wonen letterlijk om de hoek en mijn zoontje (bijna 3) vindt het ook geweldig. Als we er zijn gaan we er altijd heen.