Ik werk minder en verdien dus ook minder. Ik werk bij mijn opdrachtgever 24 uur en hij werkt gemiddeld 50 uur per week. We werken beide als zzp-ers. Daarnaast "werk" ik ook nog thuis. Hij zegt zelf dat hij zijn werk kan doen omdat hij weet dat alles thuis op rolletjes loopt en hij zich daar geen zorgen om hoeft te maken.
Wij werken allebei fulltime en hoewel ik echt goed verdien, kom ik bij lange na niet in de buurt van m’n man. Maar dat komt niet door man-vrouw verschil, maar door verschil in sector. Had ik in dezelfde sector gezeten, was t anders geweest. Kinderen gaan hier 2 dagen naar de BSO. Kdv was 3 dagen. En met wat aangepaste schema’s qua werk, redden we het dan prima en hebben we behoorlijk veel tijd met de kinderen. Huishouden is hier heel gelijkwaardig verdeeld, maar dat moet ook wel om het voor allebei in balans te hebben. Overigens…in t verleden had hij nog wel eens een opmerking dat ik iets beter kon. Daar waagt hij zich niet meer aan. Voor alles waar hij dat gebruikte, heb ik geconcludeerd dat hij dan meer oefening nodig had en is t op zijn bordje gekomen. We hebben trouwens geen hele vaste verdeling, maar bespreken continu wie wat kan doen. Beetje afhankelijk van hoe de druk de ander het heeft op werk, pakken we meer/minder op.
Wij verdienen bruto even veel, alleen ik werk een dag minder dus hou netto minder over. Wel heb ik veel meer vakantie, alle schoolvakanties vrij, dus geen gedoe met oppas regelen dan.
T is gewoon onzin dat vrouwen beter zouden kunnen poetsen. Is echt geen heel specifieke vaardigheid voor nodig waar vrouwen meer van hebben. Zelfde met mentale load. Organiseren is niet een specifiek vrouwelijk talent. Ik las overigens laatst een artikel dat bij de jongere generatie de mannen vaker aangaven te willen stoppen met werken of minder wilden werken wanneer er kinderen kwamen. Dus de verhouding zou in de komende jaren best nog eens kunnen veranderen. Nu alleen nog een overheid en werkgevers die betere mogelijkheden bieden op gebied werk/privé balans.
Ik werk 36 uur en man 40 uur Hij verdient meer maar is ook hele andere baan en met andere schalen etc etc Ik ben pas sinds juni 2023 begonnen bij mijn huidige werkgever en kan nog heel veel groeien qua loon.
Ik werk 32u & vriend 36u, beide in 4 dagen. Hij verdiend iets meer, maar hij is ook 9 jaar ouder dan ik. Op t moment dat ik zijn leeftijd heb, verdien ik meer dan wat hij nu verdiend. Maar mij maakt t geen snars uit wie er nou meer/minder verdiend Vraag me af waarom dat uitmaakt...