Ze zijn er wel! Mijn man kan ook gewoon voor zijn dochter zorgen, zo fijn! Ik kan ook een week weg en dan leeft ze nog, heeft ze gegeten en is het huis opgeruimd…
Neeee dat mag je hier absoluut niet zeggen. Het is namelijk onzin volgens sommigen hier en die vrouwen zijn allemaal afgestompte domme huisvrouwen.
Zeker mag je dat zeggen, net zoals ik mag zeggen dat ik het shockerend vind dat er zoveel vrouwen afhankelijk zijn van een ander. Ik ben ook zorgzaam, ik doe veel dingen met het gezin en werk 4,5 dag per week. Mijn man werkt er 4 en is net zo zorgzaam, doet ook graag dingen met het gezin. Wij zijn volledig gelijkwaardig in de hele verdeling rond ons gezin en huishouden.
Zolang de vrouwen dit zelf willen is het prima natuurlijk. Ik werk graag maar dat hoeft niet iedere dag te zijn
Serieus?? Heb je alle reacties daarover gelezen in het alimentatietopic?? Eerst even onderzoek doen voor je gaat roepen.
Ik werk dan minder dan mijn man, ik drie, mijn man vier dagen. We verdienen ongeveer hetzelfde. Ik vind het wel bijzonder dat in relaties waar de een meer verdient dan de ander, gelijkwaardigheid ten kwestie gesteld wordt. Het kan ook gewoon een goede verdeling zijn wanneer dit gewoon goed afgesproken is? Ik doe ivm mijn drie dagen ook meer in het huishouden. De man is toch net zo afhankelijk van zijn vrouw als er niemand anders is om de kinderen te verzorgen en dingen regelt in het huishouden?
Ik kan je echt aanraden deze discussie niet aan te gaan. Met iemand die het shockerend vindt dat vrouwen minder werken en vindt dat ze daarmee compleet afhankelijk zijn valt toch niet te praten. Als je nog eens tijd hebt, het alimentatie topic doorlezen, zitten nog meer van die types. Maar ik vindt dat je gelijk hebt, afhankelijk zijn omvat veel meer dan financieel, en elk gezin moet de keuzes maken die voor hen het beste zijn. Beiden 4 dagen werken zou hier een heel verkeerde keuze zijn.
Deze afhankelijk dame vind het helemaal niet zo erg allemaal hoor Ik heb dan mss het geld van mijn man nodig maar hij mij evenzeer. 3 kinderen die de nodige zorgen vragen en voltijds werken is namelijk niet realistisch. Dus prima verdeeld toch? En afhankelijk tja als hij mij buitenzet dan heb ik toch 50% van alles en dit zonder veel te werken en heb ik toch veel tijd met mijn kinderen gehad . Komt dan ook wel goed zeker.
Hier werk ik minder en verdien ik minder, maar zou ik ook fulltime werken, dan zou ik meer verdienen. Dus mijn antwoord is daarom: ik werk minder, maar verdien meer.
Je kan het ook omdraaien In deze tijd is het voor vrijwel alle vrouwen dus een bewuste keuze om minder te werken(minder te verdienen dan niet misschien he.). Het is nu juist keuze vrijheid, anders dan toen je gewoon ontslagen werd zodra je ging trouwen. Ik ben een vrouw die onlangs heeft gekozen volledig te stoppen met betaald werk, dat deden mijn man en ik in goed overleg, want het kost hem ook iets Maar uiteindelijk levert het ons(gezin) zoveel op, dat we het nooit meer anders willen. Ik ben blij dat ik deze keuze heb kunnen maken, dat er niemand is die zegt dat het niet mag of niet kan. (Mis ik mijn werk? Jazeker. Mis ik het werken? Totaal niet). Dus dat jij het shockerend vind dat er veel vrouwen minder werken in deze tijd.. Ik vind het shockerend dat mensen ervoor kiezen (! Kiezen he, niet als de situatie zo is dat er niks te kiezen is) om hun kinderen 5 dagen in de week door anderen op te laten voeden.
Ja we zijn er wel mee bezig hoor. Maar mijn man heeft er een handje van dat als hij een taak heeft mij alsnog allemaal vragen te gaan stellen. Bijv boekenmarkt school: Ik: regel jij dat? Hij: ja dat is goed. Hij: wanneer is dat? Ik: staat in Parro. Hij: oh ja, wat moet ik dan doen? Ik: dat kan je daar lezen. Hij: ja maar dat kan jij toch even vertellen? etc etc. voetbal ligt bij hem. Maar dan komt hij wel thuis en zegt dan: s had het te koud. We hebben een thermoshirt nodig. Wil jij die kopen. Ik: nee koop zelf maar. Hij: ja maar ik weet niet wat de beste prijs kwaliteit is. Ik: kun je googelen. Hij: ja maar jij kan het toch ook zeggen. Hij is enorm chaotisch, slecht in overzicht bewaren en vergeetachtig. Plannen is echt niet zijn sterke kant (ook niet op zijn werk haha) ik ben projectmanager en mijn sterke kant is: haal regelen en organiseren Als er dingen stuk gaan in huis ofzo dan wacht hij tot.. ja Sint juttemis. Dus ik kan hem wel de opdracht geven van: dit is stuk kan je dat vervangen maar zelf actie neemt hij dan niet. maar! Het is al beter dan het was omdat ik bijv voetbal etc al van heb gezegd dat ik er niks over wil weten en idem alles omtrent de tuin. @tuc mijn man heeft ook vermoedelijk adhd… dus dat speelt ook mee…
Het is soms makkelijk gezegd, mannen moeten dat ook kunnen. Met ADHD wordt dat een stuk ingewikkelder. Wat niet betekend dat hij dan automatisch niets hoeft te doen Jaren heb ik wel alles op mij genomen, omdat het hem niet lukte. Icm met 2 kinderen met behoorlijke problematiek destijds werd het mij echt te veel. En toen hebben we de taken duidelijk verdeeld. Het leeuwendeel komt echt nog op mij neer, maar gelukkig niet alles meer. Moet eerlijk zeggen dat met zoiets als thermokleding ik wel zorg dat het in huis is. Ik meld het dan aan beiden, want zoon is ook bijna 11 (met ADHD)en dan zorgt man dus dat hij controleert dat alles mee gaat en aan is.
Hier eenzelfde situatie.. hij kan er weinig aan doen, maar soms is het wel frustrerend. Als hij eens toevallig thuis is en ik ben aan het werk dan maak ik een lijstje van taken die hij zou kunnen doen. Dan nog kan hij 1 ding van het lijstje doen en daarnaast allerlei andere dingen die onbelangrijk zijn (in mijn ogen dan). Maar oké, dit is hoe hij is. Ik kan hoog of laag springen, het zal niet veranderen. Hij is al wel erg gegroeid daarin hoor, ziet nu ook steeds meer dingen uit zichzelf. Maar alles qua afspraken omtrent de kinderen regel ik zelf en dat wil ik eerlijk gezegd ook zo houden. Nu wil zoon op voetbal, vind ik prima, maar naast alle andere dingen die ik al doe, mag man dit nu op zich nemen
Hoezo? Niet kort door de bocht. Ik vind het shockerend dat er mensen zijn die daar voor kiezen, ik verbaas me er elke keer weer over. Ik zeg daarmee toch niks over 1 2 3 4 dagen opvang of wat dan ook.