Ik houd vrouwen niet uit de buurt van mijn man. Ik verwacht dat mijn man geen enkele vrouw een ingang geeft en geen behoefte heeft aan andere vrouwen vriendschappen behalve ik. Mocht dat wel zo zijn dan zal ik daar zeker een punt van maken. Ik ben totaal niet vrouwonvriendelijk integendeel , vriendchappelijke vriendinnen zijn bedoeld voor MIJ en niet voor mijn man. Hij heeft genoeg mannelijke vrienden om vriendschappelijke dingen mee te doen. Mocht hij echt de mening van een vrouw willen hebben om privé zaken mee te bespreken dan gaat hij naar zn ma of zn zussen. Hele natuurlijke en gezonde instelling.
Maar toen ik dus met mijn (nu ex) vriend een relatie kreeg, had ik dus moeten zeggen luister, je kent die dames al jaren, hebt dus een solide vriendschap met ze, maar nu ik er ben verbreek je die vriendschap?
Ik zou eerlijk gezegd ook afknappen als ik een man zou hebben die alles prima zou vinden en ik met mannelijke vrienden uit zou gaan en daar zou blijven slapen en hij het allemaal prima zou vinden en zou zeggen “ veel plezier schat” Waar is je mannelijkheid en waar is je trots naar mij toe zou ik denken?? Heb behoefte aan een man die mij alleen voor zichzelf wil en jaloers wordt bij die gedachte. Daarom zal ik ook niet zo snel verliefd worden op Hollandse mannen waarbij die “pit en vurigheid” mist. Hoor het weleens van andere dames hoor die op vakantie gaan met een vriend en dan denk ik jeetje niks voor mij dit. Maakt hij zich dan geen enkele zorgen? Gaat hij er zomaar vanuit dat hij mij niet kwijt zou raken aan een andere man?
Ik zeg niet dat jij dat moet zeggen. Ik zou zelf verwachten dat hij ermee kapt, je hebt mij en hij zou zelf aan moeten voelen dat hij mij daar een onprettig gevoel bij geeft. Ziet hij het niet dan zou ik het aangeven. Merk ik dat hij daar moeite mee heeft dan weet ik al “deze man is niks voor mij blijf lekker bij je vriendinnetjes”
Exact. Een man die weet wie hij is, en trots is op een vrouw die ook haar eigen ding doet. Dat is pas sexy.
Er mee kapt, een vriendschap van jaren? Oei. Wat zegt dat over een man, dat ie mensen (want dat zijn het) zo maar aan de kant schuift?
Mijn man is ook zeker trots dat ik mijn eigen dingen heb maar dat hoeft niet met mannen te zijn. En ik ook op hem, jij heeft genoeg bezigheden voor zichzelf. Alsof je alleen je eigen dingen kunt doen met andere mannen ?? Sexy ben ik voor mijn man en hij voor mij. Daar hoeft het andere geslacht niet bij aanwezig te zijn. Iedereen is anders en iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt.
Je doet je eigen dingen met vrienden. Mannen en vrouwen. Met wie het klikt. Nou goed, we worden het niet eens. Ik krijg het helemaal benauwd van hoe jij een relatie ziet. Maar als jij daar happy mee bent, fijn! @LolaBloem , ik ben “in die situatie” geweest want mijn ex bleek er een ander op na te houden. Die heeft ie ontmoet toen ie met een vriend een biertje in de kroeg ging doen. De ex van mijn vriendin scharrelde met een collega. In beide gevallen waren geen vrouwelijke vrienden betrokken. Het is een schijn-veiligheid creëren, het niet mogen hebben van vrouwelijke vrienden.
Wauw dit vind ik wel heftig hoor, je kunt toch niet van iemand verwachten dat hij zomaar jarenlange vriendschappen opzegt omdat ie een nieuw vriendinnetje heeft? Die nieuwe relatie kan zo weer uitgaan en dan heeft hij zijn vrienden weggedaan. Leuk voor die vrienden/vriendinnen ook. Nee, dat zou ik nooit verwachten en als iemand dat van mij zou verwachten kon ie sowieso wieberen.
Hier totaal niet jaloers... Mijn man is pas (denk nu bijna halfjaar) van werk veranderd, naar een team met enkel vrouwen... Hij is nu 3x iets gaan doen in vrije tijd (zonder partners) en 2x ben ik meegegaan, was het met partners. Ik heb zelf ook wel mannelijke vrienden. Ik ben heel los in omgang en ben heel blij dat mijn man niet jaloers is. Mijn man is een rustiger type dan ik, en kan daarom goed aarden tussen vrouwen . Één keer was ik jaloers, hij reageerde heel enthousiast toen hij een vrouw terug zag na langere tijd en hij had nog nooit over haar verteld... Ik vertrouw mijn man ook meer dan dat ik mezelf vertrouw...
Het feit dat je vrouwen in de eerste plaats ziet als vrouw, niet als een persoon die eigen meningen en gedragingen heeft waarmee en man plezier kan maken, is een hoogst vrouwonvriendelijke insteek. Het gaat er niet om dat je man in bepaalde situaties de mening van een vroúw zou nodig hebben, maar van een persoon die iets kan bijdragen qua mening. Het zou niet mogen uitmaken voor iemand of dat dan een man of een vrouw is, het gaat om het karakter van die persoon. Het feit dat het bij jou éérst om het geslacht draait, en dan pas om de inhoud, is echt de definitie van seksisme. Écht. Zelfs als jij vindt van niet.
Maar waar zegt iemand dat een partner «alles» goed moet vinden om niet jaloers te zijn? Het gaat erom dat het niet per definitie níet goed is, maar afhankelijk van persoon en situatie.
Oei, ik heb een getrouwde mannelijke vriend,maar als ik het goed begrijp is het dus een kwestie van tijd voor we met elkaar het bed induiken? Had ik nooit gedacht! Maarre, wat Zoe123 zegt, het is pure schijnveiligheid. Mijn ex had geen vrouwelijke vrienden en we waren wel een tikje jaloers beiden. Hij werd verliefd op een collega. Mijn man is niet jaloers, ik ook al eeuwen niet meer en hij heeft twee goede vriendinnen. Hij is tot dusver nog niet vreemd gegaan. Wat is het nut van jaloers zijn dan? Niet dat we alles maar toestaan hoor, een paar dagen weg met iemand van andere geslacht zou zeker niet zomaar gaan. Maar over het algemeen zijn we heel makkelijk. Als iemand wil doet hij of zij het toch wel. Ik ga me voor dat gebeurt echt niet druk maken.
Nee hoor hoeft zeker niet, ik zou zelf al inzien dat zo’n man niet bij mij zou passen en er niet voor kiezen.
Ik denk niet dat ze dat bedoeld maar de kans is wel aanwezig aangezien je gevoelens voor iemand kunt ontwikkelen. En een man zonder vriendinnen kan net zo goed vreemdgaan idd.
Absoluut niet, je bent me nu echt woorden in de mond aan het leggen. Maar goed als jij dat zo wil zien prima. Ik ben happy met de manier waarop mijn relatie loopt en ben niemand verantwoording schuldig. Snap echt niet dat je als vrouw zijnde enkel meningen en gedragingen kunt hebben die enkel tellen als een man ze zou zien, dat is pas het toppunt van sexisme. Een man heb ik enkel nodig voor een liefdesrelatie, een vaderfiguur en mijn leven mee te delen als soulmate en meerdere mannen heb ik ook echt niet nodig, tenzij het mijn familie is waar ik een band mee heb maar zonder dat heb ik echt geen mannen nodig die mij omhoog zou moeten tillen door mijn mening en gedragingen met ze te delen. Genoeg vrouwen op de wereld waarmee ik het leuk en gezellig kan hebben en voor me klaar zouden staan.
Waar lees je dat ik een probleem heb? Ik zou gewoon niet kiezen voor het type man dat alles maar ok vindt en vrouwelijke vriendinnen nodig heeft. Daar ben ik namelijk voor om alles mee te delen. Ik ben kieskeurig en moet alles in een man kunnen vinden die aan mijn lijstje voldoet wil ik voor hem kiezen en andersom verwacht ik dat ook van hem. En dan nog zeg ik niet dat een relatie niet stuk kan lopen dat kan alsnog gebeuren.