Haha waar zou je het in vredesnaam vinden dat er ineens uit het niets allemaal vrouwen voor je man gaan liggen Twerken? Dan moet je toch op zn minst met wat dikke flappen zo’n danceclub binnen lopen
Ik vind dat je een heel realistisch (en kloppend in mijn ogen) beeld hebt en daardoor jammer voor je dat je aangeeft tóch jaloerse gevoelens hebt. Het zijn toch negatieve gevoelens waarvan ik me kan voorstellen dat je ze liever niet hebt (onzekerheid)
Ik denk dat dit idd ook is hoe ik erin sta. Oude vriendschappen, of idd zo'n stel dat uit elkaar gaat ofzo. Of een vrouw in een relatie. Prima. Zou er idd ineens ergens een nieuwe vrouw vandaan getoverd worden, hetzij werk, hetzij sportschool, of een ex waar ie heel lang geen contact meer mee heeft gehad duikt ineens op en dat word weer intensiever. Dat zou ik wel lastig vinden. Ik zou het niet verbieden, ik zou er wel het gesprek over aangaan Mijn ex een ik zijn een tijdje uit elkaar geweest voor we elkaar weer terugvonden (zijn nu niet meer samen). In die tijd heeft hij wat gerommeld met een oud klasgenoot/vriendin. Toen we nog samen waren daarvoor had zij al nooit een goed woord voor me over, als ze het over mij had naar mijn ex toe was ik 'pony meisje'. En t was nooit positief. Ik heb toen al eens aangegeven dat ik dat niet echt leuk vond, maar heb hem nooit verboden met haar om te gaan. Ze deden ook weleens een terrasje, meestal met nog iemand erbij. Ja dat is dan zo. Vond ik dat leuk? Nee. Want ik heb altijd een onderbuik gevoel gehad dat er een soort vonk was tussen hun, waardoor zij het nodig vond om zo over mij te praten. Ik ben nooit bang geweest dat ie daar wat mee zou doen toen we nog samen waren. Afijn. Toen we voor de 2e keer een relatie hadden spraken ze elkaar eigenlijk niet of nauwelijks meer omdat zij hem niet zo netjes had behandeld na/tijdens dat gerommel. Maar als hij jarig was en een feestje gaf dan werd zij wel uitgenodigd. En daar kon ik me wel kwaad om maken. Want ik zag daar gewoon het nut niet van in. Niet eens zo zeer jaloers, maar wel een: Ja hallo, waar is dit voor nodig? En daar had hij dan zelf ook geen heel goede reden voor.. Maar ik heb nooit getwijfeld aan of hij wel trouw was aan me.
Wat mij betreft is de vraag of mijn man zich kan beheersen als er een naakte vrouw voor hem staat niet echt relevant. Ten eerste kan ik me niet voorstellen dat hij het echt aantrekkelijk vindt als een vrouw zich zo op aan het dringen is. Ten tweede ga ik er vanuit dat hij dat niet laat gebeuren. Dan heeft hij het al veel te ver laten komen. En dan gaat hij dus over onze grenzen heen en dat weet hij heel goed.
Ik ben niet jaloers, maar wel realistisch en weet dat er gekke dingen kunnen gebeuren. Ik zou bijvoorbeeld nooit aan temptation island meedoen. Ik vind dat vragen om problemen hoor. Man en ik spreken dan ook eerlijk uit tegen elkaar dat wij dat niet zouden kunnen. Je moet problemen niet opzoeken.
Maar was dat niet het topic waarbij de vriendin ook mee op vakantie ging en jij uiteindelijk met de kinderen binnen zat? Want dat is natuurlijk wel een stapje verder dan een 'normale' vriendschap.
Inderdaad. Nu worden diegenen die aangeven niet jaloers te zijn plots weggezet als naïef. Terwijl er dus wel degelijk situaties zijn die ik niet tolereer van mijn man. Wat jij hierboven beschrijft, of plots heel veel optrekken met een 'nieuwe' vrouw die ik helemaal niet ken, dat gaat hier zeker niet zomaar passeren. Dat is gewoon gezond verstand in een relatie. Maar a priori vriendschappen met het andere geslacht afwijzen, dat vind ik gewoon erg beklemmend en paniekerig.
Ja ooit 1 keer. Wat een verschrikkelijk programma en mijn man houdt niet van 'neppe' vrouwen zoals hij dat zegt (veel make up en plastic), dus weet niet of hem dat zoveel doet. Aan de andere kant, je hoeft de kat ook niet op het spel te binden. Zelf zou ik in elk geval heel hard wegrennen bij die opgepompte bodybuilders
Oh nu herinner ik het me weer. Dat vond ik ook echt te ver gaan. Maar vooral omdat haar partner haar buitensloot met die vriendin en haar wel als handige oppas zagen. Dan vind ik niet dat je gewoon jaloers bent maar gewoon terecht boos als je daar een probleem mee hebt.
Ik ben niet jaloers aangelegd en vertrouw mijn vriend ook (weer) voor de volle 100%. Alleen tijdens de eerste 5-6 maanden dat we samen gingen heeft hij een slippertje gemaakt maar dat heeft hij na een paar maanden ook bekend en was er heel open over. Heeft me heel veel pijn gedaan en heeft me ook heel lang gekost om het te kunnen vergeven en vergeten maar nu zijn we bijna 5 jaar samen en gaat het weer super. Ik ken hem nu ook veel beter. Hij heeft 2 beste vriendinnen die hij graag ziet maar daar zou nooit iets mee gebeuren. Ik heb zelf ook een beste vriend maar ik moet er niet aan denken daar iets mee te doen. Als we op stap gaan haak ik zelf vaak af rond 02:00 maar mijn vriend kan dan rustig tot 07:00 bij iemand afteren. Waar en met wie dat dan is vind ik niet zo belangrijk, zo lang hij uiteindelijk maar bij mij in bed ligt en een leuke nacht heeft gehad Vind het fijn dat wij elkaar ook niet controleren. We laten alleen even weten waar we zijn voor de handigheid.
Ja dat topic inderdaad. Waarom is dat een stapje verder? Ik zie hier soms zelfs vrouwen zeggen dat hun man samen met een vriendin naar een vakantiehuisje gaat omdat ze zelf niet meekunnen. Dat zou mij dan weer te ver gaan.
Als dat een reactie is op mijn post dan heb je het niet goed gelezen of begrepen. Ik zeg niet dat vrouwen die niet jaloers zijn naief zijn. Alleen degene die denken dat hun man een naakte vrouw kan negeren en het hem niks zal doen. Bij de meeste mannen gebeurd er dan echt wel wat in hun hersens hoor .
En anders wel iets verder naar beneden Maar dan moet het wel een vrouw zijn die er fysiek enigszins aantrekkelijk uitziet.
Heb eindelijk eens de tijd genomen om alles terug te lezen. Wat een gedoe allemaal.... Ik zou heel eenzaam zijn als het aan sommigen zou liggen en mijn man is echt geen echte man ofzo. En ik ben al zeker geen vrouw meer na het lezen van dit. Ik heb namelijk bijna alleen maar mannen als vrienden. En dat zou mijn man niet goed mogen vinden? Ik ben toch nog steeds ik? Dat gaat hij toch niet bepalen, net zoals ik niet bepaal met wie hij omgaat. Je kan een relatie hebben, maar je bent toch gewoon een eigen individu? Ik heb een tweeling, jongen en meisje. Die zijn dus gewend met kinderen van 2 geslachten te spelen. Moet ik dat nu ook maar verbieden? Sorry maar ik vind dit echt allemaal te gek voor woorden. Tuurlijk zijn er grenzen en houd je rekening met elkaars gevoelens, maar gaan we dat nu van geslacht laten afhangen? Een relatie is gezond of ongezond. Heeft niets maar dan ook niets met geslacht te maken. En vanavond ga ik lekker met 8 mannen op stap en blijven de kinderen bij mijn man. Wat een sukkel.....Pfff.
Buiten hetgeen wat ik al schreef over die naakte vrouw denk ik dat mannen hier erg onderschat worden. Mannen zijn echt geen willoze poppetjes die door een aantrekkelijke naakte vrouw meteen zo van hun apropos raken dat ze daar perse het een en ander mee zouden moeten doen. Mannen zijn net zo goed als vrouwen in staat om keuzes te maken. Ik vind het eigenlijk heel seksistisch tov de man.
Inmiddels is die vriendschap wel weer redelijk terug naar normaal en voel ik me minder buitengesloten. Dus het verhaal heeft voor nu een goede afloop . Ik denk gewoon echt dat ze elkaar heel lang kennen en over veel dingen hetzelfde denken dat het daarom zo goed klikt. Zij is mijn absolute tegenpool dus kan me ergens ook wel voorstellen dat hij bij haar gezelschap/gesprekken vind die hij bij mij niet vind. Ik denk niet dat ze met elkaar het bed in zouden duiken (dan was dat allang gebeurd). Hoe ik het hier lees zouden veel vrouwen daar geen probleem mee hebben?
Nee een gewone vriendschap is prima in mijn ogen en ben ook echt blij voor je dat je man het zo goed heeft opgepakt toen. Je moet beide een goed evenwicht zien te vinden in vriendschappen en je gezinsleven. Maar het was net zo goed problematisch als die vriendin een vriend met kinderen was. En de mannen de hele dag op een steen aan het meer zouden gaan zitten vissen en jou met de kinders bij de tent achter zouden laten. Kan dan best dat jij vissen super stom vindt, maar dan nog hebben de heren ook wel rekening met jou te houden. Dus in die zin gaat het er niet zo om dat zij een vrouw is maar meer het resultaat van die vriendschap.
Totaal niet jaloers. Sommige mensen snappen dat niet. Nee echt niet. Ik vertrouw hem blind. Man was in het begin wel heel erg jaloers, extreem pff. Gelukkig na tijdje ging dat weg want was echt anders gestopt met de relatie. Vertrouwen is de basis en is deze er niet is er voor mijn geen relatie. En ja man heeft vrienden en ook vriendinnen en vind dat prima. Hij ziet ze verder eigenlijk alleen gezamenlijk bij feesten of pokeravond. Hij heeft ook Facebook met heel wat vrienden en volgens mijn zelfs wat exen maar maak me daar niet druk om. Ook tip ik hem op terras als er mooi vlees voorbij komt . Zo van, schat kijk maar is goed daar loopt een plaatje.