hoe jas aandoen met mitella

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    tis een heel onbenullig iets.
    maar ik word binnenkort aan mijn linkerarm geopereerd. en ben ook nog eens links, dus zal sowieso onhandig zijn met veel dingen.
    maar ik zat net na te denken, mijn kids moeten wel naar school gebracht en gehaald worden. fietsen zal dan niet gaan, maar lopend is redelijk te doen.
    maar hoe krijg ik mijn winterjas aan met mitella?
    mijn arm past er niet onder, dus word nog uitvogelen hoe ik hem aan en dicht krijg. maar mijn arm moet de eerste week in een mitella.
    die zal dus over de jas moeten.
    dat krijg ik toch in mijn eentje niet voor mekaar?

iemand een gouden tip?
    mitella en winterjas?:)

2. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.908
    2.067
    113
    De mitella niet uit elkaar halen, maar met knoop en al uit doen. Dan voorzichtig je arm door de mouw, en dan de mitella weer aandoen over je mouw. Dan de rest van je jas aandoen.
    Zal best een heel gedoe zijn. Hopelijk lukt het toch zondar al te veel pijn.
    Succes en beterschap.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Een jas van je man aandoen ?

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Een lekkere warme poncho aanschaffen?

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou zorgen dat je van iemand even een grotere jas kan lenen of inderdaad een poncho aandoen maar hopelijk is dat niet te koud. Iedere keer je arm door de mouw doen lijkt me geen succes. Moet je ook in het gips?

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet je mitella over je jas doen. dan moet je hem elke keer uit de mitella halen en je arm door de mouw van de jas doen. lijkt me best pijnlijk.
    gewoon je arm in de mitella houden en deze ONDER je jas dragen. dus je geopereerde arm niet in je mouw van je jas stoppen. die hangt dus gewoon los of die vouw/trek je even naar binnen. je jas over je linkerschouder hangen en je rechterarm gewoon in de mouw doen. boel vastknopen en klaar. zo doen we het tenminste bij de mensen die ik verzorg in de thuiszorg.

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hmm, zal es opzoek gaan of ik nog een ouwe (wijdere) jas op zolder heb liggen.
    maar als ik dan mijn arm in de mitella laat, wat de eerste dagen ook wel moet, dan krijg ik toch de rits niet dicht met 1 hand?
    als ik de kids moet heenbrengen is het geen probleem, dan moeten ze maar even helpen. maar als ik ze halen moet, ben ik alleen.
    mijn arm hoeft overigens niet in het gips.

ach het zal zichzelf ook wel weer oplosen, hoef de mitella maar een paar dagen tot een week te dragen. maar ik pieker toch over sommige dingen.

douchen alleen gaat niet. dus word even op de ouderwetse manier bij de wasbak. en haren wassen onder de kraan. heb nog een flesje dove met een pompje. die giet ik wel even ergens anders in, en doe daar dan shampoo in. zou anders ook niet weten hoe ik met 1 hand shampoo uit een fles krijg.
    probeer nu alvast dingen uit met 1 hand, je loopt best tegen veel dingen aan. word de eerste dagen ook maar even een gezellige joggingbroek aan denk ik.
    en naar de kapper voor een flink kort bossie, want ook stylen zal niet gaan.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het zal inderdaad even behelpen zijn maar een week is heel erg te overzien. Men zal het je echt niet kwalijk nemen hoor dat een joggingbroek draagt ;)

Ik heb een jaar lang mijn arm in het gips gehad, het was niet altijd makkelijk maar het kan wel. Je wordt inventief. Heb je geen lieve buurvrouw die af en toe even je rits dicht kan doen? Anders je jas maar open laten en met je ene arm 'dicht houden' als je wandelt.

9. Is het een optie om je jas dan met rits half open over je hoofd te halen. Dan kan je ws wel met 1 hand hem verder dicht trekken? En ook weer uit doen over je hoofd? Of een jas met knopen?

Veel succes en sterkte alvast!

10. p1982

p1982 Niet meer actief

Hoe oud zijn de kids misschien dat die begin kunnen maken

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat even te zoeken en je jongste zoon is 8, dus die kunnen prima helpen. Als het mag en lukt zou ik eerste je jas aandoen en dan de mitella eroverheen.

Edit: met halen wordt het lastig, ik zou het aan de buurvrouw vragen of aan een voorbijganger ;)

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nou het komt allemaal goed hoor.
    mijn buuf probeert vrij te nemen van haar werk, ze zei, julie doen zo enorm veel voor mij. dan ga ik als dankjewel dit voor jou doen.
    nu hopen dat haar baas het er mee eens is.
    dus als het doorgaat, kan zij ook de kids van school halen, of mij helpen met mijn jas.

bh aantrekken bijvoorbeeld zal niet gaan, daar vraag ik de buurvrouw ook niet voor haha. maar een paar dagen zonder dan maar. al is dat met mijn formaat niet echt handig, maar goed, het is maar even zo.

net naar de kapper geweest, superkort bossie. kapster heeft zelfs mijn haren gestyled met 1 hand, om te kijken of dat wil.

zie ook wel uit naar de operatie, hopelijk daarna klachtenvrij... in ieder geval van die dove vingers af. en na verloop van tijd ook weer een doekje uit kunnen wringen.
    dan hebben we die romplsomp er maar weer voor over.

oude jas heb ik ook op zolder gevonden. niet moeders mooiste. maar mijn arm pas er wel onder. en een makelijke grove rits erin.

operatie kom maar op.

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    jeetje een jaar in het gips? wat had je dan?
    ik geloof het best dat je inventief word, ik kon op een gegeven moment ook een flesje voor de kleine klaarmaken in de magnetron terwijl ik hem op de arm had. dat vond ik al heel wat.

nee ik mag niet klagen hoor, na een week mag verband er bij mij af. en mag ik ook weer douchen. kan dan alleen hand nog niet gebruiken. maar geen verband meer, alleen pleister.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Slapen met bh? ;) Of je man laten doen (als die er überhaupt is). Of je zoons laten helpen, Eva kan prima een bh vastmaken :)

15. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    slapen met bh vind ik echt niet lekker liggen.
    ik had er ook al aan gedacht, met mijn man op te staan, dat die mij helpt, maar aangezien hij om kwart over 5 de deur al uit gaat......... dan maar even geen bh.
    zoons helpen, kan misschien. tenmisnte die van 8. mijn zoon van 11 hoef ik daar echt niet bij, vind ik tenminste. een beginnende puberzoon..... die mama haar bh dicht moet doen. nee dat vind ik maar niks.

heb ook wel van die bh hemdjes, dat is misschien nog wel een goed idee. die kunnen snachts ook gewoon aan.
    hoppa, weer een probleem mnder.

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Misschien kan je vragen of ze een stuk schuimrubband voor je kunnen afknippen ipv een mitella?

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ja dat lijkt mij ook wel handiger inderdaad, en comfortabeler. maar is dat niet raar om te vragen? gewoon zoń stoffen mitella is standaard denk ik.
    vragen kan altijd natuurlijk.

18. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik heb inderdaad zelf heel lang met de klinigrip sling gelopen, is veel makkelijker dan een driekant doek. Maar ik heb het vermoeden dat je geopereerd gaat worden aan carpaal tunnelsyndroom? Dan is zo'n sling misschien niet ideaal omdat de wond bij en boven je pols zit.

Maar als je inderdaad geopereerd wordt aan carpaal tunnelsyndroom, dan is een week mitella misschien echt helemaal niet nodig. Je kan er heel erg snel van herstellen hoor. Komt goed.

19. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Novaa, ja ik word idd geopereerd aan carpaal tunnel syndroom. Een operatie die niet super veel voorsteld. Maar tis zo onhandig na de tijd.
    Er is mij verteld dat ik een week lang met mitella moet lopen, dus daar hou ik me dan ook wel aan. Al zal ik mijn arm er waarschijnlijk wel uithalen als ik op de bank zit of aan de keukentafel, dan kan ik mijn arm op tafel of op schoot leggen.

Maar.... ik ben net bij een vriendin langsgeweest. Die onlangs aan haar schouder is geopereerd. Die haar haar mitella nog liggen, die zij gekregen had. Een soort blauwe rechthoekige doek waar je arm in ligt, en met een schuimrubber band langs je nek en over de schouder. Die mag ik lenen.
    Dus wat dat betreft ben ik gered.

Deel Deze Pagina