open boek examen

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vraag binnenkort mijn examen aan voor medische terminologie. Maar dit is dus een open boek examen....

Wat houdt dat eigenlijk precies in ? ( ja blond ik weet het :D )
    Iemand ervaring mee?
    Hoe werkt zo iets?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Dan mag je gewoon je boeken erbij houden, voordeel is dat je niets uit je hoofd hoeft te leren, nadeel is dat het examen vaak wat pittiger kan zijn (meer begrip dan parate kennis).
    Je moet van de dingen die je op kunt zoeken natuurlijk wel weten waar ze staan, dus niet vergeten toch goed te studeren ;).

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik schreef altijd hele samenvattingen in mijn boek! En zette erbij waar ik wat kon vinden. Dan zijn die tentamens best te doen.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Weet je wat ik dacht? Het zijn natuurlijk allemaal medische termen. Dus dacht ik dat je deze waarschijnlijk uit je hoofd moest leren. Maar ondertussen probeer ik de stof ook te leren.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Belangrijkste van een open boek examen is dat je ten eerste weet waar je alles kunt vinden en ten tweede gaat het vooral om begrip van de stof. De kans is aanwezig dat je vragen zult krijgen over daadwerkelijke situaties waar je verschillende informatie bij moet zoeken en praktisch toepassen.

Veel rechtentoetsen waren bij mij open boek, je moet dan weten waar je voor welke wet je ongeveer moet zoeken, maar vooral hoe je deze moet interpreteren en toepassen.

Succes met je examen !!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja het gaat bij open boek examens of je de stof op situaties kunt toepassen.

Mijn ervaring met die examens ( inderdaad recht of management) is dat je een case ( of 2) krijgt die je moet maken met behulp van je boek.

7. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Zoals al eerder geschreven, moet je goed weten waar wat staat, anders ben je teveel tijd kwijt met zoeken.
    En er wordt meer dan bij een gewoon tentamen van je verwacht, tenslotte heb je de boeken bij je.

Bij mijn studie mochten er alleen aantekeningen in staan die niet te gedetailleerd waren. Dus alleen aantekeningen die je tijdens de les of voor de duidelijkheid had gemaakt. Docenten hebben van tevoren boeken doorgekeken of hier hele verhalen en oplossingen in stonden.

Deel Deze Pagina