Wie heeft een idee....

Discussie in 'De lounge' gestart door littleladybug, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Mijn vader heeft afgelopen jaar te horen gekregen dat hij ernstig ziek is. Hij voelt zich op zich verder wel goed maar heeft regelmatig pijn bij het lopen. Daarnaast volgt hij een nauwgezet dieet.

    Nu zouden we eigenlijk met mijn ouders een dag weg willen gaan, maar omdat mijn vader dus niet lange einden kan lopen en een nauwgezet dieet volgt (waardoor uit eten gaan onmogelijk is) is het nogal moeilijk om wat leuks te vinden.

    Nogmaals; hij is nog maar begin 50 en voelt zich verder ook zo! (dus rolstoel is voor hem echt geen optie)

    Jullie voelen hem al aankomen: Wie heeft een leuk idee wat we zouden kunnen gaan doen? Hoop echt dat jullie wat weten!!

    Susy
     
  2. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Lastig..
    iets van een rondvaart ofzo?
    of is dat te oubollig :)
     
  4. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    kan hij wel fietsen? anders kun je leuke dingen huren. trabantjes, ouderwetse snorfietsjes, driewielerautootjes, tandemfietsen enz... en dan hebben ze meestal leuke tochten uitgezet. Hier in brabant hebben ze veel van dat soort bedrijfjes zitten. onderweg diverse stops om wat te drinken en/of spelletjes te doen. eten kun je zel meenemen en onderweg lekker picknicken. in de dommel kun je ook kanovaren, maar weet niet of hij dat kan natuurlijk.
     
  5. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    @Mmeke: Bedankt voor het meedenken. Hij is niet zo gek op boottochten of sightseeiings. Alhoewel een ballonvaart hem wel heel leuk lijkt (maar de landing kan hij niet aan)
    Ik hoop echt dat er meer ideeen zijn. Als het iets verder rijden is, maakt niet uit. Ik vind het zelf ook erg lastig.

    Helemaal gezien het feit dat hij niet lang meer te leven heeft (met geluk nog paar jaartjes) zou het me zo leuk lijken om nog een paar keer met hem wat leuks te kunnen doen!

    Een aantal dingen die hij leuk vindt is:
    orgelmuziek
    vissen
    techniek
     
  6. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Dat klinkt ook erg gezellig! We zijn in het verleden ook wel eens wezen kano-varen, maar hij kan op moment eigenlijk geen krachtinspanningen doen. Misschien kun je me een link plaatsen zodat ik eens kan kijken bij de betreffende site. Wellicht kan het een beetje worden aangepast.
     
  7. liane

    liane Fanatiek lid

    12 nov 2008
    3.348
    0
    0
    Volgens mij is er in utrecht een orgelmuseum, ik ging daat vroeger met me oma heen, dat is niet heel groot maar wel erg leuk
    En misschien een familiefiets huren? Dan kunnen andere mensen trappen, en dan lekker door het bos fietsen, of met een huifkar?
     
  8. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Dat orgelmuseum; dat zal hij zeker leuk vinden. Ik ga eens ff googlen.
     
  9. mammavanthom

    mammavanthom Bekend lid

    Ja een huifkar met picknik, dat is leuk idd. Of misschien zo'n solex tour, dan ga je met een groepje (prive groepje) met een solex er op uit. Je krijgt dan zo'n lange leren jas aan en zo'n maffe leren helm (als je dat wilt, anders niet) en het kost niet veel lichamelijke inspanning. Euhmmm, met een bootje het wad op om te vissen.... eeeh... even denken.... nee weet even niks meer, als me nog wat te binnen schiet kom ik weer posten.
    Heel veel sterkte in elk geval de komende periode. Het is niet niks dat jouw vader zo ziek is. Ik hoop dat jullie nog vele mooie herinneringen maken de komende tijd!
     
  10. Diepzeevissen, orgelconcert, technisch/techniek museum amsterdam/delft, enz.
     
  11. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
  12. Fairy Tale

    Fairy Tale Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Een oldtimer of een cabriolet huren en lekker een dagje door Nederland touren? Dan kun je zelf een picknick mand meenemen en kan hij ook gewoon lekker mee-eten.
     
  13. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Dagje Dolfinarium, maarja dat is dan weer in een rolstoel.. lastig is dat!

    Ik ga er eens over nadenken.. als ik wat weet dan hoor je het!
     
  14. Tanya

    Tanya Bekend lid

    27 jul 2010
    668
    0
    0
    Of het Industrion in Kerkrade. Dat is ook leuk voor de kids.
     
  15. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Heb al een aantal dingen gezien die me echt leuk lijken. Mochten jullie nou in de komende tijd nog iets te binnen schieten, laat het dan alsnog horen!
    Tot zover iig bedankt!!!

    liefs Susy
     
  16. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    wat een leuk idee!
    misschien een dagje naar zee. zandvoort ofzo. loop je niet alleen maar op het strand wat waarschijnlijk wat zwaar is, maar kun je ook meerdere dingen bezichtigen.
     
  17. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Dat ik ook een leuk idee; alleen denk ik dat aan het strand te zwaar wandelen is, maar idd Zandvoort is wel een leuke plaats;)

    Ik heb gisteren met mijn moeder gesproken over het orgelmuseum in Elburg en dat leek haar ook een leuk idee! Volgens mij is Elburg ook een leuke plaats toch?
     
  18. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    ow wat leuk dat zij dat ook leuk vind....
    ik ken dat plaatsje niet. maar orgelmuseum klinkt ook erg leuk voor hem.

    en een alternatief voor zandvoort trouwens: neeltje jans. is ook erg leuk voor de kleine kinderen ;)
     
  19. Beep

    Beep Bekend lid

    26 sep 2007
    505
    1
    18
    Vindt hij het theater leuk? Of bijv. een musical, of cabaretvoorstelling?
     
  20. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Doen!
    Doe zoveel mogelijk leuke dingen met je vader nu het nog kan. Benut deze tijd....

    Houdt je vader behalve van orgelmuziek ook nog van andere soorten muziek?
    Ms. is een concert (bv. Andre Rieu) leuk om naartoe te gaan.

    Of gezellig met z'n allen een huisje huren?

    Naar favoriete plekjes gaan waar jullie vroeger kwamen?

    Techniek Museum Delft TU Delft - Science Centre Delft
    Kan je er gelijk een dagje Delft aan vastplakken, leuk!

    Dit zijn zomaar een aantal dingen die mij te binnen schieten.

    Ik hoop desondanks dat je nog lang van je vader mag genieten.

    (en mocht me nog wat te binnen schieten laat ik het weten:))
     

Deel Deze Pagina