Hoi dames, Is hier iemand met ervaring met verhoogd galzure zouten? bij mij is het aan het stijgen en per vandaag ben ik aan de medicatie gezet, ik heb ursochol gekregen 3 maal daags 300 mg. Ik heb de jeuk nog niet extreem en afwisselend, viel me pas vannacht weer eens op en kreeg dus vandaag uitslag van een tweede meting die rede was tot medicatie. Ik had al galstenen voor de zwangerschap. Ik ben benieuwd of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten of zaten en wat hun ervaringen met dit medicijn en de zwangerschapsverloop zijn.
Hey, ik heb zelf geen ervaring, maar je kan wel wat terugvinden als je zoekt op cholestase. Er is, zowel hier als op internet, heel wat info over terug te vinden...
ik heb op cholestase inderdaad ook even gezocht, vond een paar oude topics die gesloten zijn.Of ze gaan over iemand die het denkt te hebben of over de laatste dagen van een zwangerschap waarbij het ontdekt is. Ik zou graag met mensen in contact komen die op dit moment hetzelfde meemaken, vandaar mijn topic.
Ja ik!!! Het was vreselijk! (sorry) Heb nu weer verhoogde kans het te krijgen.. In mijn zwangerschap van Lila heb ik de laatste 3 weken maar 2 nachtjes geslapen, de jeuk was niet meer te harden. Ik hoop dat je met Ursochol de boel een beetje kunt onderdrukken, bij mij was het ook het enige middel dat enigszins hielp. Ik moest 3 á 4 hele ochtenden per week naar het ziekenhuis, bloed prikken, aan de CTG en echo maken. Zwangerschapscholestase is gevaarlijk voor de baby en ook voor jou. Daarom moeten ze je goed in de gaten houden. Gelukkig zijn de regels inmiddels aangescherpt. Als je nog iets wilt weten mag je me altijd PB-en, er is niet veel over bekend helaas.. Ik heb ook een mail van mijn verloskundige over het huidige protocol bij cholestase, als je die wilt hebben/lezen PB ook maar even..