Meid, mega-herkenbaar. Wij zijn al in ronde 17 en eigenlijk moet ik mezelf nog iedere maand toespreken dat ik mijzelf niet zwanger ga zitten denken. Zoals de verloskundigen op het forum ook al zeggen: symptomen van voor je NOD tellen eigenlijk niet mee. Veel vrouwen hebben niet eens symptomen voor hun NOD en de symptomen die je wel kan hebben, horen eveneens bij menstruatie (gespannen borsten, beetje bloedverlies vlak voor je menstruatie, beetje buikpijn, pijn in de rug etc., etc.). En daarbij: nu je zwanger wilt worden, ga je ineens enorm focussen op kwaaltjes die mogelijk op zwangerschap wijzen. Het is alsof je een loupe legt op je lijf en alles uitvergroot gaat bekijken. Ja, dan vallen bepaalde kwaaltjes inderdaad ineens veel meer op, terwijl je er normaal bij je gewone menstruatie niet op lette. De eerste maand dat wij probeerde zwanger te worden was ik er 100% van overtuigd dat het gelukt was, en ik was echt stomverbaasd dat ik gewoon ongesteld werd. En de twee keer dat ik wel zwanger was, waren echt de enige 2 keer dat ik dacht: nu weet ik zeker dat het niet raak is. Ik voel niet veel bijzonders, niets is anders dan anders dus op naar de volgende ronde. Vervolgens was het dus wel raak. Echt, je weet pas dat je zwanger bent, als je die test in handen hebt. Hoe irritant het ook is, het is echt zo. Meid, succes in de vlogende ronde. Wie weet, is dat de jouwe!
Erg herkenbaar allemaal. En wij zitten pas in ronde 1. Ik heb me nu al voor genomen dat het als ik nu ongesteld word we het de volgende keer anders gaan doen. Want ik denk dat ik hartstikke gek zou worden als we er weer zo intensief mee om zouden gaan.Of eigenlijk IK er weer zo intensief mee om zou gaan Ben nu ook ziek van de zenuwen dat we morgen gaan testen . Liefs 8) Sunny 8)
O ja, ik had ook nog iets wat 'innestelingsbloed' zou kunnen zijn, precies op de goede dag! Waarschijnlijk ben ik zo iemand bij wie het pas raak is als ik niets voel. Dus daar wachten we nu dan maar op.
Hey Indigo, Ik zie dat je er weer bent. Hoe is het met je meisje? Ff on-topic. Het is idd zo dat sinds ik ook bezig ben met zwanger worden, ik ook van alles ga voelen en merken. Ik ga dus nu ook alleen nog maar testen wanneer de niet komt. Liefs Hummel.
@ Hummel: Hee, hallo meis! Ja, kon het toch niet laten om eens even een kijkje te nemen en hier en daar een berichtje achter te laten. Maar ik blijf wel bij mijn voornemen om dat maar heel af en toe te doen, zodat ik mezelf niet opnieuw zo gek ga maken als de vorige keer. Het gaat hier trouwens heel goed. Mijn vriend heeft nu officieel de huur opgezegd van het huis waar we voor onze breuk vorig jaar samenwoonden en trekt bij mij in. En dan rustig op ons gemakje verder kijken naar een leuke koopwoning en ondertussen alles doen wat maar kan helpen zwanger te worden Hoop dat het met jou ook goed gaat?!
erg herkenbaar.. Helaas is er iedere keer weer een beetje een teleurstelling.. min vriend en ik hebben in november besloten dat we er voor willen gaan.. Ben nu eindelijk gestopt met de pil.. Het is nu weer afwachten., deze maand.. bijna weer testen! iedereen heeel veel succes... hopelijk snel weer een paar nieuwe dikkebuiken..
Het is ook herkenbaar bij mij, vooral in de eerste ronde Maar een logische verklaring is ook dat je dan net gestopt bent met de pil dus ook heel andere dingen voelt. Dat was bij mij wel zo. Het is allemaal nieuw (nu nog). Met de pil wist ik precies wanneer ik ongi werd en had ik elke maand rond dezelfde tijd dezelfde klachten. Deze maand ben ik er al minder mee bezig. Ik heb geen haast, als het zo is dan is het zeker heel mooi maar mijn levensgeluk hangt niet alleen daar vanaf. groetjes Nikkie