Twijvel tussen 2 winderwagens help!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roosjee, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjee

Roosjee Lid

18 mrt 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijvel tussen 2 kinderwagens zijn er personen die mij kunnen helpen?

Ik twijvel tussen
    Stokke Xplory Beige
    en tussen
    Quinny Mood Zwart

Enige ervaringen hier?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat voor eisen stel je aan een wagen? Want het zijn nogal 2 verschillende wagens.

Ik heb zelf gekeken naar:
    - Grote reiswieg waar je kindje zeker een half jaar in kan
    - Zitje naar je toe en van je af, een kindje van 7 of 9 maanden van je af in de stad gaat tegen mn gevoel in, teveel prikkels
    - Makkelijk op te klappen, redelijk compact > in je auto passen

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik zou je zeker adviseren om voor de Stokke te gaan! Ik heb zelf bij ons zoontje beide gehad (niet de Mood natuurlijk want die bestond toen nog niet, maar de Buzz).

Ik vond de quinny een ramp..... Het frame kraakte constant, het voorwiel slipte steeds en ik vond het zitje al snel te klein voor mijn zoontje terwijl die helemaal niet groot is...
    Toen de Quinny verkocht en een Stokke gekocht. Daar ben ik heel tevreden over! Het enige minpunt is dat hij vrij groot inklapt en niet zo geschikt is voor in het bos. En natuurlijk is er ook nog het prijsverschil ;)

Ik heb inmiddels de stokke xplory blue melange besteld (met gratis stokke izi sleep erbij, kijk maar naar de actie's bij babydump en babypark deze maand) We hadden de oude inmiddels verkocht. Nog een half jaar wachten voordat ik er weer mee mag rijden :)

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou dan zeker voor stokke gaan!
    Die vond ik ook heel fijn met testen. Maar wij zijn toch voor Joolz gegaan, die paste weer meer bij onze eisen.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Stokke heeft een kleinere reiswieg waarin veel kindjes niet lang kunnen liggen.
    Er zijn de laatste tijd veel topics over kinderwagens geweest, die kun je het beste even doorlezen, staan veel goede tips in!

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Qua uiterlijk: Quinny mood! Die is echt mooi.

De stokke is echt niet mooi.
    Vooral die wandelwagen....Is net een kappersstoel.

7. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Dat is dus een kwestie van smaak.....

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben de quinny buzz, model 2007 en zijn er zeer tevreden over! We hebben m nu bij 2 kindjes al zeer intensief gebruikt en ook ons derde wondertje gaat er gwn nog in. We hebben alleen 1x n nieuw voorwiel gekocht omdat ie in gladde winkels bleef slippen. Nu doet ie dat dus niet meer.
    Onze beide mannetjes hebben er tot 5,5 mnd in gelegen en zij zijn flinke baby's geweest...
    Fijne wagen dus!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon kijken wat beter bij je eisen past. dus qua opklappen, grootte reiswieg enz.
    en natuurlijk het uiterlijk. smaken verschillen maar ik zou never een stokke willen hebben. ik vindt ze persoonlijk foeilelijk. vooral met die wandelwagen inzet erin. dan is het net zo'n wagen waar gehandicapte kinderen in vervoerd worden:) een kappersstoel komt er ook aardig bij in de buurt.
    hier ook een quinny en ben er super tevreden over. je hoort wel eens verhalen van krakende onderstellen en slippende wielen maar dat ligt 9 van de 10x aan de eigenaar. quinny adviseerd om onderstel regelmatig te olien. dan is er niets aan de hand.

10. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Dat zijn twee totaal andere wagens vind ik. Heb de eerste drie maanden een quinny buzz gehad voor onze dochter maar die heb ik snel de deur weer uit gedaan en geruild voor de stokke. Wat een superding! lekker hoog en rijdt fijn en heeft geen luchtbanden dus ook geen gedoe met een lekke band. Kwa uiterlijk zijn ze allebei heel anders eigenlijk, maar vind hem zooo fijn de stokke ik wil niet anders meer.

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stokke! Super wagen, lekker hoog en zeer wendbaar, krijg veel complimenten. Maar zou m niet in beige nemen

Deel Deze Pagina