Weet iemand: Tot welke leeftijd moet je het water voor de fles koken? En vanaf welke leeftijd mag je de flessen wekelijks steriliseren?
Ik heb het nooit gedaan om dat water uit de leidingen van NL erg goed zijn, dus niet ndig. Gewoon water en dan in de magne en dan poeder dr bij, schudden en klaar...
Het water voor de fles kook ik eigenlijk nog steeds. Puur uit gewoonte Als ik een fles heb gemaakt zet ik de waterkoker voor de volgende fles alvast aan want dan is het gekookt. Hoef ik het alleen nog maar op te warmen. En de flessen doe ik volgens mij zinds hij ongeveer 6maand is gewoon mee in de afwasmachine. Maar ik vind het een hele goede vraag. Weet iemand hier eigenlijk het officieele antwoord op. Ga mee lezen.
Mijn kraamverzorgster zei dat ik de flessen maar 1x in de week hoefde te steriliseren... ik gooi ze altijd inde vaatwasser en dan af en toe i de magnetron sterilsator. Moet er wel bij zeggen dat ik BV geef en niet eke dag fles dus...
Ik ben na zo'n 10 weken gestopt met elke dag steriliseren en sinds mijn zoontje 3 maanden is kook ik het water ook niet meer altijd eerst. Maar ik heb dit een beetje zelf bedacht, vraag me dus af of dit wel juist is... Laatst sprak ik iemand die steriliseerde de flessen nog steeds dagelijks terwijl hun dochter al 1 was.
ik heb het water nooit gekookt. Alleen tegenwoordig weer, maar dat is puur omdat ik het handiger vind nu dan de magnetron. Water koken, aanvullen met koud en dan het spul er in.
Tot 3 maanden heb ik het elke dag uitgekookt. Nu doe ik het 1 keer in de week en voor de rest gewoon afwassen. Maar wanneer het officieel niet meer hoef dat weet ik niet. Hier bij het cb word geadviseerd om met een jaar over te gaan naar een beker dus dat hebben wij ook gedaan. Ze krijg barleduc water dus die hoeft niet gekookt te worden.
Vanaf 3 maanden wekelijks, vanaf een half jaar niet meer..Ze eten dan namelijk ook gewoon van een ongesterriliseerd bordje en van een ongesterriliseerd lepeltje, ik zie niet in waarom je dan alleen de flessen nog zou sterriliseren...Gewoon afwassen met wat afwasmiddel na gebruik en op z'n kop op een rekje laten drogen. Of mee laten draaien in de vaatwasser. Water heb ik nooit gekookt, maar ik ben er dan ook 100% zeker van dat wij geen loden leidingen hebben. Die zijn nl allemaal vervangen voor Milan zijn geboorte. Als je in een ouder huis woont is de kans groot dat je loden leidingen hebt en dan is het belangrijk om water wel te koken. Verder is het water in Nederland gewoon schoon, het gaat dus om het soort leidingen wat je hebt. Sommige gebruiken ook warm water uit de kraan, maar wanneer je daarvoor kiest dan liever niet met warm water uit een boiler. Daar is de kans op bacteriegroei nogal groot, dus niet veilig. Wanneer het water verwarmt wordt door de ketel of geiser, dan kan je wel warm water gebruiken, maar dan moet je het wel eerst even door laten stromen, zodat het water wat nog in de leidingen zat eruit is...
Ik het water nooit gekookt. Gewoon koud water in de magnetron. Tot een paar maanden heb ik de flessen wekelijks uitgekookt en spenen 1 x per 2 a 3 dagen. Tegenwoordig gooi ik de flessen in de vaatwasser en kook ik 1 x per week de spenen uit. Maar al zou dat minder vaak zijn dan is er ook niks aan de hand.