Per ongeluk een fotomap verwijderd...

Discussie in 'De lounge' gestart door Velobabe, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb per ongeluk een fotomap verwijderd.
    Ik wilde de foto's op cd zetten en had al een paar mappen gedaan.
    Dat ging goed. Behalve bij de laatste map. De map had ik inmiddels al verwijderd en ook de prullenbak had ik al geleegd. Ik weet wel de precieze naam van de map, maar waar zou ik hem nog kunnen vinden?

Alvast bedankt voor de hulp (liever geen opmerkingen als dat is dom, dat weet ik zelf ook wel :oops: )

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind het heel vervelend voor je.
    Maar als je je prullenbak geleegd hebt dan denk ik dat je hem voor goed kwijt bent :(

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Balen zeg... mijn vriend zegt dit: er zijn wel tools om iets terug te krijgen, maar die zijn vrij ingewikkeld en niet gratis. Misschien als het echt hele belangrijke/mooie foto's zijn naar een pc expert die ze probeert terug te halen.

4. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik weet niet of je systeemherstel op de computer hebt (mijn ouders hebben bijvoorbeeld xp en daar zit het op). Dan kun je als het ware je computerinstellingen e.d. terugzetten naar de instellingen van een eerdere datum. Makkelijk als er iets misgaat en je computer niet meer naar behoren functioneert. Dan zet je alles een dag terug. Misschien is dat een optie.

Anders kun je het volgende proberen. Als je de prullenbak leegt dan is je bestand nooit helemaal weg. Hij staat altijd ergens verstopt op de site. Je kunt er meer over lezen op:

http://www.multimediawijzer.nl/category/software-tips/

Je moet dus op zoek naar een freeware data recovery programma. Als je op google zoekt naar "data recovery programma"samen met "freeware" en je zoekt op nederlands dan zit er misschien wel iets bij.

Succes!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik hoop dat het lukt! foto's kwijt zijn is echt niet leuk! succes!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je kunt het terughalen met dit programmaatje; http://www.tuneup-software.nl/download/ (is gratis-testversie)

Als-ie geïnstalleerd is, programma openen (klikken op testversie blijven gebruiken) -> problemen oplossen-> TuneUp Undelete klikken.

Daar kun je alle schijven op verwijderede bestanden controleren!(in het volgende scherm kun je eventueel ook een naam ingeven)En herstellen kun je ze ook als het goed is. ;)

Veel succes!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan idd systeemherstel proberen. zet je hem een dag terug.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Werkt dat systeemherstel ook voor gewiste bestanden? Ik dacht het niet toch? Volgens mij is dat alleen bedoeld voor soft- en hardwareproblemen, maar niet voor het recoveren van bestanden, toch?

Groetjes,
    Josien

9. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Josien, daar kun je best eens gelijk in hebben. Nu ik er goed over nadenk zou dat anders ook betekenen dat je bestanden die je later hebt gemaakt kwijt bent omdat je ze op de eerdere datum nog niet gemaakt hebt. Nee, dan is het gebruiken van een freeware programmaatje de enige optie. Ik zie trouwens een foutje in mijn eerdere bericht staan. Het is niet zo dat verwijderde bestanden nog een tijdje op de site verstopt blijven staan, maar op de computer. Had even het verkeerde woord getypt. Heb ik de laatste tijd wel vaker...

Deel Deze Pagina