Pfff zo jammer dat zij naar het KDV moet!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Tasjaaa, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi ,


    Zijn hier ook moeders die er zo van balen dat de kleine naar het KDV moet.. Tsja uiteindelijk baalt iedereen er wel van denk ik..


    Mijn kleine meid gaat sinds kort naar het KDV op ma,di.
    en vanaf 1 april ma,di,wo,vr..

    Nou is ze elke x wanneer ze van het KDV komt ziek!
    2 weken terug kreeg ze de dag erna ( op haar verjaardag nog wel ) een flinke virus infectie 9 dagen hoge koorts boven de 40° en een antibiotica..
    Nou was ze daar weer helemaal van genezen en nou is ze maandag en dinsdag weer geweest..
    En nou is ze weer ziek!
    Overgeven, verhoging, snotnuis, helemaal uit haar hum, niet willen slapen, gillen als ik bij haar weg loop..
    En op het KDV alleen maar huilen de hele dag..

    Ik baal hier zo ontzettend van, weet me er echt geen raad mee..
    Het liefst hield ik haar gewoon thuis!

    Hebben meer mensen hier een probleem mee?

    Liefs
     
  2. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik vind het KDV juist goed voor mij kleintje ( straks )

    en het klopt dat je kindje (vooral in het begin ) veel ziek kan zijn/worden ..
    maar er word wel een goeie weerstand opgebouwd.

    succes iig :)
     
  3. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    btw, het is nog geen 1 dag redelijk goed gegaan op het KDV, dus alleen maar huilen enzo..

    En ze was dinsdag ook op haar gezicht gevallen ( hadden de leidsters te laat gezien hoe het gebeurd was )..
     
  4. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hai Lydia,


    Ik ben het daar ook wel mee eens, dat het KDV juist goed is!
    Maar dat ze steeds zo ziek is vind ik gewoon erg..
    Ik breng haar nu steeds met tegen zin omdat ik al z'n vermoeden heb dat ze daarna weer ziek word..


    Bedankt iig voor je reactie

     
  5. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja het is wel gek dat ze zovaak ziek is , en natuurlijk ook niet fijn dat ze zoveel huilt ..
    terwijl ze wel een paar dagen gaat ( je ziet het vaker bij kindjes die bijv. maar 1 dag gaan .. )
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Wat zielig dat ze zoveel moet huilen en zovaak ziek is. Hoe lang zit ze al op kdv?

    Mijn kindjes waren het eerste half jaar ook aan 1 stuk ziek. Maar sinds het afgelopen zomer amper meer! Ik zie echt dat ze weerstand hebben opgebouwd.

    En toen ze babys waren baalde ik ook dat ik ze weg moest brengen, maar al sinds ze kunnen kruipen niet meer. Ze vinden het echt leuk en gaan 2 dagen per week. Ze voelen zich nu ook thuis op kdv en leren ook best veel.

    Heb je je zorgen al besproken op t kdv?
     
  7. Faouzia

    Faouzia Lid

    25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf moeder van een dochter van net 1 mijn kind gaat nu al ruim 7 maanden naar KDV eerst was het wennen ... maar het gaat steeds beter hoor gelukkig..

    Het voordeel is dat ik zelf ook een leidster ben op een KDV dus is allee maar makkelijk ik werk 2 deuren verder..

    Misschien kan je een gesprek aangaan met het kdv.. het kan toch neit zo zijn dat je kind de gehele dag huilt... doen ze er niks aan?


    Succes met je dochtertje
     
  8. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Tasjaa, is het misschien geen optie om te kijken of er voor 2 dagen een gastouder is?
    Is wel huiselijker en minder kindjes vaak dus minder ziek. Meer individuele aandacht.

    Min dochter gaat 2 dgn per week naar de gastouder en 1 dag KDV, en ik merk zoveeeeel verschil echt niet normaal.
    KDV valt ze ons bijna huilend van blijdschap in de armen en bij gastouder kijkt ze even op en speelt verder ipv mee te gaan hihi.

    Sterkte in elk geval.
     
  9. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi Lady's

    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik ben zelf ook leidster geweest.. Het KDV waar zij op zit is net nieuwe, en andere kindjes zijn ook nog aan het wennen en het zijn op zich wel kleine groepjes die ze daar hebben.

    Ze gaat nu 2 dagen in de week vanaf 1 februari... maar ze is er nu maar 4 dagen nog geweest omdat ze steeds ziek werd daarna en ik haar toen natuurlijk niet gebracht heb.

    De leidsters zeggen dat ze eigenlijk de hele dag huilt aan 1 stuk door.. heeft 1 dag wel een uurtje geslapen en eet wel gelukkig!

    Ik denk ook dat ze gewoon moet wennen, en dat het ook te maken heeft van de spanning van andere kindjes..

    Ze heeft toen ze 3 maanden was ook even op een KDV gezeten een ander, toen ging het wel super! maar toen was ze ook was jonger..Nu gaat dat toch wat moeilijker, ze is erg 1 kennig geworden nu ze naar het KDV gaat, ik kan thuis niet even naar de wc lopen of naar boven of ze begint al te huilen en is bang dat ik weg ga...

    Het is denk een kwestie van tijd, dat het op den duur wel beter zou gaan...

    Maar toch heb het er wel moeilijk mee, vooral als ik haar breng..

    Groetjes
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Het is inderdaad een heel lastige leeftijd, je hebt gelijk. En dat zal ook enorm aan bijdragen, rond 1 jaar komt ook die heftige verlatingsangst opspelen. Hier moesten ze in die periode ook huilen als ik wegging, terwijl dat daarvóór nooit was (en nu ook allang niet meer)
    Wi wilden nu vanwege de verhuizing van KDV wisselen, maar mijn kindjes zijn nu 1,5, en we doen het toch maar niet. Ik kan me nu ook niet voorstellen om ze ergens op een onbekende plek achter te laten. Wennen zou dan echt drama zijn denk ik.
    Dus op deze leeftijd kan ik me heel goed voorstellen dat je meisje heel bang wordt en dat jij je heel rot voelt.

    Kun je niet op kdv bespreken om de wenperiode anders aan te pakken? Ik begrijp dat alle kindjes nu moeten wennen? dat ze een paar middagen met ouders erbij organiseren, of iets anders. Maar dat die spanning voor alle kinderen eraf gaat.
    Want als er eentje de hele dag huilt, dat steekt elkaar ook aan hoor.

    Maar zovaak ziek is inderdaad opmerkelijk. is ze hiervóór dan heel weinig in aanraking geweest met andere kindjes, dat ze zo weinig weerstand heeft? Hoe gaat kdv ermee om? Zijn andere kindjes ook zo vaak ziek daar?
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dit is een moeilijker leeftijd om te wennen dan een kindje van 3 of 4 maanden. Heb het zelf gemerkt aan mijn oudste; die heb ik toen hij 14 maanden was moeten verhuizen naar een ander kdv. En terwijl hij naar het oude kdv altijd met veel plezier toe ging, moest hij bij het nieuwe kdv altijd huilen bij het wegbrengen. Dat heeft ongeveer een maand geduurd; daarna was het prima en vindt hij het er meestal erg leuk.
    Ik heb er wel veel moeite mee gehad in die maand; het verhuizen was omdat het voor ons véél handiger was om te wisselen, maar ik heb me daar wel een beetje schuldig over gevoeld. Achteraf was het de juiste keuze, maar het kostte wel moeite om hem toen weg te brengen.

    Dat ziek worden, wordt vast wel minder. Hier was het bij de oudste ook vooral het eerste jaar. De jongste heeft er sowieso minder last van, lijkt het. (of het valt mij niet meer op als 'ziek zijn', ik ben toch wat makkelijker met haar merk ik ;))

    Komt goed, echt waar.
     
  12. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Bedankt weer voor jullie reactie's!


    Ze is inderdaad weinig in contact geweest met kindjes niet op het kdv gezeten omdat ik geen werk had en gewoon thuis zat..

    Dus goede weerstand zal ze niet hebben en daar zal het ook wel aan liggen..


    Ik heb het nog niet echt besproken op het kinderdag verblijf, omdat ik al gezien heb dat ze er super mee om gaan.. ook zijn er gewoon heel weinig kindjes op haar groep, en zelf zou ik ook niet weten wat ze kunnen verbeteren er aan..
    Het is denk ik gewoon een kwestie van wennen en afwachten tot ze er een beetje gewend is..

    Ze is ook inderdaad eenkennig..en niet z'n beetje ook!


    hoop dat dit snel over waait...
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    als ik eerlijk ben vind dat je wel heel rare dingen zegt als je zelf leidster geweest ben, ten eerste baal ik er helemaal niet van dat mijn dochter naar het kdv moet, ik ben er juist blij om dat wij deze voorziening hebben. Ik mag hopen dat niet al mijn ouders "balen" dat zij hun kindje naar mij brengen???
    Daar buiten weet je toch zelf dan ook dat kindjes het eerste jaar kdv vaak ziek zijn als ze daar gevoelig voor zijn en dat ze dan na dat eerste jaar een dijk van een weerstand hebben.
     
  14. adi

    adi Niet meer actief

     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

     
  16. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Haha daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb maar 7 maanden op de na schoolse opvang gewerkt als leidster, is toch even wat anders dan jarenlange ervaring he!


    Maar goed, ik weet inderdaad zelf ook dat ze geen weerstand heeft, en opbouwt op het kinderdag verblijf..

    Het gaat alleen meer om het idee, dat ik haar breng met het idee dat ze daarna weer ziek is!
    Buiten dat ben ik wel blij dat ze naar het kinderdag verblijf gaat, en zo ook leert omgaan met andere kindjes etc..

    De titel van dit topic is daarbij dan ook niet zo gepast nee..
    Ik werd er gewoon een beetje hopeloos van.. zo het begin van haar kinderopvang door moeten gaan..telkens ziek etc..

    Maar goed je hebt helemaal gelijk!
     
  17. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Hier ook zo :) De eerste winter op het KDV is mijn zoontje veel "ziekig" geweest (koorts enzo, niet echt de griep, op 1 keer na). Deze winter heeft hij alles glansrijk doorstaan en is hij nog geen enkele keer ziek geweest :D
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    o haha, dat wist ik natuurlijk niet. Ik snap je bericht ook wel, het is ook wel om soms gek van te worden. Maar je zult zien, na een jaar kinderopvang is het gewoon stukken beter. Het is alleen nu even flink doorbijten. Suc6!
     
  19. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Daarbij zij is mijn 1e kindje, en nooit ziek geweest.. echt nooit pas sinds dat ze naar de opvang gaat, dat hakt er bij mij gewoon wat in.. ik baal er gewoon van mijn kleine meid zo ziek te zien, en haar met tegen zin te brengen.. ze vind het daar tot nu toe verschrikkelijk! Ik weet wel dat het op den duur beter zal gaan.. maar toch je hebt liever dat je kind het daar naar zijn zin heeft.. ondanks het ziek worden. Ik krijg ook steeds z'n schuldgevoel over mij heen naar me dochtertje toe.. Als ik haar daar achter laat..

    maarja ik moet er maar even door heen bijten :p
     
  20. Tasjaaa

    Tasjaaa Bekend lid

    11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    hihi in ieder geval bedankt Tullip!

    Over een tijdje hoop ik een vrolijke kindje met goeie weerstand te hebben :p Geduld word beloond zeggen ze!
     

Deel Deze Pagina