Hoe kadotip vermelden?

Discussie in 'De lounge' gestart door wondertjenr3, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik ben bezig met de uitnodiging voor mijn dochters 4e verjaardag.
    Maar zit met het volgende probleem.
    Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven dat een cadeautje niet verplicht is, maar als mensen graag iets willen geven maar niet weten wat, ik een lijstje heb gemaakt via lijstje.nl
    Hoe kan ik dit nu netjes op het kaartje zetten zonder mensen het gevoel te geven dat ze daar iets van moeten pakken of dat een cadeau verplicht is?:(
    Kan wel verwijzen naar de link maar dan lijkt het net alsof ze verplicht tot iets zijn.
    Iemand ideeën?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en kadootje is niet nodig, maar wil je de kleine meid toch verrassen dan staat hier een klein wensenlijstje... en dan linkje

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik zou t gewoon erbij zetten en desnoods een paar hele kleine cadeautjes van een euro ofzo. Ik vind t eigenlijk wel een verplichting hoor, een cadeautje.. zeker bij een kinderverjaardag. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die geen cadeautje meebrengt naar een kinderverjaardag. Dus vind ik het ook niet asosciaal of hebberig als je t gewoon neerzet. Eventueel met een klein lettertyle "voor cadeautips zie lijstje.nl". Zelf doe ik dat ook, en alle andere kaartjes die wij krijgen staat t ook gewoon vermeld (of een bijdrage voor een groter cadeau).

4. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #4 wondertjenr3, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    Zou ik het zo kunnen neerzetten:
    Een kadootje is natuurlijk niet verplicht, maar wil je toch iets kopen en ben je inspiratieloos, dan staat hier wat ideeën: ......

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het er gewoon op zetten als kado tip :)

Mijn schoonouders, en als je vraagt waarom ze geen kadootje hebben voor hun kleinkind die 3 is geworden, zeggen ze tja, het sneeuwt buiten....

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    fijne schoonouders dan, raar hoor doe je toch niet, zeker als je de opa en oma bent.
    Maar goed soms.

ik zelf neem voor kinderen altijd wat mee, bij volwassenen doe ik niet aan kados.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe niet aan kadotips.

Als je het serieus meent dat ze net zo goed niets mee hoeven te nemen, en dat je het ook prima vindt als ze zelf iets verzinnen, zou ik er geen kadotip op zetten. In mijn ervaring verzint de ene helft zelf iets, en de andere helft vraagt of er nog specifieke wensen zijn. Als ze dat vragen kun je ze zeggen dat ze op lijstje.nl kunnen kijken. Anders komt het op mij toch niet prettig over.

8. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    ik zou het er precies ook niet opzetten. anders zou het op mij toch wel over komen alsof je iets verwacht. Kan bij sommigen verkeerd over komen. Ikzelf zou daar geen problemen mee hebben want ik koop altijd iets.

een aantal ouders zullen wel tips vragen en dan kan je zeggen dat je een lijstje hebt.

9. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja met dat dilemma zit ik dus. De meeste hebben gevraagd wat ze graag wil hebben/kan gebruiken. En daarvoor dat lijstje gemaakt. Maar om steeds de hele link uit te leggen enz;) daarom dacht ik, ik zet het op het kaartje.
    Ikzelf neem altijd iets mee voor de jarige, maar wil niet dat anderen het gevoel hebben om iets te 'moeten'.

10. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Je aanwezigheid is al een kado, wil je toch nog wat meenemen zie www.............

Deze heb ik zelf ook al eens gebruikt, vond em wel leuk bedacht.

11. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Die vind ik super!

12. Bij Damiën's 2e verjaardag stond er op de uitnodiging;

Wil je mij een cadeautje geven maar kun je niets verzinnen?
    Op www.gratisverlanglijstje.nl kun je mijn verlanglijstje vinden!

Grammaticaal niet helemaal lekker, maar ik heb er niemand over gehoord, en iedereen heeft zich aan het lijstje gehouden. Denk dat een hoop mensen juist blij zijn met een beetje inspiratie ;)

13. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Nou ik vind dat als je naar een kinderverjaardag komt je gewoon een cadeautje mee hoort te nemen. Zo'n kindje snapt er niets van als je niets meeneemt!

Ik heb vandaag de verjaardagskaart gemaakt voor mijn dochter en gewoon erop gezet, kado ideetje nodig, kijk op...

Ik zou zelf nooit zonder cadeautjes aan durven te komen bij kindjes.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

jawel hoor!
    mijn schoonmoeder die wist niet wat ze moest kopen voor Amy-Lynn

en boos dat ik was:(

15. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dochter heeft al zoveel speelgoed, dus een cadeautje is niet echt nodig, mocht je haar toch willen verassen kijk dan op....

16. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik vind deze geweldig!!

Ik vind er persoonlijk niets mis mee als er een kado tip op een uitnodiging staat. Het is een tip... niets verplicht toch?

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens...

Deel Deze Pagina