Wat zouden jullie doen? (verkoop meubels)

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 6 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    #1 brownielover, 6 dec 2017
    Laatst bewerkt: 6 dec 2017
    He meiden,

Ik heb in Oktober onze meubels te koop aangeboden en had ze eigenlijk binnen een dag al verkocht aan een jong stel. Ze zijn wezen kijken met 1 van hun ouders er bij en hebben 20 euro betaald zodat wij van elkaar wisten dat we een overeenkomst hadden met elkaar.

De afspraak was dat ze begin/half december ongeveer de meubels zouden ophalen aangezien ze zelf begin december zouden verhuizen. Tussendoor nog eens contact gehad of het eerder kon maar dat lukte hun niet.

Ik heb maandag gevraagd of ze voor a.s. zondag het konden komen ophalen omdat wij maandag de stukadoor krijgen. Ze zou het overleggen en laten weten. Geen reactie gehad. Vanmorgen zelf weer contact opgenomen en ze vertelde dat ik hem maar moest contacteren wegens prive redenen. dus ze gaf zijn nr.

Mijn vriend had hem gebeld maar kreeg direct voicemail. Toen geappt maar berichtje kwam niet aan. Geen foto's oid te zien ook. Ik heb haar toen weer een berichtje gestuurd om te zeggen dat we geen contact konden krijgen.

Ondertussen zei mijn vriend dat ik de meubels er maar weer op moest zetten voor de zekerheid. Dat heb ik gedaan en zoals het lijkt heb ik 2 serieus geïnteresseerden.

Die jongen belde mijn vriend ineens terug dat hij ze maandag wel komt ophalen. Aangegeven dat maandag te laat is en het dus voor zondag moet. Hij zei dat hij zou proberen wat te regelen en zou er op terug komen.

Zouden jullie hier op wachten of het toch verkopen aan een ander? (en die 20 euro teruggeven)

Ik wil ze niet voor het hoofd stoten, en ik hoop ook echt dat ze de meubels gewoon komen ophalen.

Alleen ik wil ook geen risico lopen om hier straks met meubels te zitten die overbodig zijn en dus in de weg staan, waardoor wij onze stukadoor dan moeten uitstellen en daardoor dus ook de rest vd verbouwing.

Wat zouden jullie doen? Even aankijken, (hoe langer ik wacht hoe kleiner de kans dat ik het verkoop voor zondag), de gok nemen en van hun woord uitgaan of gewoon verkopen mits dat lukt?

2. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ze zouden half december komen? Maar nu moeten ze voor zondag vanuit jullie kant ? Dan redelijk blijven ;)

Manque vindt dit leuk.
  3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het ook niet zo netjes dat jullie 'half december' hadden afgesproken en dat het dan ineens per se voor zondag moet, dat zelfs maandag te laat is. Dan hadden jullie het zelf beter moeten plannen.

Boommm vindt dit leuk.
  4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ja we hadden afgesproken begin/midden december, afhankelijk van onze verbouwing en dat we nog nader contact zouden hebben. Het gaat bij ons nu alleen een stuk sneller dan verwacht, dat had ik toen wij tussendoor contact hadden ook aangegeven.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmja, denk dat die ene dag dan jullie 'probleem' is, als zij het maandag regelen. Snap wel dat het heel vervelend is, maar zij kunnen ook niet meer dan hun best doen.

monique7, tuc, Kipsate en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ben ik het absoluut mee eens.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    jullie hebben gelijk hoor, las het nog eens terug en denk mel wat maak je je toch weer druk:p:D (verbouwen is echt niet mijn ding...)
    komt denk ik ook omdat zij mij haar privesituatie uitlegegd heeft dat ik bang ben dat ik straks met die meubels blijf zitten waar ik geen plek meer voor heb. Nouja ik laat het even zo, hopelijk komt hij ze deze week of maandag ophalen en dan is dat weer een zorg minder en kunnen wij door.

marb vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik ook. Als ze maandag komen lijkt mij dat nog heel redelijk.

Deel Deze Pagina