baby 7.5m wil niet meer gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pline, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van 7.5 maanden is nooit een goede slaper geweest.

Vroeger: Overdag heeft ze nooit langer dan 40-45 minuten geslapen (enkele keren in de draagdoek uitgezonderd) en 's nachts wordt ze geregeld wakker - tot voor kort om de 45 minuten tot 2 uur. Een maand geleden hebben we slaaptraining met haar gedaan volgens Pantley's methode (no-cry method) - met enig succes. We konden haar wakker wegleggen, ze sliep soms 3 tot 4 uur aan een stuk en als ze wakker werd konden we haar sussen zonder haar uit bed te nemen.

Huidige situatie: overdag slaapt ze nog 2 keer en sinds een week duren sommige dutjes ook wat langer. Ze slaapt ongeveer tussen 9u en 10u, en dan tussen 13u30 en 15u. MAAR sinds 3-4 dagen wil ze 's avonds gewoon NIET gaan slapen. Na de bedroutine ligt ze er tegen 19u30 ten laatste in, maar de laatste avonden duurt het 1 tot 1.5 uur eer ze slaapt. Ze is dan erg onrustig, beweegt met alle lichaamsdelen, en weent ook in de armen. Waaraan kan dit liggen en wat kan ik er aan doen? Ik vind het echt heel onaangenaam om haar te slapen te leggen zo en ben er heel de avond slecht gezind van...

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ligt het niet gewoon aan de warmte?

3. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook onrustig mannetje door de warmte? Of door zijn boven tandjes die aan het doorkomen zijn?
    Is het niet gewoon zoiets? Tandjes, verkoudheid, warmte?

4. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    De bovenste tandjes zijn inderdaad aan het doorkomen (de onderste zijn er sinds enkele dagen door), maar tijdens de dag is ze heel vrolijk en het inslapen lukt wel redelijk met de dutjes... vandaar dat ik het niet weet... Vind het moeiljk dat ik haar niet tot rust kan brengen - dat is in de afgelopen 7.5m nog nooit gebeurd...

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Is ze ook echt moe als je haar naar bed brengt?

6. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    We brengen haar al een hele tijd rond 19u30 naar bed... En recent heeft ze haar 3rde dutje laten vallen en slaapt ze na de middag wat langer (1-1.5 uur in plaats van 40min). Ze is 's morgens klaarwakker tussen 6 en 7 uur, en wordt 's nachts nog geregeld wakker. overdag slaapt ze max. een totaal van 2 tot 2.5 uur. Als ik haar bedtijd verlaat, dan heeft ze toch veel te weinig slaap? (dat vind ik nu al, maar ze is altijd goed gezind en jengelt normaal gezien nooit)

7. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    een sprongetje van rond de 8mnd misschien? onze dochter was echt een spook! ze wilde niet slapen om 19,30. Werd om 11u savonds en 3u snachts wakker en in de ochtend meldde zij zich weer om 6u. Overdag sliep ze ineens weer vaak na 1,5u zelfs en dan ook maar 45min. Nu is het weer over en slaapt ze 3x overdag 1u tot 2u en valt ze savonds ook weer rustig in slaap zonder drama.

8. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik weet het ook niet... Vanavond wilde ik niet weer een scene, dus na een minuut of 2 heb ik mijn man er bij geroepen. Binnen de 5 minuten was ze in slaap... Grrrr:( Volgens mijn man is het verlatingsangst die nu op de voorgrond treedt omdat ik terug fulltime werk. Kan dat?

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    ik weet niet of je hier wat aan hebt. maar als mijn dochter zo over de rooie was en weigerde in slaap te komen na een goed halfuur, maakte ik een flesje met een beetje thee. Dochterlief uit bed halen en met haar gaan zitten (wel op haar kamer houden). Slokje thee erin, ff knuffelen en sussen en daarna bed-ritueel met instoppen en slaapmuziek opnieuw aan. Dan ging het wel (meestal) goed.

Meestal bleef ik ook nog bij haar zitten en buiten haar gezichtsveld,maar dan zag ze ook mijn been nog wel. Dan wist ze in elk geval dat ik nog in de buurt was. Als ze dan weer dreigde te gaan piepen dan zachtjes sussen met mijn stem. Ik maakte ook vooral GEEN oogcontact, want dan werd het weer erger. En als ze helemaal rustig was en begon te doezelen verliet ik pas haar kamer. Bij mij pikte ze dit overigens wel, bij mijn man weer wat minder.

het is even zoeken naar wat werkt... Het kan hoor die verlatingsangst. Bij ieder kindje is het weer anders. De 8maanden sprong is ook een typische lastige sprong dat ze weer teruggaan naar typisch baby-gedrag.. Je moet in elk geval niet aan jezelf gaan twijfelen hoor. Dat is echt niet nodig. Ze maken zoveel door en ontwikkelen zoveel dingen ineens. Op het cb zeiden ze ook dat ze zich nu heel snel van veel dingen bewust worden en veel dingen gaan verwerken op het moment dat ze naar bed gaan.

Deel Deze Pagina