kwaaltjes

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door frummeltje31, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    hey hey!

Was even nieuwsgierig naar de kwaaltjes. Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik me nog redelijk goed voel. Blij toe natuurlijk.

Ben wel erg moe, zere borsten en tepels (wisselt een beetje af met bijna geen pijn en dan weer erg pijn. Heel af en toe een misselijkheidsvlaag en weinig eetlust. En af en toe bandenpijn.

Maar nu zat ik me af te vragen, toen ik vorig jaar zwanger raakte, was ik meteen behoorlijk misselijk (helaas geeindigd in een miskraam) en nu dus eigenlijk bijna niet! Kan dat zo verschillen?

Ook worden mijn tepels nog niet echt donkerder (een beetje), heb ik nog niet echt last van pukkels enzo.... Is dit normaal en kan dit ook voorkomen?

Verder alles prima, geen bloedverlies gehad.

xxx Denise

2. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ook heb ik nog een vraagje omtrent mijn darmen. Het ene moment heb ik er veel last van en het andere moment niet. Soms last van lucht en even een paar dagen moeilijke stoelgang en zoals nu gaat het weer goed. Is dat normaal???

Sorry hoor voor de vele vragen, ben gewoon nieuwsgierig. Vind het zo spannend allemaal.

xxx Denise

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zwangerschappen kunnen inderdaad erg van elkaar verschillen. Ik was ook blij dat ik niet misselijk was, tot ik op een dag wakker werd en echt niks meer kon eten. Dit was rond de 6/7 weken. Het heeft ruim 4 weken geduurt. Gelukkig kan ik alles nu weer eten zonder misselijk te zijn. Ben blij toe ook:D.

Ik begon rond de 10de week last te krijgen van pukkeltjes. Niet alleen in me gezicht maar ook in me nek. Het waren echt minipuistjes. Gelukkig trekken die ook snel weer weg. Denk dat het met het hoogtepunt van je hcg te maken heeft. Dat zou rond de 10/12 weken moeten zijn geloof ik.

Dat laatste is heel erg herkenbaar. Had zo'n moeite met naar de wc gaan, dat ik 1 keertje te veel druk heb gezet en daar een bloeding van kreeg. Achteraf bleek dat er een adertje gesprongen was. Maar je schrikt er wel ffies van. Durf nu ook niet heel hard druk meer te zetten als ik een grote boodschap moet doen. Gelukkig moet ik zeggen dat het me nog meevalt met obstipatie. Je zou activia kunnen proberen om het op gang te houden. Bij mij maakte dit vrijwel niets uit. Maar misschien bij jou wel.

Geniet verder lekker van je zwangerschap:D

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hoi,

Ik ben nu ongeveer 6 weken en had vorige week vlagen van misslijkheid.
    Nu heb ik sinds 2 dagen dat ik echt goed misselijk ben met opstaan daarna zakt het weer.
    En heb ook n moeilijke stoelgang.
    Ben benieuwd wat er nog komen gaat!

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks!

Ik voel me eigenlijk best goed als ik sommige zo hoor en dan ga ik toch een klein beetje twijfelen. Gelukkig heb ik genoeg symptomen en afgelopen weekend nog een test gedaan en die was super positief (predictor)...

Heb eerder een mk gehad, en toen ik voor een termijnecho moest komen was er niets te zien. Dat deed heel veel pijn. Volgende week moet ik weer voor een termijnecho komen en zou ik 8 weken zwanger moeten zijn, denk ik.

Ik ben van binnen erg rustig en relaxed en het voelt allemaal wel goed. Heb ook genoeg bandenpijn, haha. Maar toch he, soms dan sluipt er een beetje spanning in. Ik ga er maar vanuit dat alles goed is en ik tot nu toe gewoon mazzel heb gehad met de misselijkheid enzo.

Begin ook af en toe echt honger te krijgen, maar ik las al dat dat ook voorkomt!

Deel Deze Pagina