Geen rekening houden met je cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vniek, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vniek

    Vniek Nieuw lid

    24 okt 2005
    3
    0
    0
    Ik heb een vraag die me al een tijdje bezighoud.

    Is iemand ooit zwanger geraakt terwijl je geen rekening hebt gehouden met de tijd waarin je een eisprong zou kunnen hebben?

    Bijvoorbeeld. Ik weet wanneer ik een eisprong heb maar ik klus ook buiten deze periode. Vaak hoor je van meiden en vrouwen dat ze "per ongeluk" zwanger zijn geraakt. Deze vrouwen hebben geen rekening gehouden met hun cyclus en het is hen toch "gelukt" zeg maar.

    Dus, is er een kans dat je ook zwanger raakt buiten je eisprong periode?
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt je vruchtbare periode niet altijd met zekerheid voorspellen. Ze zeggen dat door regelmatig te klussen (om de dag) een grote kans bestaat om zwanger te raken.

    Er staat een topic 'best interessant artikel' op het forum waarin hier ook op wordt ingegaan. Via de zoekfuuinctie kun je 'm wel traceren.

    Pim
     
  3. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik denk ook dat er genoeg meiden zijn die verder helemaal niet echt weten hoe hun cyclus is en dat ze toch proberen om zwanger te worden.
    Toen ik hier een paar maanden terug op deze forum kwam en dat ik wat rond snuffelde op het net, wist ik daarvoor ook niet precies hoe mijn cyclus werkte.

    Heb een dochter van 7 jaar en kwam pas met 3 maand achter dat ik zwanger was dus tja toen was ik er totaal niet mee bezig.
    Voelde me ook niks anders dan anders alleen mijn menstruatie van 2 dagen vond ik niet kloppen, want ik ben meestal wel een volle week zodoende kwam ik er achter om toch een test te doen.
     
  4. Vniek

    Vniek Nieuw lid

    24 okt 2005
    3
    0
    0
    Ik heb het artikel gelezen en het is indrdaad erg verhelderend. Ik vind namelijk dat je ook nog moet kunnen genieten van een kluspartij en niet alleen maar rekening moet houden met je eisprong. Dus als ik inderdaad ook buiten deze periode een kleine kans heb dan ben ik al meer gerustgesteld.
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Bij onze eerste hebben we de hele maand om de 2 dagen geklust.
    Ik wist niet wanneer mijn eisprong was, dus deden we het maar op deze manier.
    Ik was meteen de eerste ronde zwanger.

    Deze maand zijn we begonnen voor een tweede en ik heb deze keer ovulatietesten gekocht omdat mijn cyclusdagen langer geworden waren.
    Ik wilde weten wanneer ik ovuleerde.
    De testen hebben prima gewerkt en nu is het afwachten...
     
  6. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    volgens mij is dat heel goed mogelijk! Hoe vaak hoor je wel niet dat iemand zwanger wordt zonder er mee bezig te zijn geweest. Ik zelf heb het ook niet bewust tijdens mijn ei gedaan bij alle drie... de eerste en laatste waren verassingseitjes ;) en met de middelste waren we er ook helemaal niet zo mee bezig. Mijn vriendinnen hebben er ook nooit bij stilgestaan maar wel allemaal kids.

    Liefs Wendy
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik weet niet of ik zwanger ben..maar kans is vrij groot aangezien ik nu 4 dagen over tijd ben en dat normaal niet voorkomt.
    Wij gebruiken niets...en hebben eigenlijk ook niet in onze gedachten dat we nu een kindje willen...dus houd geen rekening met cyclus alhoewel ik wel weet hoe mijn cyclus loopt.maarja..net getrouwd..dus er wordt eigenlijk elke dag wel geklust.. dus de kans wordt dan wel groot..
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Toen wij gingen klussen voor onze oudste wist ik totaal niet hoe mijn cyclus er uit zag .
    Ja , na bijna 2 jaar omdat ik moest tempen .
    Maar toen wist ik nog steeds niet wanneer ik nou mijn eisprong had ( had geen uitleg gevraagd aan arts , en hij zei ook niets :oops: )
    Bij de jongste was er geen sprake van omdat zij een kadootje was :)
    Eigenlijk alles wat ik weet over cyclus en eisprongen enz heb ik hier geleerd :p

    Groetjes Joyce
     
  9. shorty

    shorty Lid

    11 jan 2006
    36
    0
    0
    thuiszorg
    Bij mijn eerste kindje (nu 6) waren we er ook nie mee bezig het is me overkomen (om het zo maar te zeggen) en had ook geen idee hoe mijn cyclus was en dan toch zwanger raken. En als je jong bent word je van alle kanten gewaarschuwd "vergeet de pil nie" en dat soort dingen. Het is allemaal zo dubbel. Nu zijn we al een paar maanden bezig met proberen zwanger te worden en nu lukt het maar nie. Het lijkt wel hoe ouder je word hoe moeizamer het allemaal gaat.
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Denk dat het wel zal vallen met jou leeftijd Shorty .
    Ik was ook 27 toen ik zwanger raakte van onze jongste ;)
    Misschien ben je er teveel mee bezig .

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina