hoe kan dat nou?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dennisenjose, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    hoi
    misschien raar hoor maar wij zijn gestopt met de pil in half juni.
    de eerste ronde duurde mijn cyclus 47 dagen, de 2e ronde 59 en ben ik door middel van pilletjes ongesteld geworden.
    nu zitten we in de 3e ronde vanaf 23 sept (was eerste dag van mijn laatste menstruatie) vanaf 30 sept tot en met nu 2 nov hebben we 4 dagen geen sex gehad (niet aaneen gesloten). nu heb ik gisteren een test gedaan omdat ik nog steeds niet ongesteld ben (we zitten alweer op dag 40) en negatief :confused:
    is toch raar als je bijna elke dag sex hebt gehad dat het dan nog niet raak is? :(
    of zie ik het verkeerd?
    sorry maar begrijp het ff niet meer :rolleyes:

liefs jose

2. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    hoe kan het nou dat andere mensen wel antwoord hebben en ik nog niet?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jose,

wij hebben ook niet altijd tijd om alle vragen te beantwoorden.

Er komt meer kijken bij zwanger worden dan elke dag klussen. De omstandigheden in je baarmoeder moeten ook optimaal zijn. Soms kan het zijn dat het baarmoederslijm bij de baarmoedermond niet dusdanig gunstig is dat er veel zaadjes doorheen komen. Dit kan talloze oorzaken hebben van stress tot ziek zijn tot hormonale oorzaken. Dit laatste kan wel tot na een half jaar nadat je gestopt bent met de pil duren. Soms wordt een eitje ook wel bevrucht, maar gaat er meteen na de bevruchting iets mis. Je merkt dan niets aan je lichaam en dit gaat ongemerkt voorbij. Dit gebeurt heel erg vaak. Het kan ook zijn dat het eitje dat is vrijgekomen niet optimaal was om bevrucht te worden. Dit kan ook zomaar eens gebeuren. Enorm veel natuurlijke dingen dus waardoor een zwangerschap uit kan blijven terwijl je wel elke dag seks hebt. Soms is het ook zo dat je zaad van je partner niet optimaal is of jouw eileiders niet volledig doorgankelijk. Dit is in de meeste gevallen echt niet het geval, maar als er na een jaar proberen nog geen zwangerschap is opgetreden kun je aanvullende onderzoekjes laten doen via de huisarts en de gynaecoloog. Maar dit is bij jullie nog lang niet aan de orde en de kans is het grootst dat het gewoon gaat lukken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina