k2v5 vs ...? Welke test is beter?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kensho, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kensho

Kensho Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb vorige maand getest met de k2v5 (was een aantal jaar geleden nl mijn favoriet) en kreeg 11 DPO een heel vaag streepje (binnen afleestijd), 12 DPO weer. Hij was heel licht en werd ook niet donkerder. Ik geloof niet dat het iets betekende trouwens.

Maar omdat ik toch baal van die streepjes en ook hier heel veel vage testjes zie voorbijkomen zoek ik een ander merk die wat betrouwbaarder is. ;) Dus geen valse streepjes binnen de tijd.

Ik begrijp dat de k2v5 testen waarschijnlijk prima werken als je wacht tot NOD, maar mezelf kennende doe ik dat toch niet. :) Dus welke testen zijn ook goed?

Jullie mening graag...

Groetjes!

2. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    De uiterst gevoelige midstream van Zwanger&Kids. Die heeft bij mij nooit ten onrechte een lijntje gegeven, maar was al 5 dagen voor nod mooi positief (kruidvat 2v5 was toen trouwens nog nauwelijks zichtbaar). Ze zijn ook niet duur trouwens (vaak in de aanbieding valt mij op).

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb nooit streepjes op de kv 2v5 als ik niet zwanger ben, ook niet na afleestijd en heb er toch al aardig wat versleten.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eigelijk alleen de kv 2 voor 5

9 DPO vaag streepje en ben ook echt zwanger
    Andere maanden bleef hij omo wit

Als je ooit een vaag streepje hebt gehad en toch ongesteld bent geworden kan het ook vroeg mis zijn gegaan ipv dat het aan de test ligt

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    ik ben het hier compleet mee eens! (tot mijn grote verbazing trouwens, want vroegah voor de "vernieuwing" waren de KV 2v5 wel degelijk beter)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Kruidvat test vind ik het best!
    4dg voor NOD positief getest!

Ik had de ultra gevoelige van zwanger&kids die je 6dg voor NOD kunt doen....nou.....Bullshit!!!
    Kruidvat was positief en zwanger&kids nog geen licht streepje!

7. SeaShell

Had ik dus ook
    Kruidvat knal positief en zwanger en kids die 6 dagen voor NOD kon een mega tuurstreepje

8. Kensho

Kensho Niet meer actief

#8 Kensho, May 10, 2012
    Last edited by a moderator: May 10, 2012
    Ik zal de z&k vroege midstream eens proberen. Ik had al wel gelezen dat de zeer vroege dipsticks veel minder gevoelig zijn dan de zeer vroege midstream. Ben toch benieuwd hoe ze mij bevallen.

@Melanie & Daantje: Welke z&k hadden jullie gebruikt trouwens?

Ik had eerder vandaag al bij sensitest wat dipsticks besteld, maar ik had beter eerder even kunnen kijken naar ZP ervaringsverhalen, want die geven blijkbaar ook vaak vage streepjes.. ;)

Maar als ik het zo lees staat de k2v5 nog steeds bovenaan... ;) Dan zit er niks anders op dan of gewoon accepteren dat er vage strepen kunnen zitten of stoppen met voor NOD testen. :D

@Daantje: Ik heb vorige maand (uit frustratie) de predictor early en de testpoint vroege test gedaan en die waren alletwee negatief, vandaar dat ik er toch wel vanuit ga dat het niet vroeg mis is gegaan. Maar goed, die laatste twee staan ook niet erg hoog gewaardeerd, dus het zou kunnen... ;)

Ik zal iig de z&k en sensitest eens proberen. Maar de k2v5 blijft tot nu toe nog op nummer 1...

Hoe staat het met matcare trouwens? Worden die nog gebruikt?

Iig bedankt iedereen en ben benieuwd of er nog meer ervaringen komen.

9. SeaShell

Ik had de zwanger en kids dipsticks die 6 dagen voor NOD kunnen
    Kv 2v5 knalde en de zwanger en kids moest ik echt met een vergrootglas zoeken

Ik vind serieus dat de kruidvat testen gevoeliger is dan welke test dan ook

Ook de sensitest met rose dop en hartje was zeeeeer licht positief terwijl de kv knalde

Kan misschien zijn dat je toch zwanger was omdat de kv licht positief aangaf en de andere negatief omdat die kv gevoeliger zijn

10. Kensho

Kensho Niet meer actief

Tja, dat zou kunnen. Ik las ergens dat de kv al een vage streep gaf bij 8 hcg. Daar kwam die vrouw door bloedprikken later die dag achter. En de predictor en testpoint beginnen vanaf 10 en 12.5 te meten.. Het zou mogelijk zijn dus...

Ik hoop het ergens wel, want ik heb vanochtend weer een tuurstreep gekregen met de k2v5, binnen de tijd weer, alleen niet op de foto te krijgen. Ik hoop dus dat hij morgen donkerder zal worden. We zullen zien...

11. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Ik zweer bij KV2v5. Deze zijn verdomd betrouwbaar. Nog nooit vals positief mee getest. En bij mijn miskramen kon ik aan de donkerheid van de streep zien dat het mis ging (of beter gezegd, aan de lichtheid ;)).

12. Elfje11

Elfje11 Actief lid

Mar 17, 2011
    353
    26
    28
    Female
    Lerares
    NULL
    Nou, ik heb volgens mij vals positief getest met de kv2v5. De test heeft waarschijnlijk gereageerd op het LH hormoon ipv HCG. Gisteren heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn ovulatie gehad (zo voelde het tenminste wel) en de kv2v5 zijn sinds vandaag weer wit :(

Ik denk ook niet dat het een vmk was, want ik heb nog geen druppel bloed gezien vandaag.

Share This Page