Hoe kan dat nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vincel, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vincel

Vincel Niet meer actief

even een vraagje...
    Ik ben pas kort zwanger, maar ben zonder snoepen 4 kilo al aangekomen.
    Wie kent dit.

snoepen doe ik niet, want dit is zo'n beetje wat ik eet

ontbijt: crusli met magere yoghurt...of...brinta met magere melk
    tussendoor: 1 fruit/thee/ water
    lunch: 3 boterhammen met tomaat of kaas of vleesbeleg
    tussendoor: biscuitje en een stuk fruit/ water, thee, verse sinaasappelsap
    avondeten: groete, vlees aardappelen of een andere normale maaltijd

s'avonds snoep ik niet en drink ik alleen nog water of thee of een sapje.

Ik pas mijn broeken maat 36/38 niet meer en wie kent dit?

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Misschien hou je veel vocht vast? En hoe is het met je darmen? Want het kan zijn dat ze beetje verstopt zitten. had ik tenminste wel in het begin.

Liefs Kiss

3. Niet meer actief

Denk dat iedereen dat wel herkend.
    Dat komt omdat je darmen als het ware "opblazen"
    Zij moeten ook ruimte maken ;)

Ik ben ook al veel aangekomen, maar ik snoep s'avonds wel, eet regelmatig pizza, maar ook veel fruit overdag.
    Maar een paar kilo aankomen doe je toch wel ;)

4. Vincel

Vincel Niet meer actief

ja, maar ik heb het idee dat het ook echt aan mijn heupen en buik zit,

ik ga regelmatig naar de wc, niet iedere dag maar zeker wel om de dag.

ik baal gewoon...

ik vind het echt niet erg om lekker rond te worden, het is voor een goed doel.

maar ik dacht dat de eerste drie maanden niet echt iets zou aankomen.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Jawel dat kan dus wel, maar dat verschild per vrouw!
    De een komt niets aan de eerste maanden en de andere komt wel wat aan de eerste maanden.
    De een komt met veel snoepen niets aan en de ander met niets/weinig snoepen veel.
    Ik paste ook al snel mijn broeken niet meer.
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje droeg ik met 3 maanden zwangerschapskleding en nu met deze zwangerschap droeg ik met 8 weken al zwangerschapskleding omdat ik niets meer paste.
    Het hoort er gewoon bij :D

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Sorry dubbel gepost!

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik kon al in de 2de maand eigen kleding niet meer aan (broeken truitjes wel) maar ik was nog niet bij gekomen. bij mij lag het dus echt aan de darmen. dus ik kan je helaas niet echt helpen.

8. Niet meer actief

Helpen kan ik niet maar ik kan je enkel de tips geven die ik leerde toen ik 40 kilo gewicht verloor met de weightwatchers.

Cruesli en brinta zijn allesbehalve mager! Met name de cruesli zijn erg zoet en vet. Noten zijn al helemaal uit den boze (in sommige cruesli zitten noten) Je bent dan beter met special K

Het kan ook zijn dat je gewoon te licht was (ik ben de laatste weken bijgekomen en ik had ondergewicht dus denk dat mn lichaam een reserve wou opbouwen voor de baby binnenkort)

Van suiker in koffie/thee neem je best ruwe rietsuiker, dat heb ik geleerd van de vroedvrouw tijdens mn vorige zwangerschap. Deze suiker bevat nog alle voedingsstoffen. Kaas en hesp is ook ok om dat in light versie te nemen hoor, het is niet ongezond. Het enige light waar ik mee zou oppassen is lightdrank en alles met 'zoetstof' in, aspartaam en dergelijke zijn erg ongezond. Bij fruitsap kijken dat het zonder toegevoegde suiker is.

9. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Als je van jezelf slank bent, kan het zijn dat je lichaam eerst een goede reserve aan gaat leggen, want een zwangerschap kost nou eenmaal energie. Slanke vrouwen komen in het algemeen meer kilo's aan tijdens een zwangerschap dan vrouwen die van zichzelf al een goede reserve hebben.
    Bij mijn vorige zwangerschap (die met 7 weken eindigde in een miskraam) kwam ik in die weken al 6 kilo aan, zonder extra veel te eten. Ik woog eerder altijd net iets te weinig en mijn lichaam zorgde er direct voor dat dat eerst op peil werd gebracht.
    Nu ben ik weer zwanger, maar was nog op het gewicht van de vorige zwangerschap. Nu ben ik dan ook nog helemaal niks aangekomen...Wonderlijk he, zo'n lichaam!

Oh, en Noukie; noten zijn totaal niet uit den boze hoor! Ze bevatten heel belangrijke onverzadigde vetten, die je juist tijdens een zwangerschap nodig hebt voor de ontwikkeling van de hersentjes van je beeb. Met mate wel, want inderdaad ze bevatten veel calorien, maar die heb je ook nodig. Zoals het eetpatroon eruit ziet is heel bescheiden, er zou zelfs nog wel wat bij mogen!

Liefs,
    Marijn

10. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben ook slank en na 19 weken nog maar 3 kilo aangekomen. Woog 55 en nu 58 dus naar mijn idee zegt dat niet alles.

11. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar gemiddeld genomen, is wat mijn verloskundige zei.

12. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hier net zo nu 11 weken zwanger en na 9 weken al 4 kilo aan gekomen..ben nu in 2 week weer 3 kilo afgevallen.
    dat is ook niet goed ik weet het maar doe er niks aan gebeurt allemaal uit zich zelf.
    eet gewoon netjes en niks meer of minder als voor die tijd snoepen deed ik toch al bijna nooit

13. Niet meer actief

Marijn, ik bedoelde NIET persé tijdens een zwangerschap, maar als je gewoon slank wil blijven. Ik at normaal zoals jij zegt tijdens mn vorige zwangerschap en ik woog 100 kilo. Mijn gezondheid was volledig om zeep omdat iemand zei tja je word dik maar je moet toch goed eten hoor...

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hoef je je echt niet druk over te maken hoor. ik was in 12 weken al 14 kilo aangekomen. ben inmiddels +30 en het komt er nog steeds bij. ik was juist de eerste maanden zó ziek dat ik helemaal niet kon eten, en toch groeide ik. het ene lijf reageert nou eenmaal anders dan het andere lijf. muesli, cruesli en brinta zijn erg gezonde ontbijt vormen. zolang je er niet 10 bakjes van eet krijg je niks teveel binnen. ik vind dat je ee keurig voedingspatroon hebt hoor! dat je nog niet meer hartige trek hebt gehad ;)

het enige dat je goed in de gaten moet houden als je snel veel aankomt is je suiker gehalte, maar dat kan de ha zo voor je bekijken. mijn suiker is nog steends een keurige 6,3 en ik ben perfect gezond bevonden door het ziekenhuis en vk, dus sja.... ik ben helaas gewoon dik :)

15. koppel

koppel Niet meer actief

Mischien wat minder aardappelen eten! Kan helpen!

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Goed je bloedsuiker in de gaten houden... en probeer te blijven bewegen. Als je minder beweegt, dan ook minder eten.
    Vaak kun je wel vanaf 20 weken wat meer eten omdat de baby dan ook een groeispurt krijgt. Succes ermee, maar je verloskundige zal het ook wel in de gaten houden.

Ik heb zelf diabetes en ben nog geen gram gegroeid. Nu woog ik sowieso altijd al 80 kg, dus ik vind het prima zo: de baby groeit mooi en ik niet, dus ik zie de zwangerschap als een interne afvalkuur. ;)
    Want meestal hoor je dat dames die wel 15 of 20 kg groeien, na de bevalling het meeste er aanhouden en dan veel moeite moeten doen als ze het er weer af willen hebben.

Deel Deze Pagina