Venkel Thee

Discussion in 'Voeding' started by mirjam22, Jun 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam22

mirjam22 Lid

Feb 25, 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    Ben vandaag om venkel thee geweest voor me dochtertje alleen hoe moet je het eigenlijk gebruiken, liefst wou ik het koud aan bieden lijkt me ook makkelijker op straat enz. maar moet je dat ook om de 2uur verversen? en hoeveel cc bieden jullie aan met hoeveel schepjes?
    op de verpakking staat echt onduidelijke info.

alvast bedankt

2. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Het voedingscentrum raad tegenwoordig venkelthee af. Zou giftig zijn of zo.

3. Niet meer actief

Ik Heb wel venkelthee gegeven, maar voor de voeding (30 min) 2 tot 3 theelepeltjes. ALs je teveel geeft kan het juist verstoppingen geven en het kan natuurlijk allergische reacties geven, dus wees voorzichtig.

Wat het beste werkt voor baby's is mijn ervaring.. Troosten ondanks dat het ontroostbaar is, en de baby op de buik op je arm leggen, dat was voor As echt geweldig relaxed. Ook vinden ze het fijn om dan in een hangmatje (in de box hangen) te liggen, dat schijnt vertrouwt te zijn.

Buikkrampen horen erbij, ze krijsen, zijn ontroostbaar, lopen paars aan van ellende en dan pfffffffrrrrrt..romperstront. Op een gegeven moment ben ik gestopt met het geven van middeltjes en heb ik As gewoon gesteunt. Na 3 mnd was het ineens over.

4. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb de venkel thee van milupa, daar staat op: 1 maatschepje (0,3g) oplossen in 100 tot 200 licht gemineraliseerd water. de dagelijkse dosis van 200ml niet overschrijden. warm of koud te drinken.

zo maak ik het dus klaar ik maak meestal wel maar 30cc en ik geef tss elke voeding wel iets te drinken zeker met dit weer.
    torn het kouder was gaf ik het hem lichtjes opgewarmd maar nu geef ik het zo.
    ik wissel ook veel af tss venkel ,kamille, wat sinas sap met wat water, gewoon water zo krijgt hij ook verschillende smaken binnen want hij is dus geen grote fan van venkel :)

veel succes ermee
    groetjes Talia

5. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Even het stukje van het voedingscentrum opgediept

klik hier

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja ik ook annemarie maar is nog helemaal niet vastgesteld

alleen bij dieren
    hiermee zaai je alleen maar onrust wat helemaal niet nodig is

bij twijfel kunnen ze beter arts of CB informeren en niet zomaar een site

7. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Uh ten eerste probeer ik helemaal geen twijfel te zaaien, maar gewoon even aan te geven dat dit vanuit het voedingscentrum wordt aangeraden.

Ten tweede is het voedingscentrum niet zomaar een site hoor. Ik acht de kans dat het voedingscentrum meer weet over voeding groter dan het CB of een HA.
    Verder no offence naar die mensen toe, maar ze hebben er nou eenmaal niet voor geleerd (hoewel je dat wel zou verwachten)

8. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Nou, wij hebben hier totaal geen vertrouwen in het voedingscentrum hoor.
    Dat is nl dezelfde toko zonder meer lightproducten, dus met zoetstoffen, prefereert boven producten met suikers. Ga voor de grap eens kijken naar de giftigheid van suikers en vergelijk dat eens met de giftigheid van bijvoorbeeld aspartaam, een zenuwgif. www.aspartaam.nl

9. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Ik ben het best met je eens dat ht voedingscentrum niet altijd even goed is. (al zet ik ook echt mijn kritische kanttekeningen bij de website over aspartaam)
    Maar om het voedingscentrum af te schuiven als zomaar een website... Nee, vind ik niet helemaal gegrond.

Ik denk dat het zaak is om je gezonde verstand te gebruiken en je goed te informeren.
    Punt is dat ze uit voorzorg adviseren geen venkelthee te gebruiken bij baby's. Beter safe then sorry zeggen ze toch?
    Wat je zelf met de info doet, is natuurlijk de keuze van jezelf. Maar ik vind wel goed dat ze dit soort dingen aangeven.

10. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Natuurlijk is het goed om aan te geven, mensen moeten van beide kanten geinformeerd worden, en mss is het terecht om kanttekeningen te zetten bij de aspartaamsite, maar zo lang niet duidelijk is hoe schadelijk zo'n stofje is, moet je het niet zonder meer zo propageren.

En vwb de venkelthee, volgens mij kan dat schadelijk zijn in grote hoeveelheden, net als zoveel, maar een enkel kopje voor jezelf, een paar lepeltjes of slokjes voor je kleine kan volgens mij echt geen kwaad, in tegendeel.

11. mirjam22

mirjam22 Lid

Feb 25, 2006
    71
    0
    0
    nou hier schrik ik van heb altijd positieve dingen gehoord van venkel thee en veel mensen om me omgeving gebruiken het.
    bij mij was eigenlijk ook de reden van te gebruiken , mijn kleine wil geen water drinken dus ik dacht met venkel thee zit er wat smaak aan he ;) .

hebben jullie deze probleem ook dat de kleine geen water wil drinken hoe kan je dit aanpakken? want straks op vakantie is het toch ook heel belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgt?

12. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Krijgt je kleine meid BV? want dan kun je gewoon vaker aanleggen, dat doe ik dus nu met Benten.

Van FV heb ik niet zoveel verstand, maar kun je daarbij niet gewoon extra water in de fles doen, zonder extra schepjes poeder? Mss kunnen moeders die FV geven daar meer over vertellen...

Mijn dochtertje van 17 maanden krijgt of water of zoethoutthee, maar ik weet niet of ze zo jong al zoethout mogen hebben...

13. mirjam22

mirjam22 Lid

Feb 25, 2006
    71
    0
    0
    mijn kleine krijgt flesvoeding en ik verdun al haar voeding met 10cc extra water. leek me makkelijk ook straks met het vliegen met vliegtuig zeggen ze toch ook met sijgen en landen je kind laten drinken.
    Maar is dat wel normaal dan als ze geen water willen drinken?
    inpricipe drinkt ze om de 3uur 100cc. dan zou je toch ook moeten denken dat ze genoeg vocht binnen krijgt?

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Mirjam: biedt je het koud aan?
    Het kan namelijk nog wel eens de oplossing zijn om water warm (flestemp of lauw) aan te bieden.
    Er zijn zat kinderen die koud drinken niet willen, zeker niet op die leeftijd. Want ze is immers niet anders gewend.

Marije: ik heb ook regelmatig mijn twijfels bij het voedingscentrum. Ik ben het ook niet altijd eens met hun adviezen enzo.
    Maar ik heb liever dat uit voorzorg wordt gezegd: liever niet. Dan dat er wordt gezegd: ach we weten niet of het schadelijk is, dus we zeggen maar niks.

15. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Annemarie, ik denk dat we het best wel met elkaar eens zijn :D

Ik vind het alleen raar dat ze moeilijk doen over venkelthee, nog niet bewezen dat het slecht is en zeker niet in normale hoeveelheden, en een stof als aspartaam zo propageren, waarvan bekend is dat dat helemaal niet zo goed is, om het maar voorzichtig te zeggen. Dat is hetzelfde als: oei, oppassen met vitamines hoor, maar hier heb je nog een antibioticum kuurtje...

Hihihi, ik geloof dat ik afdwaal van het topic... sorry, maar ik vind dit nou eenmaal een heel interessant onderwerp 8) :)

Mirjam, ik heb wel vaker gehoord dat kindertjes geen water lusten, ik zou het idd wat Annemarie al zegt, lauw proberen. Verder weet ik het ook niet, ze is nog te jong voor sapjes...

16. Niet meer actief

wat betreft het water.. gewoon blijven aanbieden. As wilde er ook nooit wat van weten, maar nu drinkt ze het graag!

Share This Page