Waar heb je deze informatie vandaan? Want dit klopt absoluut niet... Dat zou namelijk betekenen dat vrouwen die ivf/icsi ondergaan vanaf de terugplaatsing al positief kunnen testen, want het eitje is immers al bevrucht en doorgedeeld voordat het weer teruggeplaatst wordt in de baarmoeder... Je lichaam gaat pas hcg aanmaken op het moment dat het embryo zich gaat innestelen, zoals babyhope ook zegt. Er kan tijdens dat proces van alles misgaan waardoor de innesteling afgebroken wordt / stopt en je na een licht positieve test dus weer negatieve testen kan krijgen waarna je weer ongesteld wordt... En dat is idd het manco van té vroeg testen, want als je op of na nod test is dit (innestel)proces al achter de rug en heb je (meestal) een eerlijke uitslag op je test... @Ontopic, Nimme, sterkte...
Hcg wordt inderdaad pas aangemaakt NA innesteling, dus er is zeker sprake geweest van een zwangerschap (en nu dus een miskraam)! Verder kun je aan lichter wordende testen juist goed zien of je een miskraam krijgt, want in die eerste week zou het hcg goed op moeten lopen. Dat hcg zo erg schommelt dat je eerste posi test, dan negatief en dan weer posi (alle met dezelfde soort test) is onzin! Het stijgt misschien niet exact even snel om de dag, maar stijgen moet het wel doen. Verder doen veel mensen negatief over de 2v5 testen, maar dat zijn vaak dames die een streepje krijgen NA afleestijd en zichzelf dan wijsmaken zwanger te zijn. Er staat echter niet voor niks dat je binnen de tijd moet aflezen! En als je een streep krijgt binnen de tijd voor je NOD en dan alsnog ongesteld wordt, dan hoeft de test toch niet per definitie fout te zijn? Het kan heel goed een vmk zijn, groot nadeel van te vroeg testen (ook 2 dagen voor NOD is te vroeg, pas op NOD is echt betrouwbaar). Hcg kan enorm snel afnemen als het fout gaat; ik had maandag 25 in mijn bloed en woensdag nog maar 6, dat is 5x zo weinig in 2 dagen!! Het streepje op mijn test was dus niet fals positief en bij Nimme denk ik dat ook niet! Nimme, ik vind het heel naar en verdrietig voor je dat je nu weer een mk moet doormaken. Hoe kort het ook heeft geduurd, je hebt er verdriet van en dat is Heel veel sterkte!!!
Misschien heb ik dat stukje verkeerd maar wat ik wil zeggen is dat veel meiden spreken over een miskraam terwijl er nog geen sprake was van een zwangschap.
Als vrouwen gewoon ongi op hun nod worden en niet vroeger testen, weten ze niet beter.. Maar ook bij een mislukte innesteling kan er een streepje op je test komen als je voor nod test. Het wordt dan afgevoerd met t baarmoederslijmvlies tijdens je menstruatie, en vele noemen het dan al een miskraam met t verdriet wat hierbij komt. Terwijl als ze niet hadden getest ze gewoon ongi zouden zijn geworden op hun nod.. Dit is n betere uitleg
Er zijn een eitje en zaadje samengekomen en zich gaan delen. Dit klompje cellen is gaan innestelen, waardoor er hcg aangemaakt is, wat een positieve test geeft. Daarna kan het gelijk gestopt zijn met delen, waardoor je (voor NOD) positief test en toch op de verwachte dag ongesteld wordt, of een paar dagen later, zoals ik (5 dagen later). Telt dit dan niet als een zwangerschap? Ik ben het daar niet mee eens! Ytest, ik herinner mij dat jij in een topic schreef met dames die al zelfs al vanaf 9dpo testen. Als jij toen een strreepje had gezien, wat eerst donkerder zou worden, maar daarna weer lichter / wit en je was op NOD gaan vloeien (of paar dagen later) had jij dit dan niet als een miskraam gevoeld? Sorry, maar ik vind dit best bot. Bij het zien van een 2e streepje (en in mijn geval ook een positieve CB 1-2 weken) zie je al een kindje voor je in de toekomst en als het dan fout gaat, dan doet dit gewoon pijn! Ik begrijp je uitleg van het niet testen = niet weten als je gewoon ongi wordt, maar van iemand die zelf zooo vroeg test had ik dit niet verwacht...
Ja we zien wel en het is idd heel lief dat iedereen zo met elkaar meeleeft en ter info schiet ! We duimen voor iedereen dat er nog een keer komt dat het goed mag gaan! x
Hm rare bewering dat je hcg met het slijm mee naar buiten komt. Ik mocht 14 maart na een ivf behandeling testen was die dag 4.3 weken test was positief op 16 maart wat bruin verlies echo gehad vruchtzakje te zien. 18 maart bloed verlies test bij kliniek was negatief. 27 en 28 maart knal positieve testen. Afgelopen donderdag bloed geprikt hcg was nog 298 terwijl het vruchtje al een week eruit was.
hcg kan inderdaad nog een tijdje in je lichaam aanwezig zijn (zeker als het in eerste instantie goed gestegen is, wat normaal ook gebeurd). In dit geval bij mijn vmk is het waarschijnlijk niet hoger geweest dan 100, dus dan kan dalen snel gaan, maar in januari heb ik een mk gehad bij 7w2d en 4 weken na curettage was mijn test pas weer negatief. Het verschilt dus tot hoe hoog je hcg is gestegen, hoe lang het duurt voor je weer negatief test. Sterkte babyhope!!!
ytest, er zijn nu eenmaal dames die graag eerder testen omdat ze het zo heel erg graag willen, ik ben daar ook 1 van. Ik kies geen zekere voor het onzekere ik kies voor wat komt dat komt. Uit je tekst komt best wel naar voren "wat niet weet dat niet deert" en als het niet deert, dan ook geen verdriet. Ik begrijp dat er ook mensen zijn die liever willen wachten. Ik vind dit eigenlijk een beetje ieder zijn eigen keuze. Sommige vrouwen kunnen en willen niet meer wachten en dit komt voort uit hun wens om een kindje te krijgen die enorm versterkt wordt juist wanneer er al eerder een mk is geweest, en iemand die nog nooit een mk heb gehad....kan daar zich echter niets bij voorstellen hoe dat voelt.
Helemaal met je eens toeter!!! (1) Ytest heeft zelf ook ruim voor NOD getest toen ze zwanger was hoor, dus juist daarom begrijp ik niet dat ze dat gedrag 'veroordeelt'. Ze schreef zelfs in een topic waar al die dames vanaf 9dpo al gingen testen! (2) Juist! Iemand die zelf super snel zwanger is geworden en nu al ruimschoots in de veilige zone zit, kan zie aboluut niet indenken hoe het voelt om een mk te krijgen, laat staan meerdere mk's!
wanneer zit je in de veilige zone... nooit! garanties zijn er niet. Mijn gyn zei, oh je bent de 12 weken voorbij, de kans is nu nog heeeeel klein... yeah right! Ik was 16 weken zwanger en toen ging het mis, en een vriendin van me was 27 weken zwanger toen het mis ging. nu laatst zei mijn gyn oh vanaf 20 weken is het veilig,.. ik geloof daar niet zo in. Of je hebt geluk of je hebt het niet. Ik wil alleen maar zeggen dat niets zekerheid bied. En soms dan even zo'n testje doen kan die warme bevestiging geven dat het zo is zoals je het ook aanvoelt, (als het posi is) en dat geeft nieuwe hoop voor iemand na mk(s)
Jeetje wat een discussie... Snap het verhaal wel van als je niet te vroeg test weet je ook niet dat je evt een mk hebt gehad. Maar de kans dat het na je NOD nog mis gaat is ook aanwezig dus dat zou betekenen dat je dan beter helemaal nooit een zw test kan doen. Tenslotte vind het het zien van bloed altijd verdrietig... Of je nog wel of geen streep hebt gezien...
ik was gewoon helemaal zwanger direct na de innesteling en of je dan een test doet of niet,je bent zwanger.alle symptomen zijn er en positieve testjes,als die dan negatief worden dan heb je een miskraam.punt.en dat is héél verdrietig,eender wanneer je had getest.en ik hoop van harte dat nimme iemand heeft om haar te troosten en dat ze niet teveel buikpijn krijgt.en stiekem hoop ik natuurlijk ook nog mee op een mooi paasmirakel en dat alles gewoon oke is maar ik vrees er wel voor. dus nimme een heel erg dikke troostknuffel!!!!
Hey ik heb nooit gezegd dat ik geen vroege tester was.. Integendeel! Maar ik hoorde dit later van iemand waarvan haar arts met dit verhaal kwam en toen bedacht ik me, tja als we allemaal (lees: ik op de eerste plaats ) niet zo nieuwsgierig waren kan dat ons een hoop verdriet besparen..
je zit pas veilig als je de kleine in je armen hebt!! maar goed heb het hele verhaal van lov23 gevolgd en gelezen met ovu testten je gek laten maken en tuurstreepjes ect (niet in het nadeel van lov23) maar om even als voorbeeld te noemen. Daarbij de vroege testters is op zich niks mis mee en daarbij vind of vond ik de test van nimme heel duidelijk ook al was het vroeg en ja welke test is nu nog betrouwbaar de kv 2 voor 5 is niet meer wat het was helaas dat heb je ook met andere testten. zelfde geld voor ovu testten. en je lichaam kan je ook goed voor de gek houden... zoals vele zeggen geen bloed is moed maar ja zoals nimme had mooie testten en cb geeft aan niet zwanger maar ook geen bloed...dus ja erg verwarrend @nimme mischien je hcg laten prikken voor duidelijkheid? succes ermee en hoop dat je testten te vroeg waren of er een late innestelling was en dat je alsnog positief zal testten
oei ik lees mijn"post"van gisteren en ik vind dat het lijkt alsof ik boos was ofzo,was helemaal niet de bedoeling hoor!ik ben erg voorzichtig in het denken én verkondigen dat ik zwanger ben en daarom juich ik dus pas als ik écht zwanger ben,lichamelijk,op een testje én in mijn bloed...hcg was 2995 en duikelde zo terug naar nul dus dan is het echt wel een miskraam.pijnlijk..... maar was dus niet zo cru bedoeld
Heb t ff snel gelezen, maar wat vervelend die onzekerheid!!! Door jullie verhalen begin ik alleen te twijfelen aan mijn testen van gister (bovenste test) en vanmorgen (onderste test). Mijn testen, ook kv 2 voor 5, gaven na paar min streep en werd donkerder tot de 5min, precies zoals t hoort te zijn dus lijkt me?? Heb voor morgenochtend een cb liggen, meer voor de leuk gekocht maar als ik dit lees..