keizersnede en al peuter hebben rondlopen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanmerijn, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    Samenvattend zijn we nu al zo'n 4,5 week bezig met onze knul in buik in het ZH. Hij was een dwarsligger. Vorige week is hij gedraaid door de gyn in het ZH.
    Vandaag weer voor controle echo terug en hij ligt nog wel goed, maar met zijn hoofd nog te hoog. Dus echt nog niet ingedaald met risico dat als ze de vliezen zouden breken daar of als ze nu spontaan breken de navelstreng met water naar buiten komt zetten met alle gevolgen van dien.

    Moet volgende week weer terug komen voor een echo, maar de gyn heeft me wel al gezegd dat hij een keizersnede in zijn achterhoofd houdt.
    Niet omdat er factoren zijn die erop wijzen dat hij er op de natuurlijke manier niet uit zou kunnen, maar meer omdat hij niet wil indalen.

    Ik schrok er best van. Want hoe moet dat dan die eerste weken met een baby en peuter? Mijn ouders kunnen gelukkig wel veel helpen, maar ik ben zo bang voor de hechting met nieuwe kindje en Merijn erbij.

    ZIjn er mama's hier op het forum die een KS hebben gehad bij de 2e? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Hoe is jullie oudste ermee omgegaan etc?

    Hopelijk zijn er verhalen die me een beetje kunnen oppeppen, want heb er best even een dipje van nu.
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 2x een ks gehad... bij de 2de was de oudste net anderhalf. Het moeilijkste vond ik toch dat je een paar dagen in het ziekenhuis blijft en zo je andere kind weinig ziet. Tuurlijk kwam ze wel op bezoek maar ook weer niet te vaak omdat het toch vrij saai voor haar was en de periode an sich ookal best vermoeiend was, ook voor haar. Ze kwam dus minimaal 1x per dag mee.

    Thuis pakte ze het goed op. Ze kent geen jaloezie naar haar broertje dus daar weinig tot geen problemen mee. Het herstel ging gewoon vanzelf, na een ks krijg je t/m dag 10 kraamzorg maar ik heb de kraamhulp een dag eerder naar huis gestuurd omdat het gewoon goed ging. De tweede was ene geplande ks dus ik ging relatief fris de operatie in (bij de eerste gingen er 40u weeën aan vooraf en ik had toen veel langer nodig om op te knappen) De dag dat ik thuis kwam was de pijn aan het litteken al goed te doen, tuurlijk doe je de eerste dagen wat voorzichtig maar ik stond er na 10 dagen alleen voor en dat ging gewoon. Het leven gaat toch door he. De eerste 3 weken heb ik alleen het stofzuigen en dweilen aan anderen over gelaten maar de rest deed ik gewoon alleen. En na 6 weken stond ik weer in de sportschool.

    Verder is het bij een tweede vrij normaal dat die niet indaald voor de bevalling hoor, bij mij daalden ze allebei niet in ivm een te nauw bekken en bij de 2de braken mn vliezen spontaan, we zijn toen gewoon zelf naar het ziekenhuis gegaan.
     
  3. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    dat vooraf indalen bij een 2e niet zo belangrijk is, dat dacht ik dus ook.
    Dat is denk ik het nadeel van het feit dat ik nu deels onder controle sta van het ZH na de uitwendige versie ivm dwarsligging.
    Mijn VK doet namelijk helemaal niet moeilijk erover, maar in het ZH doen ze wel moeilijk en roepen ze steeds wat de risico's zijn etc.

    word er dus een beetje gek van, die tegenstrijdigheden. Mijn VK zegt ook gewoon naar hun te bellen als mijn vliezen zouden breken (zodat ze dan thuis komt kijken hoe het ervoor staat) terwijl het ZH wil dat we gelijk naar het ZH komen :(
    Met dus de kans dat ze (voor mijn gevoel) een KS uitvoeren terwijl het eigenlijk niet nodig is...

    brrrrrr vind het maar niets..
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vreemd van je gyn... want ik weet heel zeker dat zowel mn gyn als vk hebben gzegt dat het indalen vooral bij een tweede niks zegt. Hoe was het bij de eerste? Daalde die wel in, was dat een natuurlijke bevalling?
     
  5. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    ja was een super bevalling, 7,5uur van begin tot eind.. thuis, zonder scheurtje of wat dan ook.

    Moet er wel bij zeggen dat hij ook pas met 38 weken ging indalen en pas met 39 weken lag hij vast. Dus ook een late indaler voor een eerste kindje.

    vrijdag weer afspraak bij mijn VK, kijken wat zij er van zegt..
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf zou denk ik de gok wagen en als je vliezen mochten breken eerst de vk bellen... helemaal omdat de eerste zo soepel ging.

    Bij mij bleek bij de eerste al dat het niet indalen echt kwam door een afwijking aan mn bekken dus ik wist al dat een tweede ook niet zou indalen.

    Is dit een veel groter kind dan je eerste? Als dat niet zo is en de eerste ging zo soepel zou ik gewoon aandringen om het op de natuurlijke manier te proberen. Ingrijpen kan altijd nog.
     
  7. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    ja dat is mijn gevoel dus ook.
    heb het idee dat een ZH sneller paniekvoetbal speelt.

    Vandaag is het gewicht van deze lager geschat dan mijn oudste. Die was 4060 gram en deze zou op ongeveer 3800 uitkomen.
    Dus het moet toch allemaal wel kunnen.
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je zo alles opsomt is er vind ik voor nu echt geen reden om aan te nemen dat een gewone bevalling er niet in zit maar ik ben zeker geen arts oid maar als ik jou was (goddank niet want dat zou mn derde in 2 jaar zijn) zou ik voor nu vertrouwen op de vk en evt. aan de gyn doorvragen wat hij nu als probleem ziet... want vreemd is het wel vind ik.
     
  9. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    ja weet je, hij kon zelf ook niet zeggen waarom, omdat hij geen redenen ziet waarom een normale bevalling niet zou kunnen.
    Hij is alleen bang voor het risico dat de navelstreng als eerste naar buiten komt vanwege het nog zo hoog staan van zijn hoofdje.
    Maar moet er wel bij zeggen, dat hij overleg deed met zijn baas, oudere gyn, en die deed wat laconieker. Die zei, joh kom over een week terug dan kijken we nog een keer. Dus deze jongere gyn doet dingen nnog misschien teveel volgens de boeken.

    Maar nav jouw verhaal en mijn eigen gevoel bespreek ik het met de VK vrijdag. En inderdaad, denk dat ik het gewoon maar neem zoals het komt. ben als er nood is, in 10/15 minuten in het ZH.
     

Deel Deze Pagina