Sorry, heb niet echt een vraag....maar wilde toch even wat kwijt. Ik ben vandaag 30 weken zwanger en besef me opeens weer ijzersterk dat de tijd ZO SNEL GAAT!! Hoe kan het?? Kan me nog zo goed herinneren dat ik samen met partner stond te hannessen met de bijsluiter een zwangerschapstest hihi.... Bizar hoe snel!! Fijne zwangerschap allen!!
Bij mij juist heel anders, door twee eerdere miskramen gingen de eerste weken tot ik het kindje zelf kon voelen (18 weken) echt tergent langzaam. Maar sinds ik voorbij de 20 weken ben, gaat het voor mijn gevoel wel veel sneller, dus dat herken ik wel. Misschien komt het ook omdat je dan eenmaal over de helft bent geraakt, dus dan is het alleen nog maar de weken aftellen. Als ik er nu aan denk dat ik nog maar 16 weken moet, dan lijkt dat super weinig, terwijl in het begin die 16 weken wel 16 jaar leken!!
Ja, ik herken dat ook wel weer wat je schrijft...het begin ging bij mij ook langzamer op de een of andere manier....vooral ook omdat het bij ons nogal spannend was in het begin en we moesten wachten op wat uitslagen. Als ik nu denk '30 weken' krijg ik soms een mini hartverzakking (shit, ik moet dit nog doen, dat nog doen, en dalijk heb ik gewoon een baby!! Het blijft bizar en onwerkelijk nog soms voor mij)....de weken lijken nu op me afgevuurd te worden!! Het is nu inderdaad nog maar een kwestie van aftellen.
Haa ik heb precies hetzelfde. In het begin ging het naar me gevoel langzaam en nu ineens supersnel! We moeten nog gordijntjes en kaartjes uitzoeken. En binnen 8 tot 12 weken hebben we een baby!
onwerkelijk en bizar vind ik het nog steeds, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er echt een klein mensje in MIJN buik groeit, die over 16 weken in mijn armen mag liggen, en dat dat dan écht mijn kindje is...zo raar! Ik heb lijstjes gemaakt: wat heb ik écht nodig voordat ik moet bevallen, en wat kan ik later (evt. ook via inet-winkels) nog aanschaffen/doen. Dat geeft veel rust. Ik heb nu wel de rust dat alles op tijd in huis is, en siergordijnen en planken aan de muur vind ik het minst belangrijk, dus die mogen van mijn part pas aan het eind gedaan worden. Net als bepaalde dingen om aan te schaffen (zoals zo'n easybase voor de mc, voorlopig kan ik ook best de gordel gebruiken)
Jep ik weet er alles van. Ben nu 36 weken zwanger en voor mijn gevoel heb ik gewoon een heel stuk overgeslagen ofzo! Het lijkt als de dag van gister dat ik de test deed (dat was in dec) en toen dacht ik 'Pfff moet nog tot augustus'. Nou dat is het nu bijna en het is super snel gegaan. Over een paar weekjes ligt hier de kleine in mijn armen. Nou scheelt het denk ik ook dat ik verder en goede zwangerschap heb gehad met heel weinig klachten. Als dat anders was geweest werd je meer met de neus op de feiten gedrukt en duurt het allemaal langer denk ik. Nou geef mij bij de volgende nog zo'n zwangerschap!
hihi @ Lynn, jij bent veel beter voorbereid dan ik blijkt wel weer... Geen idee eigenlijk wat een 'easybase' is....heb wel een mc....
haha ja als ik ergens in geinteresseerd ben, dan lees ik me suf, ik wil álles weten! Dus ik zit de hele dag van alles te lezen enzo, scheelt ook dat ik nu 6 weken vrij heb hoor! Plus daarbij heb ik het echt nodig om alles op papier te zetten wat ik moet doen, ik raak erg chaotisch van dingen die ik moet doen maar niet opgeschreven heb, dan kan ik snachts echt niet slapen, vandaar die lijstjes voor mezelf. easybase dat is een soort houder voor de mc voor in de auto, daar kan je hem dan zo opklikken en klaar is klara, geen gepriegel met de gordel. Maar kost wel 150 euro...
hahaha thanks! Ik zit hier ook wel met lijstjes...maar soms mis ik de structuur rondom de lijstjes (ligt er 1 naast de laptop, 1 op de plank met vluchtkoffer items, 1 in mijn agenda...moet hier ook maar eens orde in scheppen! Nog 5 wkn tot aan het verlof). Laats had mijn vriend het blocnote gepakt en raakte ik helemaal in paniek, daar stond weer een Praxis lijstje in hahaha...echt huishouden van Jan Steen soms hier! Bedankt voor de tip, wist ik nog helemaal niet van die Easybase, lijkt me echt een uitkomst!!
je moet je wel even laten voorlichten in de winkel, je hebt nml. een easy base en een easy fix, en dat heeft te maken met je auto, oudere auto's hebben een ander achterbank systeem, dus vraag in de winkel even naar welke bij jullie auto past. Ik heb hier een goedkoop boekje voor 1 euro bij de action gehaald, en daar alle lijstjes in: *lijstje wat echt nodig *lijstje wenselijk *lijstje spullen die na de geboorte kunnen worden aangeschaft *to do (denk aan erkenning regelen, geb. kaartjes regelen, telnr. van kraamzorg en zorgverzekering klaarleggen, enz) *lijstje welke kleertjes welke maat nog nodig? (die is gelukkig nu helemaal afgestreept yeah!) *lijstje interessante weetjes *lijstje kraamtijd (oftwel wie gaan we als eerste bellen, een kraamagenda aanschaffen en dagen wegstrepen die we met ons drietjes willen zijn, enz)
Nu ik dit allemaal zo lees,en er eens over na ga denken, moet ik ook erg geschokt beamen dat de tijd verrekte snel gaat. ik besef me nu pas dat we al 7 maanden samen wonen, dat ik 32 weken zwanger ben. Freaks me out a bit. weet eigenlijk ff niet zo goed wat te zeggen. Waar is de tijd heen gegaan, wat heb ik al die tijd dan gedaan.. Zucht heb het gevoel dat het allemaal net pas begint...
Hey meid , ik heb soms echt wat gaat het snel lukt het optijd alles klaar te hebben.En soms denk ik echt als de kwaaltjes opspelen laat het snel over zijn kan ik zien waar ik dit allemaal voor heb gedaan.Maar idee van de baby moeten delen en ze niet in mijn buik zit maakt mij ook wel erg verdrietig soms (hormonen )..Dus ik geniet nu van iedere moment van het 2 in 1 zijn.. liefs,
Ik vind het nog steeds tergend langzaam gaan! We hebben al bijna alles in huis.. Ik heb het geboortekaartje al een maand geleden ontworpen (omdat ik dacht dat ik er veel langer mee bezig zou zijn) We hebben de naam al.. Het enige wat we moeten doen is de wieg bekleden.. (Gebeurt dinsdag) Luiers en wat zeepjes kopen.. ehh.. ons trouwboekje zoeken en nog wat dingen waar je erg snel mee klaar bent. Maar wat gaat het langzaam!! Ik kan niet wachten tot oktober! Ik heb echt het idee dat ik nog eeuwen zwanger moet zijn. Misschien is het ook minder leuk omdat ik best veel last heb van kwaaltjes
Nou hier vliegt de tijd voorbij! Misschien ook omdat het mijn tweede zwangerschap is en ik de hele tijd achter mijn kleine meid van 1 moet rennen! En ik moet nog zoveel dingen regelen/doen en eigenlijk ook extra genieten, omdat ik weet dat dit de laatste keer is!
hier gaat het ook ontzettend snel. In het begin had ik zoiets van: "Oooh nog ff en dan heb ik een buikje dan ziet iedereen dat ikz wanger ben!" Op een gegeven moment was ik 20 weken... En toen schoot het ineens door mijn hoofd... "Wow! 20 weken al, op de helft! Nog ff en ik ben 21 weken..." En eigenlijk dacht ik elke week zo... "Ooh 25 weken.. Bijna 26 weken...!".......... Tja dan schiet 't wel op.. En nu nog een maand........... Tis niks meer joh