zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Musty, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi hoi allemaal...

wij willen de zwangerschapscursus samen bevallen doen
    maar nu ben ik heeeeel erg benieuwd naar ervaringen!
    hoe is de cursus jullie bevallen en hebben jullie er ook echt wat aan/gehad?

2. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

hi hi,

Ik zit ook bij samenbevallen, ik en mijn partner vinden het tot nu toe heel erg leuk en leerzaam. We hebben pas 3 lessen gehad, maar ik heb nu al een veel positievere kijk op de bevalling als 3 weken geleden :D ik zit in Amsterdam-Noord, erg leuk meisje/vrouw.

Het enige wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat ik echt de enige ben van 24 de rest is rond 36 en zelfs mijn vriend is 32 dus dat vind ik wel jammer maar daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen. Ook vind ik de verzorging erg goed, altijd thee/koffie koekjes, boekjes lenen ja ben heel erg tevreden!

Waar en wanneer overwegen jullie om te gaan als ik vragen mag??

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wij wonen in gorinchem en in gorinchem oost wordt de cursus gegeven

aangezien ikzelf niet echt van de yoga en zo ben en echt iet samen wil doen ipv maar 2 x man mee wat je vaak ziet
    en manlief zwangert behoorlijk mee :D
    ik heb net contact gehad met de man van de cursusleidster en ze zou me vandaag nog terug bellen
    dus ben benieuwd!

ben dan ook wel benieuwd... zelf 23 en manlief 24 :)

4. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Ik heb de cursus er bijna op zitten. Vanavond nog een keertje en dan volgende week nog. Ik vond het echt een hele fijne cursus, iedere week had ik wel weer zoiets van....oh oke nou dat wist ik niet. Het is veel praktijkinformatie en iets minder puffen enzo.

Ja wij vonden het leuk!

5. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb de cursus ook gedaan met mn mannetje
    IK vond het niet echt leuk maar hij vond het geweldig... alle info die zij vertelde had in inmiddels al op internet gevonden haha mja ik ben er ook meer op gegaan om mn man bij de zwangerschap te betrekken EN op de bevalling voor te bereiden wand het leek hem dood eng... en tot nu toe is hij gerust gesteld... en nu maar wachten tot onze dame er EINDELIJK! uit komt.
    maar ik vond het wel gezellig alleen jammer dat ik de jongste was maar we hadden wel een hele leuke grappige groep.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb die cursus ook gedaan samen met mijn man. Vond het heel leerzaam voor ons allebei, hij weet hoe hij mij kan ondersteunen en samen weten we wat we zoal tegen kunnen komen. En inderdaad, weinig gepuf, veel theorie etc. Of we er echt iets aan zullen hebben hoop ik je zsm te kunnen vertellen :).

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben bij de eerste deze cursus ook gedaan. Vond het een fijne cursus, de leidster deed het ook heel leuk.

We hebben aardig wat geleerd, m'n man meer dan ik, want ik had al meer gelezen van tevoren. Maar ik vond het ook een prettige manier om naar de bevalling toe te leven. Door de cursus ben je echt bewust 1 avond in de week bezig met de bevalling. Ook heb ik veel gehad aan de ademhalingstechnieken, ook nu bij de 2e heb ik er weer veel aan gehad.

We hebben de cursus niet nog een keer gedaan omdat het nog net geen 2 jaar geleden was, dus ik wist alles nog wel. Zonder die ademhalingstechnieken was ik waarsch. gaan hyperventileren of was het in elk geval zwaarder geweest (bevalling duurde totaal 4,5 uur, incl 1 uur persen, rit naar het ziekenhuis en vacuümverlossing)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi,

wij vonden het ook erg leuk en leerzaam. Zelfs het praktijkgedeelte.
    Wat ik er extra leuk aan vond was dat de mannen ook eens met elkaar kunnen babbelen/hun verhaaltje kunnen doen. Want zeg nou zelf, meestal wordt alles aan de mama in spe gevraagd toch....

Verder hangt het denk ik wel af wat voor een leidster je hebt en de samenstelling van je groep.

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi Claire,

Wij hebben voor 1,5 week terug de cursus Samen Bevallen afgerond!
    Wij waren heel erg positief! Het is DE ideale cursus om met je partner te doen, je wordt er beide heel goed in betrokken.
    De informatie is inderdaad ook wel op internet te vinden maar je neemt het tijdens zo'n cursus wel beter op. Mijn vriend weet nu ook alles van zwanger zijn, bevallen en de kraamtijd! :D
    Verder hadden wij ook een hele leuke meid die de cursus gaf!
    Ik hoorde ook dat vk en gyn goed kunnen merken wanneer een stel aan Samen Bevallen heeft gedaan, die koppels zijn namelijk over het algemeen een goed team bij de bevalling.

Enig nadeel vonden wij dat de cursus wel wat lang was, 9x...
    Maar goed, als je er dan was dan viel het ook wel weer mee!

Mij advies is doen! ;)
    Succes!

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat een geweldige positive reacties :)

hebben gister na een heleboel gebel alleen te horen gekregen dat echt alles proppie vol zit in de omgeving :(

we staan nu als reserve op de lijst... dus hoop dat we eerdaags alsnog een belletje krijgen!

11. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    leuk om jullie reacties te lezen over de cursus samen bevallen.

Wij hebben ons inmiddels ook aangemeld. Ben benieuwd wat wij ervan gaan vinden.

Ook wij kunnen hem niet meer in onze eigen woonomgeving volgen.
    We gaan nu naar een andere plaats, daar hadden ze nog wel een plekje vrij.

We starten in okt. en onze uk wordt in december verwacht.

Deel Deze Pagina